Gå til innhold

Installasjon av kabel-tv fra Canal Digital


Anbefalte innlegg

Skal koble opp canal digital for en venn i morgen,selv har jeg Get.Men ble forvirret da jeg fikk høre at vi trenger ikke kabel fra vegg til dekoder.Fikk beskjed om at det er trådløst.Jeg skjønner at nettet er trådløst via ruter ja men må jo ha kobling mellom vegg og tv å eller? Det holder vel ikke med kun hdmi kabel mellom tv og dekoder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal koble opp canal digital for en venn i morgen,selv har jeg Get.Men ble forvirret da jeg fikk høre at vi trenger ikke kabel fra vegg til dekoder.Fikk beskjed om at det er trådløst.Jeg skjønner at nettet er trådløst via ruter ja men må jo ha kobling mellom vegg og tv å eller? Det holder vel ikke med kun hdmi kabel mellom tv og dekoder.

 

HDMI mellom vegg og dekoder går fint det. HDMI 1.4 eller høgere har både bilde og lyd.

Lenke til kommentar

Ikke spre løgn.

 

HDMI går ikke mellom vegg og dekoder. HDMI går mellom dekoder og TV. Du trenger en antennekabel mellom vegg og dekoder. Det skal bemerkes at dekoderene til Canal Digital ikke har den vanlige kontakten som andre bruker. Kabelen følger dog med dekoderen.

 

Hvis din venn har en CA-modul (kortleser) installert i TVen (kan kjøpes direkte fra Canal Digital, eller hos de fleste TV-forhandlere til rundt 500,-. Ligg unna Expert, de selger på 1000,-), så må du bruke en vanlig antennekabel og et galvanisk skille (selges hos alle TV-forhandlere). Da bare kobler du TVen til veggen med antennekabelen.

Lenke til kommentar

Oppdaget at jeg også må koble en nettverkskabel fra ruter til dekoder for å få fult utbytte av canal digital t-we som betyr at man kommer direkte inn på feks youtube,netflix osv.Men syns d blir så my jobb med nok en laaang kabel så vurderer å bare kjøpe en chromecast,samme nytten det vel....eller?

Lenke til kommentar

Jo den har det å jeg har gått innpå instillinger å lagt inn koden på trådløstnettet og prøvde igår å gå innpå feks youtube via mobilen men det funka ikke.Foresten er det første gang jeg bruker en smart-tv så det er ikke sikkert jeg har skjønt konseptet.Blir forvirret over at dekoder fra canal digital må tilkobles wifi for at T-we ska fungere med dissse appene.Men kanskje du kan forklare meg litt bedre hva smarttv egentlig er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...