Gå til innhold

AMDs nye entusiastbrikke kommer 2. mars


Anbefalte innlegg

 

Men nå har altså amd gitt ut tre prosessorer som alle er priset langt over. Veldig langt over. Betyr det at disse prosessoene ikke er å anbefale i gaming maskiner? At det er mere å hente i en i5 6600 og 1500-2000 kroner er bedre plassert i skjermkort eller skjerm?

Dersom det er spill som er tingen skal du fokusere på å kjøpe deg ett skikkelig rått skjermkort.

:)

Ikke en spennende Ryzen modell med 8/16 kjerner/tråder som foreløpig ikke er testet ut offisielt.

 

For meg som ikke spiller i det hele tatt, men er mest opptatt av totalytelse (flere kjerner) så er nok Ryzen ett bedre alternativ enn Intel.

Men det finner jeg ut etter å ha testet litt selv.

Jeg har et 480 kort allerede. Jeg venter bare på cpu oppgraderingen. Alt annet er på plass. Akurat nå utnytter jeg ikke 480 kortet helt pga båndbredden på hovedkortet og det er problemer om jeg kobler til for mange usb enheter....

 

Jeg venter på ryzen cpuene så lenge jeg gidder :)

 

Maskinen kommer til å få mange oppgaver men spillgrafikk er det tyngste den skal jobbe mye med. Jeg tror ikke jeg kommer til å utnytte cpu kraften i de tre omtalte cpuene.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke hovedkortene som er problemet, brikkesettet er. :)

 

Flisespikk, da de fleste brikkesett til en viss grad fremdeles delvis sitter påloddet hovedkortet framfor implementert i CPU. Men ting er jo i endring. Minnekontrollere er jo i hovedtrekk blitt flyttet inn i CPU'ene.

Lenke til kommentar

Ok Kjetil, hvor langt vil du ordleke videre på dette temaet  :wee:

Du vinner.

 

 

It is usually found on the motherboard

kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Chipset

 

In a computer system, a chipset is a set of electronic components in an integrated circuit that manages the data flow between the processor, memory and peripherals. It is usually found on the motherboardChipsets are usually designed to work with a specific family of microprocessors.

 

Kommentar: Så da er det "peripherals" som i grove trekk gjenstår som nødvendig å gi kommunikasjonskanaler via chipset.

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Ok Kjetil, hvor langt vil du ordleke videre på dette temaet  :wee:

Du vinner.

 

 

It is usually found on the motherboard

kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Chipset

 

In a computer system, a chipset is a set of electronic components in an integrated circuit that manages the data flow between the processor, memory and peripherals. It is usually found on the motherboardChipsets are usually designed to work with a specific family of microprocessors.

 

Kommentar: Så da er det "peripherals" som i grove trekk gjenstår som nødvendig å gi kommunikasjonskanaler via chipset.

 

Det var ikke mitt poeng da, men ok. Jeg lærer av dere og jeg håper jeg kan lære andre noe.

Lenke til kommentar

Da kan du jo kjøpe 6800K eller høyere :)

Apu som er i mange cpuer/intel og amd har hjulpet meg når jeg får problemer med mine gpuer

Nå vet ikke jeg hvem du svarte men jeg har ikke problemer med gpu annet enn at porten på hk er 2.0 og kortet er 3.0

 

Og jeg tror ikke jeg klarer å utnytte prosessorer i den prisklassen.

Lenke til kommentar

Jeg har vel ikke sett meg ut noen cpu da jeg ville vente på ryzen, men de som ble gitt ut er for dyre.

 

Men det kommer flere. Vi får se hva de vil ha for 6 kjerne prosessoren sin og hva grundige tester sier. Synes bare det er lenge å vente.

 

En litt nyere tilsvarende i5 6600 kanskje

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...