Gå til innhold

Julekalender 2003 dag 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen peke meg til juletilbudet hos www.dataleverandoren.no ? Finner'n desverre ikke :(

Informasjon fra Dataleverandøren   

Advent er forventning!

Vi åpner rute nr. 3 i Tøffe Tøfflus' julekalender:

 

Trust Headset Silverline Performance,

Hodetelefon med mikrofon & volumkontroll

 

Vanvittig kalenderpris!

 

 

There ya go... :no::green::xmas:

Lenke til kommentar

Hei,

 

lurte bare egentlig på om noen hadde erfaring med gigabit og vanlige cat-5 kabler. Må man ikke ha veldig korte og bra kabler og absolutt ingen støykilder for å i det hele tatt få noe ut av dette. Burde man ikke ha optiske kabler hvis man virkelig vil ha gigabit nettverk? Bare lurer jeg...

 

- J

Lenke til kommentar
Hei,

 

lurte bare egentlig på om noen hadde erfaring med gigabit og vanlige cat-5 kabler. Må man ikke ha veldig korte og bra kabler og absolutt ingen støykilder for å i det hele tatt få noe ut av dette. Burde man ikke ha optiske kabler hvis man virkelig vil ha gigabit nettverk? Bare lurer jeg...

 

- J

går fint av meg, men merker at switchen blinker masse på ein kabel som er langt strekk på, den er 100 mbit, så eg kobla den innom ein 100 mbit smc switch først, da er den heilt fin.

Lenke til kommentar
Hei,

 

lurte bare egentlig på om noen hadde erfaring med gigabit og vanlige cat-5 kabler. Må man ikke ha veldig korte og bra kabler og absolutt ingen støykilder for å i det hele tatt få noe ut av dette. Burde man ikke ha optiske kabler hvis man virkelig vil ha gigabit nettverk? Bare lurer jeg...

 

- J

går fint av meg, men merker at switchen blinker masse på ein kabel som er langt strekk på, den er 100 mbit, så eg kobla den innom ein 100 mbit smc switch først, da er den heilt fin.

Hvis du kobla innom en 100Mbit switch overfører du da ikke med gigabit

Lenke til kommentar
Hei,

 

lurte bare egentlig på om noen hadde erfaring med gigabit og vanlige cat-5 kabler. Må man ikke ha veldig korte og bra kabler og absolutt ingen støykilder for å i det hele tatt få noe ut av dette. Burde man ikke ha optiske kabler hvis man virkelig vil ha gigabit nettverk? Bare lurer jeg...

 

- J

går fint av meg, men merker at switchen blinker masse på ein kabel som er langt strekk på, den er 100 mbit, så eg kobla den innom ein 100 mbit smc switch først, da er den heilt fin.

Hvis du kobla innom en 100Mbit switch overfører du da ikke med gigabit

Den ER 100 mbit sa eg, den kjem i fra ein anna 100mbit switch langt vekke ifra.. så da er det liksom ikkje så farlig om den er innom den andre switchen, blir ikkje 1gbit for det.

 

Tar du poenget eller?

Lenke til kommentar
Hei,

 

lurte bare egentlig på om noen hadde erfaring med gigabit og vanlige cat-5 kabler. Må man ikke ha veldig korte og bra kabler og absolutt ingen støykilder for å i det hele tatt få noe ut av dette. Burde man ikke ha optiske kabler hvis man virkelig vil ha gigabit nettverk? Bare lurer jeg...

 

- J

går fint av meg, men merker at switchen blinker masse på ein kabel som er langt strekk på, den er 100 mbit, så eg kobla den innom ein 100 mbit smc switch først, da er den heilt fin.

Hvis du kobla innom en 100Mbit switch overfører du da ikke med gigabit

Den ER 100 mbit sa eg, den kjem i fra ein anna 100mbit switch langt vekke ifra.. så da er det liksom ikkje så farlig om den er innom den andre switchen, blir ikkje 1gbit for det.

 

Tar du poenget eller?

Poenget var liksom spørsmålet til han du quota ifra spurte om GIGABIT gjennom vanlig CAT5, tror det er du som ikke fatter poenget her jeg.... :no:

Lenke til kommentar

Poenget var liksom spørsmålet til han du quota ifra spurte om GIGABIT gjennom vanlig CAT5, tror det er du som ikke fatter poenget her jeg.... :no:

Stemmer.. det var spørsmålet. Noen erfaringer? Jeg har nemlig hørt at det er vanskelig å få full hastighet selv på et 100mbit nettverk hvis man har "dårlige" cat-5 kabler. Stiller meg derfor litt skeptisk til å investere i 1gb nettverk med cat-5 kabler. Noen som kan hjelpe?

 

- J

Lenke til kommentar

Poenget var liksom spørsmålet til han du quota ifra spurte om GIGABIT gjennom vanlig CAT5, tror det er du som ikke fatter poenget her jeg....  :no:

Stemmer.. det var spørsmålet. Noen erfaringer? Jeg har nemlig hørt at det er vanskelig å få full hastighet selv på et 100mbit nettverk hvis man har "dårlige" cat-5 kabler. Stiller meg derfor litt skeptisk til å investere i 1gb nettverk med cat-5 kabler. Noen som kan hjelpe?

 

- J

CAT5e er jo spesifisert til å takle 1Gbit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...