Gå til innhold

Ny Skjerm til Dataen min.


skipperskrekk

Anbefalte innlegg

Ny Skjerm til Pc.

 

Her jeg bor er der begrenset valg, etter 3 butikker var mitt valg elendig, siste butikk hadde størrelse jeg ønsker.

LCD.  27 og 29 Tom, Pris ok, Bilde klart å fint, kontakter alt jeg trenger.

 

Spurte selger er 1280x1024 eller 1334x750? Har ikke peiling men bilde er jo ok sa han opp til deg.

Da går så klart ut fra at jeg står over en 1345x750.

 

Mitt mønster å bruk er følgende:  Dataen jeg har.

Mini Desktop PC / Dual Core / 8GB DDR3 RAM / 240GB SSD / Windows 10 Professional

 

Surfing på nett, Foto for vanlig husbehov, Word bruker jeg en god del, NRK må jeg ha, Netflix så klart. Epost, (må jo si fra at jeg lever.)

 

Gamming har ikke tid, bruker data lidt mere en vanlige eldre gjør, og det er Win10 Pro.

Mitt spørsmål: Er det et valg jeg kan leve med?

 

Om noen her inne kan et råd, sier jeg Takker jeg for dette.

Skipperskrekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1345x750 ?

Det ønsker du definitivt ikke, dette er ikke en standard oppløsning noe sted. 

Ser at du også nevner 1334x750, dette er "standard", men kun på iPhone 6, så ikke noe for å bruke på PC.

 

1280x1024, gammel og kjent standard, SXGA. Men til en moderne PC er ikke dette noe du ønsker.

 

Se f.eks etter 1920x1200, VUXGA,

eller alternativ en "Full HD" 1920x180 (som de fleste halvmoderne TV paneler benytter).

Lenke til kommentar

Takk for svar jeg fikk, BearCat 1334x750 jeg gjetta jeg, ny lærdom Mobil aldri for gammal til å lære vet du, 1280x1024 har jeg i dag helt ok 21" men ønsker større skjerm 27" hadde den hatt 1280x1024 hadde jeg kjøpt den tvert, holder for meg det.

 

Når du går i butikken her, har vert i 3 allerede og det største av data skjerm er 21" neste 32" da gir du opp for det er for stort, Sorry.

 

Der er mange Tv i Butikken 52" også, da spør jeg selger kan du skaffe meg 27" nei, ta en telefon vi har jo mye her var svaret. Ok men der et Tv her 28" og 27" bilde er Bra det og det konstatere jeg også, sjekker kontakter alt ok for mitt bruk. Hvilken oppløsning?

Har ikke peiling????? Sorry.

 

Så prøver jeg å gjette selv, stiller spørsmål her å feiler beklager det. Min tanke er da, er det ok bilde som TV så burte det også holde som Dataskjerm, (der er jeg usikker derfor spørsmål jeg).

 

LMH1 svarer greit svar det også, gå på Finn smart, hadde jeg vert i Norge hadde det ikke vert noe problem, Lefdal, Elkjøp, men jeg bor faktisk her i Thailand jeg, ingen Thaier har råd ti 27" Norge driv ikke Netthandel kun for folk som bor der uten for landets grense nei, dem seller bare i nabolaget, og netthandel er et ukjent Fenomen, kan ikke kjøpe en tandbørste engang på Finn.

Så glem disse drømmer du gir, ikke noe galt med drømmene dine, jeg er bare på feil sted, Sorry.

 

Hva valg har jeg Butikken gidder ikke skaffe det jeg ønsker, reise til Bangkok  2000 kr fly? buss 8+8 timer gidder jeg rett å slett ikke.

 

Vil ikke plage Venner heller, jeg har ikke planer om Norgesbesøk på lang tid, å mine Venner treng også ting hjemme som ikke fåes her, fordi vi bor her fast vi det er bestemt ved lov det.

 

Ebay er løsning brukt dem mye handler all elektronic der, unntatt Tastatur med ÆØÅ, pris  joda du får det du betaler for, Frakt GBP 49.41

+ 7% vat Toll å så må du reise 40 km for å betale å frakte det hjem hit jeg bor?

 

Jeg stiller spørsmål igjen, (er det ok bilde som TV så burte det også holde som Dataskjerm, (der er jeg usikker derfor spørsmål jeg).

Beklager min uvitenhet, kjøper gjerne Masedes jeg men når det ikke eksistere får man ta det som er.

 

Takk begge 2 for hjelp.

 

Skipperskrekk.

Lenke til kommentar

TV-skjermer har gjerne "input lag", dvs. at bildet henger en brøkdel av et sekund etter. Om du ikke skal spille, går dette helt sikkert fint.

 

Oppløsningen burde stå på baksiden. Er det en rimelig modell, er oppløsningen sannsynligvis LAVERE enn det du har nå. Bildet på TVen ser bra ut så lenge det viser et bilde, men idet du skal vise liten tekst, ser det IKKE bra ut.

 

Hvis dette er noe du skal bruke mye, er det kanskje bedre å kjøpe på ebay. Bor du virkelig 40 km unna post?

Lenke til kommentar

Emancicipate  40 km  ja faktisk så er det så pass, vanlig posthus er der flere av også, faktisk noe

av det beste jeg har sett, ikke noe boks i butikk her nei. Småpakker kommer rett til meg her jeg bor.

 

Skal jeg ha ha større pakke og med antydning utland, får jeg bare en lapp god tur. 40 km  Kjøp varen her

så slip du, i Bangkok har dem nok, men her gidder ikke butikken bry seg med det, der er 0 Sørvis.

 

Hadde en laptopp fra Lefdal gikk i stykker Garanti, sendte den fra nermeste posthus her kom at, sa da legg inn

i pakken et nettbrett til meg fikk det, men Vat slap jeg ikke på det, nå kan netbrett kjøpes her men ikke da.

 

Pakka kom måtte åpnes, slap å betale for laptopp fordi dem så den var brukt, men netbrett bare betal du.

 

Du skriv (bildet henger en brøkdel) Spill har ingen innterresse nei, videre, (men idet du skal vise liten tekst,

ser det IKKE bra ut.) Word å skrift er viktig, Surfing på nett også + NRK, men styret med  Ebay dropper jeg,

GBP 49.41 i frakt + 7% Vat glem det.

Men er vildig Takknemlig for at alle her som har stilt opp for meg, det gjelder også 4 3 samt Betroz.

 

Nu tittet jeg bak på skjermen her som jeg har Samsung, størrelse å piksel ingen  ting om det, den er for liten

diagonalen er bare 48 cm. men får leva med det.

 

Der har vert nevnt at jeg bor på feil sted, nei på ingen måte Bor så flott til har ikke vert hjemme på 10 år sommer

365 dage i året, ma kan ikke få alt Thailand er et uland på data å innternet, Norge er langt fremme dem men

med netthandel er også Norge et uland, Handle her eller Ebay vare ut av landet i Norge nei, betaling nei,

selv om betalingskort er Fra Norsk Bank.

 

Venner her har samme problem mange ting vi har i Norge tar dem med hit i koffert. Jeg vil ha et Nordisk Tastatur

æøå nei, ta med 2 til meg det er forbruksvare, Tastatur her er søppel? Har ikke plass tar bare et er det ok.

 

Ha en fin dag Dere å Takk for svarene jeg har fått.

 

skipperskrekk Thailand. 

 

 

GBP 49.41

Lenke til kommentar

Hei igjen Dere, i dag ble jeg med en Venn på biltur stakk innom den største butikk i miles omkreds her

24" og 27" kan du glemme det er ikke salgsvare for oss du kan få 17" laptopp eller en Mac book som

er størrelsen du spør etter.

Vi har masse Tv fra 32 og oppover men da får du klare deg med 1360x768 vi har ikke annet beklager.

 

Da setter jeg sluttstrek men Takk, Da får jeg vurdere Ebay for ny skjerm trenger jeg.

 

Ha det godt Takk for all hjelp.

 

skipperskrekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...