Peto Skrevet 20. februar 2017 Skrevet 20. februar 2017 Vi har en internett linje på 30 mb, og min pc er nede på 2 mbit/sek. Antivisusprogrammer, og antimalware programmer finner ingenting. Alle andre device i huset fungerer normalt. Har prøvt å resette trådløskortet, og oppdatert diveren, men ingenting hjelper. Noen som har vert bort i lignende ?? Noen som kan hjelpe ??
RRhoads Skrevet 20. februar 2017 Skrevet 20. februar 2017 Må ha mer informasjon. Er det vegger mellom PCen og routeren? Mur? Er det et nytt problem?
Peto Skrevet 20. februar 2017 Forfatter Skrevet 20. februar 2017 Må ha mer informasjon. Er det vegger mellom PCen og routeren? Mur? Er det et nytt problem? Ja, det er et nytt problem. Var borte forrige uke, og kom hjem på fredag. Det var første gang jeg ble klar over problemet. Maskina er 2 år gammel, og har funket fint, hele tiden. Prøvte også å slå av brannmuren.
LMH1 Skrevet 20. februar 2017 Skrevet 20. februar 2017 (endret) Vil tippe driverproblemer, svak cpu eller windows feil. Prøvd å reinstallere operativsystemet? Er det gammelt nettverkkort prøv linux i så fall? Endret 20. februar 2017 av LMH1
Peto Skrevet 20. februar 2017 Forfatter Skrevet 20. februar 2017 Vil tippe driverproblemer, svak cpu eller windows feil. Prøvd å reinstallere operativsystemet? Er det gammelt nettverkkort prøv linux i så fall? SSID: NextGenTel_EE6A Protokoll: 802.11n Sikkerhetstype: WPA2-Personal Nettverksbånd: 2,4 GHz Nettverkskanal: 11 IPv4-adresse: 10.0.0.214 Produsent: Broadcom Beskrivelse: Broadcom 802.11n Network Adapter Driverversjon: 6.30.223.256 Fysisk adresse (MAC): 30-10-B3-2C-86-98 Er det gammalt ??
Rune_says Skrevet 20. februar 2017 Skrevet 20. februar 2017 Kan være greit å sjekke signalstyrke og evt andre aksesspunkt i nærheten som bruker samme kanal (11). Last ned Wifi Analyzer til mobilen så kan du se om signalstyrken er for lav eller om det er naboer/nye aksesspunkt i nærheten som bruker samme kanal (isåfall konfigurer en annen kanal som andre ikke bruker). Et annet tips er QoS - sjekk om det er aktivert på wifi aksesspunktet (routeren) => slå av
Peto Skrevet 20. februar 2017 Forfatter Skrevet 20. februar 2017 Jeg koblet pc til hotspot på telefonen min og fikk 43mbps så det er tydligvis ikke noe med nettverkskortet.
Peto Skrevet 20. februar 2017 Forfatter Skrevet 20. februar 2017 Så det er kommunikasjonen mellom min pc og router siden alle andre device i huset fungerer normalt. Andre forslag??
RRhoads Skrevet 20. februar 2017 Skrevet 20. februar 2017 Jeg koblet pc til hotspot på telefonen min og fikk 43mbps så det er tydligvis ikke noe med nettverkskortet. Hva slags hastighet får du fra telefonen din med Wifi hvis du har den på samme sted som antenna til PCen din er?
Peto Skrevet 20. februar 2017 Forfatter Skrevet 20. februar 2017 (endret) Jeg koblet pc til hotspot på telefonen min og fikk 43mbps så det er tydligvis ikke noe med nettverkskortet. Hva slags hastighet får du fra telefonen din med Wifi hvis du har den på samme sted som antenna til PCen din er? Jeg fikk omtrent samme som på maskina. Flyttet meg 2 meter og fikk full uttelling.( på telefonen ) Skikkelig rart, fordi det har aldri vert problemer hvor maskina står. Skal prøve å flytte routeren et par meter. Den står på loftet, rett over der vi sitter Prøvte så å flytte maskina rundt om, men fortsatt bare rundt 2 mbps. Fårstår ikke bæret ??? Endret 20. februar 2017 av Peto
covah Skrevet 20. februar 2017 Skrevet 20. februar 2017 Fått ny micro? Byttet til en annen type lyspære i nærheten? Noe annet nytt i nærheten?
Peto Skrevet 20. februar 2017 Forfatter Skrevet 20. februar 2017 Fått ny micro? Byttet til en annen type lyspære i nærheten? Noe annet nytt i nærheten? Nei. Ikke noe nytt. Jeg holder telefon og nettbrett ved siden av pc, og båndvidden går ned. Flytter tlf og nettbrett en til to meter vekk fra pc, og alt er normalt. Prøver å flytte pc rundt om kring, men fortsatt det samme. Det må være noe i pc som drar ned båndbredde, både på seg selv , og andre devices. Virkelig rart
Peto Skrevet 20. februar 2017 Forfatter Skrevet 20. februar 2017 Fannt ut av det . Det var musen som forstyrret. Har hatt den minst et år, og har aldrig gitt meg trøbbel, men noe må ha skjedd underveis. Takk for alle innspill 2
covah Skrevet 20. februar 2017 Skrevet 20. februar 2017 Tipper musa også kjører på 2,4Ghz båndet, og at routeren din har byttet til en kanal i nærheten av den musa bruker.
Emancipate Skrevet 21. februar 2017 Skrevet 21. februar 2017 Du kan sannsynligvis logge inn på ruteren og bytte kanal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå