Gå til innhold

TEST: Grafikkort for e-sport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ønsker å poengtere at shaders tar ekstremt mye fps i csgo, og er egentlig kun for å få bedre grafikk i spillet, ellers helt nytteløst. Har aldri sett en fordel med shaders på max etter alle mine 4000 timer i CSGO, og tviler på at proffer bruker shaders i det hele tatt.

 

Det gir deg faktisk en fin fordel når du kommer ut for molotovs :) Sjekk ut videoen:

 

https://www.youtube.com/watch?v=e0z5MOIMhFU

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ønsker å poengtere at shaders tar ekstremt mye fps i csgo, og er egentlig kun for å få bedre grafikk i spillet, ellers helt nytteløst. Har aldri sett en fordel med shaders på max etter alle mine 4000 timer i CSGO, og tviler på at proffer bruker shaders i det hele tatt.

 

Det gir deg faktisk en fin fordel når du kommer ut for molotovs :) Sjekk ut videoen:

 

https://www.youtube.com/watch?v=e0z5MOIMhFU

Definitivt :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner at man generelt tester med i7 for å unngå flaskehalser, men hadde vert greit og teste med ein i5 eller ein av dei nye i3 versjonene med hyperthreading i tillegg. Er tross alt få av dei som bruker so lite penger på GPU som har behov eller rom for ein i7 i budsjettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Shaders er noe av det som trekker mest i spill ja. Er derfor jeg fortsatt klarer meg med GTX 680. Kjører som regel alt på max unntatt shaders. Mistenker at systemkrava delvis brukes til markedsføring... Shadow of Mordor føler jeg er et godt eksempel på dette. Skrudde shaders ned fra 4 til 1. Ikke bare synes jeg det så bedre ut, men ytelsen var selvfølgelig også bedre.

 

Men klart, dette gjelder 1920 x 1080 + 60 Hz/FPS.

Lenke til kommentar

 

Hvor er rx 460?

Hvorfor ingen perf/kroner?

 

this

460 2gb/4gb og 1050 burde være med når det er snakk om budsjettkort

Jeg har ett RX460 2GB med softmod som åpner ekstra pipelines/streamprosessorer eller hva det nå enn heter for tiden. Kostet meg 990kr med frakt og fungerer meget bra til spillene som nevnes i artikkelen. Kun enkelte nye spill som Mirrors Edge 2 må spilles på lavere innstillinger. Har flere ganger lagt merke til at "budsjettkortene" til tek.no er av den litt unødvendig dyre sorten.

Lenke til kommentar

 

 

Hvor er rx 460?

Hvorfor ingen perf/kroner?

 

this

460 2gb/4gb og 1050 burde være med når det er snakk om budsjettkort

Jeg har ett RX460 2GB med softmod som åpner ekstra pipelines/streamprosessorer [...] Kostet meg 990kr med frakt og fungerer meget bra til spillene som nevnes i artikkelen.[...]

Faktisk et kongekort for prisen. Kjøpte mitt brukt for 500 spenn jeg :p

Fikk også softmodda det. Gull!

 

OT: Finnes det noen form for "mod"/omega-driver som gjør at man kan bruke nyere drivere? De nyeste søker vel etter en gpubios-signatur elns?

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor er rx 460?

Hvorfor ingen perf/kroner?

 

this

460 2gb/4gb og 1050 burde være med når det er snakk om budsjettkort

Jeg har ett RX460 2GB med softmod som åpner ekstra pipelines/streamprosessorer [...] Kostet meg 990kr med frakt og fungerer meget bra til spillene som nevnes i artikkelen.[...]

Faktisk et kongekort for prisen. Kjøpte mitt brukt for 500 spenn jeg :p

Fikk også softmodda det. Gull!

 

OT: Finnes det noen form for "mod"/omega-driver som gjør at man kan bruke nyere drivere? De nyeste søker vel etter en gpubios-signatur elns?

Yup fantastisk til prisen.

Har lagt merke til dette med drivere selv. Kjører 16.9.2 nå. Har prøvd nyere versjoner, men det funker ikke. Tror ikke man får noe særlig ekstra ytelse med nyere drivere uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...