Gå til innhold

Linser gjennom sikkerhetskontrollen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge de ligger i beholder som originalt er under 100ml er det ikke noe problem :)

Du kan maks ha 10 stk 100ml beholdere med væske.

 

Så linsene og det de ligger i er ikke noe problem, men en flaske med linsevæske kan være problematisk om den er større enn 100ml

Lenke til kommentar

Så lenge de ligger i beholder som originalt er under 100ml er det ikke noe problem :)

Du kan maks ha 10 stk 100ml beholdere med væske.

 

Så linsene og det de ligger i er ikke noe problem, men en flaske med linsevæske kan være problematisk om den er større enn 100ml

Men dem ligger jo i sånne små pakker, der 1 og 1 linse ligger i væske. Er det ikke sånn at man kan ha max 10 forskjellige ting opp til 100ml. Det betyr jo at jeg da kan ha med kun 10 linser om jeg ikke har med noe annet som f.eks tannkrem, parfyme osv.

Lenke til kommentar

Du kan ha med så mange beholdere du vil, så lenge du får plass til alle i en gjenlukkbar og lukket 1-liters plastpose. Med andre ord: får du plass til 500 engangslinser i 1-litersposen din, går det fint. Ingen beholdere kan være over 100 ml. Husk at du kan kun ha med 1 stk 1-literspose.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri lagt linsene mine i en slik pose, det har alltid gått greit å bare ha de i håndbagasjen..

Det er ikke i henhold til regelverket, da har du møtt kontrollører som ikke har gjort jobben sin. Legg dem i posen i forkant, så slipper du å måtte pakke om når du er i sikkerhetskontrollenø

Lenke til kommentar

 

Jeg har aldri lagt linsene mine i en slik pose, det har alltid gått greit å bare ha de i håndbagasjen..

Det er ikke i henhold til regelverket, da har du møtt kontrollører som ikke har gjort jobben sin. Legg dem i posen i forkant, så slipper du å måtte pakke om når du er i sikkerhetskontrollenø

Da er det mange som ikke gjør jobben sin, jeg har en del reiser i året og gjør det helt likt hver gang.

Linsevæske er innsjekket hvis jeg reiser med bagasje mens linsene alltid legges i en lomme på håndbagasjen.

Lenke til kommentar

Nye regler?

Er nå sikker på at det var maks 10 beholdere før uavhengig av mengde...

 

Reglene er ikke endret på over 10 år:

- Alt må få plass i en og gjenlukkbar og lukket 1-literspose (kan altså ikke være åpen)

- Max 1 pose pr reisende

- Ingen beholdere må kunne romme over 100 ml

- Ingen grense på antall beholdere

 

Les mer her: https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/innsjekking-og-bagasje/Bagasjeregler/vasker

 

Edit: Oppfatningen av max 10 skyldes nok at 1 liter : 100 ml = 10. Man vil ikke få plass til 10 stk 100 ml (netto) beholdere i en 1-liters pose, pga beholdernes volum og form.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Les mer her: https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/innsjekking-og-bagasje/Bagasjeregler/vasker

 

Edit: Oppfatningen av max 10 skyldes nok at 1 liter : 100 ml = 10. Man vil ikke få plass til 10 stk 100 ml (netto) beholdere i en 1-liters pose, pga beholdernes volum og form.

Jeg sjekket der før jeg kommenterte da jeg var sikker på at du rotet med reglene :)

 

Men uansett, da er det jo bare får TS å ta med, så lenge han får plass i posen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...