Gå til innhold

TEST: Apple MacBook Pro 13 (Sen 2016) møter Dell XPS 13 (2017)


Anbefalte innlegg

Har du noen andre tester av disse GPUene som sammenligning? Det er litt vanskelig å vite hva som burde yte hva bare basert på modellnavn.

 

Se f.eks. grafikktestene fra denne testen: http://www.notebookcheck.net/Apple-MacBook-Pro-13-Late-2016-2-GHz-i5-without-Touch-Bar-Laptop-Review.182374.0.html 

 

Macbook Pro 2016 oppnår 11123 poeng i 3D Mark Cloud Gate, mens XPS 13 oppnår 7896 poeng. Her nevner de også at XPS 13 sin grafikk (Intel 620) skal være rundt 30% tregere enn Intel 540 i MacBook Pro 2016, noe testene de gjør bekrefter. Dette er absolutt ikke i tråd med hva testene til Tek presenterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har vert Windows bruker i over ett tiår nå, mest pga pris. Kjøpte ny bærbar acer til 7k for en del år siden, etter 2 år var den "ferdig", gikk varm støtt, treg selv etter reinstall av Windows osv. Kjøpte meg så en ipad i stede, nå etter å ha hatt den i 4 år var den å ferdig, ipad 3 som ikke får oppdateringer lengre å er super treg. Kjøpte så en late 2010 macbook Pro 13 for 3 måneder siden for 1200 kroner, bytta til ssd og installerte Sierra, fy fader! Det er den beste bærbare jeg har hatt, den kan såklart ikke brukes til spill å redigering, men til surfing å lette oppgaver er den suveren, nytt ebay batteri å den varer nå 5-6 timer. Funger også til Google sketchup og autodesk fusion 360 uten problemer. Å dette er en 7 år gammel maskin som hadde over 2500 ladesykluser når jeg kjøpte den! Man kan si hva man vil om Apple å prisene, men hvem har en 7 år gammel Windows bærbar som funker like bra i dag som da? Altså, jeg har stasjonær gaming pc til ca 15k, å utenom spill å andre tyngre oppgaver er det ikke noe forskjell på hastigheten, ganske lik boot up og helt lik på åpning av nettleser å hente opp en side. Jeg er ingen Apple fan boy i det heletatt men syntes dette var imponerende.

 

Er vel irrelevant hvor mange ladesykluser den hadde før, når du nå har byttet batteriet. Har en 6.5 år gammel Windows maskin som er like rask å nå som da, kun byttet batteri en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...