Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Null lyd i bilen


Anbefalte innlegg

Hei, jeg var på vei til jobb på morgningen idag, satt å hørte på musikk som jeg alltid pleier, men idag så kutta høyttalerne brått ut.

Bilen er en BMW E91 320i 2007 modell. 

Det er heller ikke så lenge siden jeg kjøpte bilen, og fra tidligere eier er det satt inn anlegg profesjonelt. Det er 1 Mosconi Gladen One 60.6 & Mosconi Gladen 240.2. (forsterkerne). 

Er det noen som har noen idé på hva det kan være? Er over snittet interessert i musikk så er ikke holdbart i lengden det her :confused: 

Takker på forhånd for svar.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forsterkerne remote-inngang? Sjekk i så fall at den har 12V.

 

Sjekk også at du har 12V mellom GND(-) og  B+ på forsterkerne.

 

Så kan du koble av en og en høyttaler og ohme de fra forsterkerne. Evt. kan du koble høyttalerledningene til og fra et 1,5V-batteri og høre om det spraker/tikker. Dog virker det usannsynlig at alle høyttalerne skulle ha røket samtidig.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Da har jeg fått liv i høyttalerne igjen  :w00t: 

Det var brudd i remote kabelen, så da har jeg et siste spørsmål til dere, og det er hvor kan jeg strekke ny remote kabel? Har ikke så veldig lyst til å knote bak spilleren da jeg har skjønt at det ikke er bare bare å komme til. Så tar imot alt av forslag om noen har en idè  :grin2:

Lenke til kommentar

Da har jeg fått liv i høyttalerne igjen  :w00t: 

 

Det var brudd i remote kabelen, så da har jeg et siste spørsmål til dere, og det er hvor kan jeg strekke ny remote kabel? Har ikke så veldig lyst til å knote bak spilleren da jeg har skjønt at det ikke er bare bare å komme til. Så tar imot alt av forslag om noen har en idè  :grin2:

 

Remote kan vel kobles på tenningsstrøm om jeg husker rett i farten. Lenge siden jeg har koblet bilstereo :) 

Lenke til kommentar

 

Da har jeg fått liv i høyttalerne igjen  :w00t: 

 

Det var brudd i remote kabelen, så da har jeg et siste spørsmål til dere, og det er hvor kan jeg strekke ny remote kabel? Har ikke så veldig lyst til å knote bak spilleren da jeg har skjønt at det ikke er bare bare å komme til. Så tar imot alt av forslag om noen har en idè  :grin2:

 

Remote kan vel kobles på tenningsstrøm om jeg husker rett i farten. Lenge siden jeg har koblet bilstereo :)

 

 

Ja, det jeg tenkte på var om noen visste hvor jeg kan låne tenningsstrøm fra uten å måtte demontere halve bilen  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...