Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fått inntrykk for at en jente i klassen ikke har det bra.


Anbefalte innlegg

Hallo.

Er en 20 år gammel gutt her, møtte en jente i samme alder.

En jente jeg ble kjent på skolen har jeg fått inntrykk av at ikke har det bra. Har kommet inn i klasserommet med et ganske trist ansikt en gang, lot være å spørre. Andre gang kunne jeg ikke dy meg. Først nektet hun for det og lagde en grimase som viste at hun hadde det bra, men jeg kunne se rett gjennom henne. Så til slutt ga hun seg og fortalte meg alt. Jenta har dårlig selvtillit og åpner seg bare hvis man blir kjent med henne.

 

Hun hadde trøbbel med kjæresten. Hvordan hun behandler henne. At han er to personer. Han hadde sendt masse rare medinger til bestevennine om henne, flørtet med henne. Og at han ikke gjør ting uten å avtale med henne. Når de krangler kan han si masse dritt til henne om ting hun allerede er veldig svak på, for eksempel at "det ikke er hans skyld at hun har dårlig selvtillit". 

 

Jeg har fått inntrykk av at jenta sammenligner seg selv med andre jenter og sliter psykisk. Hun trener ganske mye, om ikke to ganger dagen noen ganger. 

 

Jeg vet egentlig ikke. Jeg har aldri hatt en sånn følelse hvor jeg synes synd på noen før. Denne jenta fortjener mye bedre, veldig empatisk og snill, men nå har hun investert mye tid sammen med kjæresten. Han har vært mye hjemme hos henne og familien og god barndomskompis. Hun sa hun aldri skulle ha barn med han ihvertfall, når jeg spurte henne. Da er det såklart vannskelig å slå opp.

 

Hva kan jeg gjøre her? En utrolig flott jente, men hun vet ikke det selv. Prøver å fortelle henne at hun er bra som hun er og er en fantastisk jente, og ikke minst pen(ja, hun er pen), men vet ikke om det går inn på henne.

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 21cdd...65a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor bry seg?

Hun må få velge sine partnere selv.

Det er ingen andre enn hennes egen skyld om hun holder sammen med en kjæreste.

Hvis hun blir mishandlet av ham så kan hun bare avslutte forholdet. Dette er ikke Kazakhstan år 100.

 

Er det ille så gjør hun det slutt før eller senere uansett.

 

Er motivet ditt at du vil erstatte kjæresten hennes?

 

Du er bare en person som går i klassen hennes? Jeg ser ikke hvorfor du legger deg opp i deres samliv.

 

Selvfølgelig har du et farget syn på saken. Du hører vare en side av den og kanskje begge hodene dine deltar i de logiske slutninger?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fortjener vel en som deg da, eller? 

 

Hvis du vil erstatte hennes nåværende kjæreste må du vise at det er det du vil. Du må flørte og eskalere. 

 

Hvis du bare tilbyr en skulder å gråte på, forteller hvor pen og fantastisk hun er, hvor mye bedre hun er enn alle andre jenter, svarer "hvor høyt" når hun sier hopp, osv. så blir du bare en venn, eventuelt bestevenn. Hvis det er venn du vil være, så kan du fint gjøre dette. Men det vil du selvfølgelig ikke. Og det er ingen som ser ned på deg for det. Hun er jo en "utrolig flott", "fantastisk", "pen (ja, hun er pen)" jente. :) 

Lenke til kommentar

Det er et paradoks at denne situasjonen er så lett gjenkjennelig, samtidig som du selv har så vanskelig for å kjenne den igjen. Det betyr naturligvis bare at du må kjøre på, for du trenger erfaringen sårt.

 

Du er garantert singel. Noe annet ville overrasket meg, da tilnærmingen her er så ufattelig blaut. Du sier du la merke til det "triste ansiktet" hennes, men vi vet begge at det var den spreke, men spinkle kroppen du la merke til først. Hun ser hjelpeløs og uskyldig ut, og har attpåtil en offermentalitet som kler henne til beinet. Det er dette du faller for. Dette er din svakhet, og det er like greit at du blir oppmerksom på det først som sist. Jeg antar du allerede knyter skolissene hennes og passer på at hun spiser sunt. Husk at du ikke er faren hennes.

 

Når de krangler kan han si masse dritt til henne om ting hun allerede er veldig svak på, for eksempel at "det ikke er hans skyld at hun har dårlig selvtillit".

Du har hittil bare hørt hennes side av saken. Men siden jeg både vet alt, og kan se inn i fremtiden, kan jeg heldigvis fortelle deg hva som egentlig skjer her:

 

Hun prøver å kontrollere typen ved å hele tiden fokusere på seg selv og sin offermentalitet, og tvinger ham til å ta urimelige hensyn til henne. Derfor sier han til henne at hennes offermentalitet ikke er hans ansvar, men hennes eget problem. Hun må lære å stå på egne bein. Det klarer hun ikke, og derfor lener hun seg nå til deg før hun har avsluttet forholdet med typen. Hun kommer til å være utro mot typen med deg. Og du kommer til å synes det er helt greit fordi du kjøper offermentaliteten hennes, og alle historiene om hvor fæl typen er. Du kommer til å tro at du kan stole på henne selv om du blir kjent med hennes utroskap fra innsiden (av henne). Det er til å klø seg i huet av.

 

Hun syter til deg om hvor synd det er på henne, samtidig som hun skylder på typen. Hun har en mentalitet som gjør det enkelt for henne å avskrive ansvar og være utro. En offermentalitet. Hun innser ikke sitt eget ansvar i forholdet fordi hun anser seg selv som et offer. Og et offer har jo aldri ansvar. Det er jo tross alt typen som presser henne til utroskap, ikke sant? Hun kan derfor ikke stilles til ansvar for hva hun gjør, men er snarere et offer for sin egen utroskap. Og du har innstilt deg selv på å akseptere det.

 

Jenter som henne er til å ligge med, men ikke investere i. Du er imidlertid allerede investert, men har likevel ikke ligget med henne.

 

Jeg har fått inntrykk av at jenta sammenligner seg selv med andre jenter og sliter psykisk.

Hvem andre skulle hun sammenlignet seg med? Hun sliter nok psykisk, ja. Desto større grunn til å holde seg borte fra henne. Snart kommer hun nok til å fortelle deg om selvmordstankene sine, slik at du må synes ytterligere synd på henne. Du må alltid ta hensyn til henne, og du må alltid sette henne først. Hvis ikke er du slem. Dette er grunnen til at typen er dritt lei henne. Hvis du trosser henne, står du plutselig i fotspora til hennes kommende eks, mens hun lener seg mot en ny fyr.

 

Jeg har aldri hatt en sånn følelse hvor jeg synes synd på noen før.

Du er uerfaren. Du kommer imidlertid til å møte flere av disse jentene fremover.

 

Det er verdt å merke seg at å synes synd på noen er et temmelig dårlig utgangspunkt for å bygge et romantisk forhold.

 

Hun sa hun aldri skulle ha barn med han ihvertfall, når jeg spurte henne. Da er det såklart vannskelig å slå opp.

Dette henger ikke på greip. Jo mindre hun ønsker en fremtid med ham, desto enklere er det å slå opp.

 

Hun synes imidlertid det er vanskelig å slå opp fordi hun ikke eier ryggrad, og ikke makter å ta ansvar for seg selv (fordi hun har en offermentalitet). Hun må være utro med noen andre (deg) før hun tør å slå opp. På den måten kan du dulle med henne helt til hun slår opp, og etterpå kan hun få trøst av deg. Kanskje hun til og med avslører utroskapen slik at hun heller kan bli dumpa, og dermed aldri trenger å ta ansvar selv. I perioden inntil hun bryter ut av forholdet må du imidlertid forberede deg på å la typen pule henne en gang i blant, mens du står klar for sloppy seconds.

 

Hun tør ikke å stå alene et sekund. Derfor kan du selv heller aldri stole på henne. Ja, hun lener seg mot deg akkurat nå. Men når hun senere lener seg mot noen andre får du aldri vite om det før du ser restene etter ham renne ut av henne. Så fort det oppstår et problem mellom dere og du ikke ser eller hører fra henne på en hel dag, kan du anta at hun allerede har tredd seg nedover nestemann.

 

Hva kan jeg gjøre her? En utrolig flott jente, men hun vet ikke det selv.

Det er ikke ofte jeg sier det, men bare følg følelsene og gjør det som faller deg inn. Du kommer til å vokse mye på dette, og uansett hva jeg forteller deg lærer du best ved å feile.

 

Prøver å fortelle henne at hun er bra som hun er og er en fantastisk jente, og ikke minst pen(ja, hun er pen), men vet ikke om det går inn på henne.

Hun spiller sin rolle, og du biter på kroken.Ta en pause og pust med magen. Prøv å innse hvor fjern du faktisk må anta at hun må være dersom hun ikke skulle være klar over hvilken effekt hun har på menn. Tror du virkelig hun er så fraværende? Er hun ikke i så fall... en... idiot? Det er tross alt snakk om ei sprek og pen 20 år gammel jente. Jeg påstår selvfølgelig ikke at hun har selvinnsikt. Det kan dermed godt tenkes du har rett.

 

Og du er jo en fantastisk fyr selv. Her prøver du for eksempel å stjele dama til en annen. Heldigvis overtar du bare hans problem, og han bør egentlig takke deg for det. Tro det eller ei.

 

Det at hun er depremert, har psykiske problemer, dårlig selvtillit, ikke klarer å slå opp med typen, kommer til å være utro mot ham med deg, ikke klarer å ta ansvar for seg selv, ikke kan stoles på, og har en gjennomgående offermentalitet som gjør at hun setter seg selv i sentrum og forlanger at andre tar hensyn til henne, er i kombinasjon med ditt tunnelsyn egentlig personlighetstrekk som bør få deg til å sky henne som pesten. Men på grunn av skylappene kan du naturligvis ikke se det selv. Hun er din kommende emosjonelle belastning. Det er ingenting positivt med henne annet enn kroppen hennes. Er du virkelig så billig? Ja visst, og det er igrunn ingenting galt i det. Det eneste du gjør feil er å lure deg selv.

 

Husk å filleriste henne i senga en gang i blant. Hun går ikke i stykker. Men hun kan fort gå lei om du bare puser og duller med henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det altså ingen mulighet for at det finnes en mann som bare har medfølelse for en annen person? Vent nå litt, jeg kom akkurat på at det ble slutt på medmenneskelighet i klokka 18.47 05.02.2007. My bad :)

Joda, det finnes 1 % sjanse at det finnes en mann med medfølelse, det kan være TS. Men hva skjedde egentlig på nevnte tidspunkt?

Lenke til kommentar

Er det altså ingen mulighet for at det finnes en mann som bare har medfølelse for en annen person? Vent nå litt, jeg kom akkurat på at det ble slutt på medmenneskelighet i klokka 18.47 05.02.2007. My bad :)

Joda, det finnes 1 % sjanse at det finnes en mann med medfølelse, det kan være TS. Men hva skjedde egentlig på nevnte tidspunkt?

 

Random dato, men det var ikke så ille som det er nå på 90-tallet etter hva jeg husker. Det har blitt dårligere og dårligere med medmenneskelighet de siste årene, det er helt andre ting som er viktig for mannen i gata nå til dags (f.eks. FB og Snapchat).

 

Det finnes artikkler og andre skriverier hvis du Gooogler litt, jeg føler at jeg ikke kan forklare problemet og situasjonen godt nok.

Lenke til kommentar

@Løgn

 

Jeg får kompleks av at du orker skrive det jeg tenker. Og så har vi 99% rett. Takk for godt samarbeid, jeg liker deg.

Jeg anser det som en plikt å formidle dine tanker slik at alle kan gjøre seg kjent med ditt geni :) Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...