Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samboer og kollega sender meldinger med seksell tone


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem. Samboer og hans kvinnelige kollega har tidligere sendt svært spesielle meldinger med hverandre med seksuell tone og "humor" som han har kalt det. Hun sender utfordrende snaps av seg selv (utringninger, trutmunn etc) og han har svart svært bekreftende. Han mente alt dette var humor og tull, men jeg vet at hun har søker bekreftelse hos ham. Da jeg fant ut av dette ble jeg såret og sint, og hadde vi ikke hatt et barn sammen hadde jeg tatt en lang pause og bedt ham komme tilbake når han var klar for å oppføre seg som en ikke-singel mann. Jeg ba ham om å droppe dette, og holde seg unna slike settinger med henne så godt det lot seg gjøre. Det virket som han forstod.

Allikevel fortsetter det. Ikke i like stor grad som før, men hun fortsetter like herlig. Heldigvis er han litt roligere enn før har jeg fått med meg. Men ikke så mye som jeg hadde håpet. Jeg innser at jeg ikke har så mye jeg kan "ta" ham på, og at jeg kanskje overreagerer innimellom når jeg ser navnet hennes poppe opp på mobilen hans.

Jeg vil virkelig ikke være den bitre, sure bitchen som er sjalu, men det er veldig vanskelig. Er det noen som har noen råd for å heve seg over sjalusien?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Know your own value. 

 

Er det en god grunn for at dem snakker utenfor jobb i det hele tatt? 

 

Skjønner godt at dere har barn sammen og situasjonen kan være vanskelig, men om mannen din ikke forstår alvoret bak dine bekymringer - er han da verd din tid? 

 

Liker gubben din alkohol så kan dere ta dere en fredag, noe godt i glasset og snakke ut og si at du faktisk ikke tillater dette. Uakseptabel oppførsel av han, uansett hvordan man vrir på det. 

 

 

Du er ikke bitter og sur, du vil bare ha et ærlig og åpent forhold med din mann - ingen som kan si noe på det. Nå er jeg ingen verdens mester, men jo lengre det holder på jo verre blir det. 

 

Du kan jo alltids faktisk bare prøve å finne deg i det, men om det er noe sundt for deg eller ditt barn - har jeg lite tro på. 

 

Lykke til, håper det ordner seg for deg :)

Endret av Bad Dog
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Know your own value. 

 

Er det en god grunn for at dem snakker utenfor jobb i det hele tatt? 

 

Skjønner godt at dere har barn sammen og situasjonen kan være vanskelig, men om mannen din ikke forstår alvoret bak dine bekymringer - er han da verd din tid? 

 

Liker gubben din alkohol så kan dere ta dere en fredag, noe godt i glasset og snakke ut og si at du faktisk ikke tillater dette. Uakseptabel oppførsel av han, uansett hvordan man vrir på det. 

 

 

Du er ikke bitter og sur, du vil bare ha et ærlig og åpent forhold med din mann - ingen som kan si noe på det. Nå er jeg ingen verdens mester, men jo lengre det holder på jo verre blir det. 

 

Du kan jo alltids faktisk bare prøve å finne deg i det, men om det er noe sundt for deg eller ditt barn - har jeg lite tro på. 

 

Lykke til, håper det ordner seg for deg :)

 

De er liksom venner... Har tatt en alvorsprat med ham, men han sier jeg overreagerer og ber meg ta meg sammen... :hm: Så begynner jo å lure på om jeg faktisk overreagerer :ohmy:

Lenke til kommentar

Behøver nødvendigvis ikke å overkomplisere det, regner med at samboeren din synes det er stas med litt bekreftelse fra andre enn deg også. Sier ikke at du skal synes alt er OK, men jeg tør å tippe på at det går utpå det. 

Om han "tar seg sammen" så vet han også at bekreftelsen fra henne mest sannsynlig vil stoppe, og føler ikke for det tydeligvis. 

 

Nå er jeg "kun" 32 år gammel, men kjenner svært få mennesker som har skrudd av bryteren sin 100% - til tross for barn og ekteskap.

Endret av fflex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo ingenting, vær glad det ikke er fysisk det er jo kun over nett. Slapp av kvinne. Om du begynner å tenke at "han er sikkert utro med henne" og sier det til han kan deg godt være at han gjør det. Da kan han tenke "hun tror jeg er utro (fysisk) med kollega da kan jeg likegodt gjøre det"... 

 

Don't you see.... 

Lenke til kommentar

 

tviler på at han er utro da tipper jeg han ville skjult alle mulige spor så bra han kunne i frykt for å bli tatt, det at han åpenlyst gjør dette tror jeg heller taler for at han ikke gjør noe mer enn å være en respektløs dritt. 

 

Anonymous poster hash: de390...0d0

 

 

Ja, han er nok ikke utro, det har han knapt tid til..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker for meg som om han liker oppmerksomheten, samt. bekreftelsen, som andre her allerede har nevnt. Tviler på at du har noen som helst grunn til å bekymre deg så lenge han ikke aktivt prøver å skjule kontakten han har med kollegaen. Så ja; du overreagerer. 

 

Hvor ofte sender du lekende og utfordrende snaps/meldinger til typen din? Hvor ofte gir du han bekreftelse? Hvor ofte prøver du å skape seksuell spenning i hverdagen? I stedet for å sette lenker på han og bure han inne i huset, bør du kanskje gi litt mer av deg selv, slik du kanskje gjorde før. Flørt med han. Gi han en grunn til å ikke måtte søke bekreftelse fra andre jenter. Gi han en grunn til å ville velge deg hver dag. Du kan ikke bare forvente at kjærligheten vil vedvare, uten å gjøre en innsats for å bevare den. Hvis du ikke vanner planten ofte nok, så dør den. 

 

Det er godt mulig du gjør alt dette for alt jeg vet. Men nå har du ihvertfall noe å tenke på.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Virker for meg som om han liker oppmerksomheten, samt. bekreftelsen, som andre her allerede har nevnt. Tviler på at du har noen som helst grunn til å bekymre deg så lenge han ikke aktivt prøver å skjule kontakten han har med kollegaen. Så ja; du overreagerer. 

 

Hvor ofte sender du lekende og utfordrende snaps/meldinger til typen din? Hvor ofte gir du han bekreftelse? Hvor ofte prøver du å skape seksuell spenning i hverdagen? I stedet for å sette lenker på han og bure han inne i huset, bør du kanskje gi litt mer av deg selv, slik du kanskje gjorde før. Flørt med han. Gi han en grunn til å ikke måtte søke bekreftelse fra andre jenter. Gi han en grunn til å ville velge deg hver dag. Du kan ikke bare forvente at kjærligheten vil vedvare, uten å gjøre en innsats for å bevare den. Hvis du ikke vanner planten ofte nok, så dør den. 

 

Det er godt mulig du gjør alt dette for alt jeg vet. Men nå har du ihvertfall noe å tenke på.

 

 Gi han en grunn til å ikke søke bekreftelse hos andre jenter: Hvis det er det han driver med, så er det egentlig bare å dumpe han. I et forhold så snakker man sammen om slike ting, man går ikke ut å søker bekreftelse andre steder (hvert fall ikke over grensene til andre). Selvsagt skal man gi og ta i et forhold og sørge for at kjæresten føler seg bra, verdsatt, sexy, kjekk, super og glad. Men hvem er det som orker å gjøre noe slikt i et forhold hvor partneren får deg til å føle deg som et spørsmålstegn og søker oppmerksomhet andre steder bak ryggen din? Har mange par i venneflokken, det er ikke normalt å gå å snappe rundt med andre damer, søke bekreftelse andre steder og be om ting man ikke fortjener.

 

Jeg synes ts skal sette foten ned og fortelle kjæresten at denne kontakten her gjør hverdagen hennes, som kjæreste, ubehagelig og dårlig. Er det noe han savner i forholdet så bør man kommunisere dette på en bedre måte enn dette.

 

Anonymous poster hash: 2bc21...daa

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virker for meg som om han liker oppmerksomheten, samt. bekreftelsen, som andre her allerede har nevnt. Tviler på at du har noen som helst grunn til å bekymre deg så lenge han ikke aktivt prøver å skjule kontakten han har med kollegaen. Så ja; du overreagerer. 

 

Hvor ofte sender du lekende og utfordrende snaps/meldinger til typen din? Hvor ofte gir du han bekreftelse? Hvor ofte prøver du å skape seksuell spenning i hverdagen? I stedet for å sette lenker på han og bure han inne i huset, bør du kanskje gi litt mer av deg selv, slik du kanskje gjorde før. Flørt med han. Gi han en grunn til å ikke måtte søke bekreftelse fra andre jenter. Gi han en grunn til å ville velge deg hver dag. Du kan ikke bare forvente at kjærligheten vil vedvare, uten å gjøre en innsats for å bevare den. Hvis du ikke vanner planten ofte nok, så dør den. 

 

Det er godt mulig du gjør alt dette for alt jeg vet. Men nå har du ihvertfall noe å tenke på.

 

Jeg er en veldig flink kjæreste som regelrett skjemmer han bort, så det står ikke på det ;) Dessuten søker han ikke særlig bekreftelse fra kollegaen, det er hun som søker hos ham og andre, og han gir henne det. Og det er det som er problemet for min del.

Lenke til kommentar

 

Virker for meg som om han liker oppmerksomheten, samt. bekreftelsen, som andre her allerede har nevnt. Tviler på at du har noen som helst grunn til å bekymre deg så lenge han ikke aktivt prøver å skjule kontakten han har med kollegaen. Så ja; du overreagerer. 

 

Hvor ofte sender du lekende og utfordrende snaps/meldinger til typen din? Hvor ofte gir du han bekreftelse? Hvor ofte prøver du å skape seksuell spenning i hverdagen? I stedet for å sette lenker på han og bure han inne i huset, bør du kanskje gi litt mer av deg selv, slik du kanskje gjorde før. Flørt med han. Gi han en grunn til å ikke måtte søke bekreftelse fra andre jenter. Gi han en grunn til å ville velge deg hver dag. Du kan ikke bare forvente at kjærligheten vil vedvare, uten å gjøre en innsats for å bevare den. Hvis du ikke vanner planten ofte nok, så dør den. 

 

Det er godt mulig du gjør alt dette for alt jeg vet. Men nå har du ihvertfall noe å tenke på.

 

 Gi han en grunn til å ikke søke bekreftelse hos andre jenter: Hvis det er det han driver med, så er det egentlig bare å dumpe han. I et forhold så snakker man sammen om slike ting, man går ikke ut å søker bekreftelse andre steder (hvert fall ikke over grensene til andre). Selvsagt skal man gi og ta i et forhold og sørge for at kjæresten føler seg bra, verdsatt, sexy, kjekk, super og glad. Men hvem er det som orker å gjøre noe slikt i et forhold hvor partneren får deg til å føle deg som et spørsmålstegn og søker oppmerksomhet andre steder bak ryggen din? Har mange par i venneflokken, det er ikke normalt å gå å snappe rundt med andre damer, søke bekreftelse andre steder og be om ting man ikke fortjener.

 

Jeg synes ts skal sette foten ned og fortelle kjæresten at denne kontakten her gjør hverdagen hennes, som kjæreste, ubehagelig og dårlig. Er det noe han savner i forholdet så bør man kommunisere dette på en bedre måte enn dette.

 

Anonymous poster hash: 2bc21...daa

 

 

Skal ta rådet ditt og sette foten ned, snakket med venninner i dag som sa det samme :hrm:

Lenke til kommentar

"Hvis han søker bekreftelse hos andre jenter, er det bare å dumpe han". 

 

Sorry, men jeg må nesten le av den kommentaren. Er det noen her som har et nøkternt forhold til forhold? pun intended. 

Forhold har utfordringer, det krever jobb av begge parter og det kommer aldri eller svært sjeldent være sånn at begge partene er på 100% bølgelengde til enhver tid. 

 

Snakk sammen, ikke unngå å ta opp de vanskelige temaene. Min erfaring er at de trengs, dersom man går over lang tid uten å ha noen tøffe diskusjoner så er det et dårlig tegn om du spør meg. 

Endret av fflex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Hvis han søker bekreftelse hos andre jenter, er det bare å dumpe han". 

 

Sorry, men jeg må nesten le av den kommentaren. Er det noen her som har et nøkternt forhold til forhold? pun intended. 

Forhold har utfordringer, det krever jobb av begge parter og det kommer aldri eller svært sjeldent være sånn at begge partene er på 100% bølgelengde til enhver tid. 

 

Snakk sammen, ikke unngå å ta opp de vanskelige temaene. Min erfaring er at de trengs, dersom man går over lang tid uten å ha noen tøffe diskusjoner så er det et dårlig tegn om du spør meg. 

 

Enig :) Skal ta motet til meg og sette ham ned for en ordentlig prat

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...