Gå til innhold

Telenor: Vi skal bli først med 5G i Norge


Anbefalte innlegg

Det vil nok alltid være gunstig at faste punkter, som hus, er kablet. Selv om den trådløse tekonologien har gjort enorme fremskritt, så har en husstands forbruk av data steget ekstremt. 

 

Vi er en vanlig familie på fire og jeg har, for moro skyld, målt vårt forbruk av data og det er helt hinsides. Dersom det ganges opp med alle husene som sogner til en basestasjon, så sier det seg selv at vi er ekstremt langt unna å kunne kutte ut kablet nett.

 

Når man i tillegg vet at forbruket vil fortsette å stige voldsomt, så vil vi være helt avhengig av kabel de neste 20-30 årene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgraderte datapakker og data-rollover forteller meg at fri bruk av mobildata er på vei! Kanskje innen 5G nettet lanseres for kommersiel bruk? Betal en fast i pris i måneden for ubegrenset bruk, 400mbp/s 10ms.

Burde ha potensial til å kapre det som er av kunder :)

Lenke til kommentar

Oppgraderte datapakker og data-rollover forteller meg at fri bruk av mobildata er på vei! Kanskje innen 5G nettet lanseres for kommersiel bruk? Betal en fast i pris i måneden for ubegrenset bruk, 400mbp/s 10ms.

Burde ha potensial til å kapre det som er av kunder :)

Problemet med fri bruk er at basestasjonene ikke har kapasitet nok til å ta unna alt.

 

Det merkes veldig godt i hytteområder i fjellet rundt jul og påske. Alle baserer seg på 4G og basestasjonene sliter veldig med å ta unna trafikken.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...