Gå til innhold

Det går riktig så ille med guttene våre, men media reproduserer ideer om kjønnsmakt


Anbefalte innlegg

 

Da er det om å gjøre å ikke få barn for norske menn.

De har seg selv å takke når det blir for sent.

Er det ikke bare for tyveåringene å finne seg en kar på femti, da?

 

 

Eller så kan jo norske 20-årige menn finne seg en kvinne på 50 og bruke kunstig befruktning!

 

Svar: nei, menn på 50 er som regel ikke tiltrekkende for 20-åringer. Blir også ganske kjipt for et barn å vokse opp med en så gammel far at han muligens er senil eller død før barnet flytter hjemmefra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller så kan jo norske 20-årige menn finne seg en kvinne på 50 og bruke kunstig befruktning!

Verpeperioden til hønsa er over etter førti, som er grunnen til at menn ikke egentlig tenner på kvinner over tredeve, barna hadde historisk sett ikke nok tid da til å vokse opp og bli kjønnsmodne før mora daua.

 

Nei gi meg en yppig tyveåring heller med struttepupper og fast rompe som kan ta litt trafikk, ikke ei sånn ei med giftig livmor som det bare blir downs-unger av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eller så kan jo norske 20-årige menn finne seg en kvinne på 50 og bruke kunstig befruktning!

Verpeperioden til hønsa er over etter førti, som er grunnen til at menn ikke egentlig tenner på kvinner over tredeve, barna hadde historisk sett ikke nok tid da til å vokse opp og bli kjønnsmodne før mora daua.

 

Nei gi meg en yppig tyveåring heller med struttepupper og fast rompe som kan ta litt trafikk, ikke ei sånn ei med giftig livmor som det bare blir downs-unger av.

 

 

 

Hvis du er en attraktiv dannet 20-åring selv, så hvorfor har du ikke skaffet deg en allerede? Merkelig. De burde jo stå i kø for den personligheten der!! For en fantastisk personlighet, right there!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Men saken omhandler ikke bare utdanning, " Siden 90-tallet har antallet barnløse, ensomme menn doblet seg. De er mer utsatt for vold, mer utsatt for rus og langt mer utsatt for selvmord."

 

Men hvis man er hvit så er det vel ikke vits å ta tak i.

 

Kjenner veldig få menn som har lyst på barn på det tidspunktet kjæresten har det, gjerne når de er et attraktivt ungt par i starten av 20-årene. Da er det om å gjøre å ikke få barn for norske menn.

De har seg selv å takke når det blir for sent.

 

 

Ingen kommentar til de andre problemene? Interessant.

Lenke til kommentar

Hvis du er en attraktiv dannet 20-åring selv, så hvorfor har du ikke skaffet deg en allerede? Merkelig. De burde jo stå i kø for den personligheten der!! For en fantastisk personlighet, right there!

Er ikke dame, så jeg kan ikke seile igjennom livet båret av bølgen av velvilje fra alle mannfolka som bare har lyst til å knulle på meg og sette barn på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eller så kan jo norske 20-årige menn finne seg en kvinne på 50 og bruke kunstig befruktning!

Verpeperioden til hønsa er over etter førti, som er grunnen til at menn ikke egentlig tenner på kvinner over tredeve, barna hadde historisk sett ikke nok tid da til å vokse opp og bli kjønnsmodne før mora daua.

 

Nei gi meg en yppig tyveåring heller med struttepupper og fast rompe som kan ta litt trafikk, ikke ei sånn ei med giftig livmor som det bare blir downs-unger av.

Er du helt god eller?

Lenke til kommentar

 

 

 

Men saken omhandler ikke bare utdanning, " Siden 90-tallet har antallet barnløse, ensomme menn doblet seg. De er mer utsatt for vold, mer utsatt for rus og langt mer utsatt for selvmord."

 

Men hvis man er hvit så er det vel ikke vits å ta tak i.

 

Kjenner veldig få menn som har lyst på barn på det tidspunktet kjæresten har det, gjerne når de er et attraktivt ungt par i starten av 20-årene. Da er det om å gjøre å ikke få barn for norske menn.

De har seg selv å takke når det blir for sent.

De er sikkert ganske negative til å få barn før de er over 26-28, men etter det tror jeg de fleste er klare. Er nok større problem med etterspørselen, særlig for mennene på bygda kvinnene har forlatt.

Lenke til kommentar

 

 

Ingen kommentar til de andre problemene? Interessant.

 

Trodde denne tråden handlet om skole? Jeg har forøvrig laget denne tråden samliv-forumet tidligere om hvordan man kan hjelpe unge gutter som sliter, så jo jeg har hatt mange kommentarer til det. ;) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1751150&page=1&&do=findComment&comment=23615263

 

 

Hvorfor skriver du om reproduksjon da? Jeg trodde det handlet om avisartikkelen.

 

Fint at du har tatt det opp i en annen tråd. Jeg trodde du bare angrep et av temaene i artikkelen for å avvise hele greia.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor skriver du om reproduksjon da? Jeg trodde det handlet om avisartikkelen.

 

Fint at du har tatt det opp i en annen tråd. Jeg trodde du bare angrep et av temaene i artikkelen for å avvise hele greia.

 

 

Nei, jeg er veldig engasjert i gutters fremtid, tro det eller ei. Tar det jevnlig opp til diskusjon på mitt universitet og det er mange som er enige i at noe burde gjøres. :) Har dessverre ikke tid til å skrive mer på en god stund men det er mange som tenker på guttene for tiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gutter gjør det ikke dårligere på skolen. Skolen gjør en dårligere jobb med guttene. Der er en vesentlig forskjell der.

 

Samme hva årsaken er, så gjør gutter det dårligere på skolen.

 

AtW

 

Årsakene i så omfattende tendenser i utdanningssystemet er nesten uten unntak å finne helt tilbake på barneskolestadiet eller tidligere. Da blir det i beste fall feil å si at "gutter gjør det dårligere", det legger implisitt ansvaret over på gutter som aldri har fått lære det de trenger for å prestere godt i utdanningsløpene. Det er engang slik at vi i veldig stor grad (i alle fall frem til de fleste er ferdig med høyere utdanning) er produkter av de omgivelser og betingelser som ble lagt på oss de første ti-femten leveårene.

 

De fleste av de unge menn som nå ikke får til høyere utdanning (meg selv inkludert, forsåvidt) ble i praksis sviktet av skolesystemet for nærmere tjue år siden. Det er godt mulig at vi faktisk ser konsekvensene av L97 nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Gutter gjør det ikke dårligere på skolen. Skolen gjør en dårligere jobb med guttene. Der er en vesentlig forskjell der.

 

Samme hva årsaken er, så gjør gutter det dårligere på skolen.

 

AtW

 

Årsakene i så omfattende tendenser i utdanningssystemet er nesten uten unntak å finne helt tilbake på barneskolestadiet eller tidligere. Da blir det i beste fall feil å si at "gutter gjør det dårligere", det legger implisitt ansvaret over på gutter som aldri har fått lære det de trenger for å prestere godt i utdanningsløpene. Det er engang slik at vi i veldig stor grad (i alle fall frem til de fleste er ferdig med høyere utdanning) er produkter av de omgivelser og betingelser som ble lagt på oss de første ti-femten leveårene.

 

De fleste av de unge menn som nå ikke får til høyere utdanning (meg selv inkludert, forsåvidt) ble i praksis sviktet av skolesystemet for nærmere tjue år siden. Det er godt mulig at vi faktisk ser konsekvensene av L97 nå.

 

 

Nei, det legger ikke implisitt ansvaret på noen som helst, og det er ikke feil. Gutter gjør det dårligere, det er et problem, hva kan vi gjøre med det problemet?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Nei, det legger ikke implisitt ansvaret på noen som helst, og det er ikke feil. Gutter gjør det dårligere, det er et problem, hva kan vi gjøre med det problemet?

 

AtW

 

 

Guttene kan starte på skolen ett år etter jentene da guttene blir modne senere enn jentene. Det er en kjent sammenheng mellom skoleprestasjoner og når på året man er født. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...