Gå til innhold

AMDs nye entusiastbrikke kommer 2. mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Utifra skjermbildet av Ryzer Master virker det som man kan slå av 2, 4 eller 6 kjerner. Samt overklokke enkelte kjerner og ikke alle samtidig. Kult de åpner opp for skikkelig tweaking :)

 

Dette har vel kunne bli gjort i BIOS/UEFI en stund allerede?  :hmm:

 

 

Ja vi som har 5960X/6900K kan slå av cores i BIOS, men da må man reboote. Ryzen Master gjør det fra Windows slik jeg forstår det.

Lenke til kommentar

Ja vi som har 5960X/6900K kan slå av cores i BIOS, men da må man reboote. Ryzen Master gjør det fra Windows slik jeg forstår det.

Kan dere også overklokke individuelle kjerner? Ser ut som man feks kan sette 3,4GHZ på core 1 og 3GHZ på resten.

 

Ikke at det er så sykt nyttig. Men kult at de åpner opp og lar folk gjøre hva de vil.

Endret av Vakuum
Lenke til kommentar

Det er noe jeg er bekymret for. Jeg skal snart handle cpu/mb/minne. Skulle egentlig gjøre det i sommer men ville vente på ryzen.

 

Jeg har lest mye og det virker for meg at når det kommer til grafikk på spill så er det mindre å hente jo sterkere prosessorene er og at det er lite grafisk ytelse å hente på prosessorer over i5 6600. Over det er forskjellene noe man må ha benchmark program for å se.

 

Men nå har altså amd gitt ut tre prosessorer som alle er priset langt over. Veldig langt over. Betyr det at disse prosessoene ikke er å anbefale i gaming maskiner? At det er mere å hente i en i5 6600 og 1500-2000 kroner er bedre plassert i skjermkort eller skjerm?

Lenke til kommentar

Men nå har altså amd gitt ut tre prosessorer som alle er priset langt over. Veldig langt over. Betyr det at disse prosessoene ikke er å anbefale i gaming maskiner? At det er mere å hente i en i5 6600 og 1500-2000 kroner er bedre plassert i skjermkort eller skjerm?

 

De AMD CPU'ene som kommer nå i starten av Mars er ment å konkurere mot Intel i7 7700K og høyere modeller. Senere kommer det både 6 og 4 kjerne utgaver som vil koste mindre. Disse kan gi deg enda mer for pengene.

 

Angående spill så er det slik at jo høyere oppløsning man spiller i jo mer går det på skjermkortet, spessielt 4K oppløsning. Da vil CPU spille en mindre rolle for ytelsen. Men spill som Battlefield 1 og Watch Dogs 2 utnytter flere enn 4 kjerner som i5 6600K/7600K har. Slike spill vil det bli flere av i tiden fremover.

Lenke til kommentar

Cpuen jeg har nå er 8 år gammel og klarer seg forholdsvis bra. Går fint til vr om man skal tro det programmet jeg kjørte

 

Så er det noe med at er man bare vant med 40-60 fps gaming i alle år, så tenker man at kanskje det er helt greit. Å spille spill som Battlefield i 120++ fps er en annen opplevelse det kan jeg si deg, spessielt på en G-Sync skjerm som støtter 144/165 Hz. Høy framerate krever ikke bare et kraftig skjermkort, men også en rask CPU og rask RAM.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Men nå har altså amd gitt ut tre prosessorer som alle er priset langt over. Veldig langt over. Betyr det at disse prosessoene ikke er å anbefale i gaming maskiner? At det er mere å hente i en i5 6600 og 1500-2000 kroner er bedre plassert i skjermkort eller skjerm?

Dersom det er spill som er tingen skal du fokusere på å kjøpe deg ett skikkelig rått skjermkort.

:)

Ikke en spennende Ryzen modell med 8/16 kjerner/tråder som foreløpig ikke er testet ut offisielt.

 

For meg som ikke spiller i det hele tatt, men er mest opptatt av totalytelse (flere kjerner) så er nok Ryzen ett bedre alternativ enn Intel.

Men det finner jeg ut etter å ha testet litt selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...