Gå til innhold

Julekalender 2003 dag 2


Anbefalte innlegg

Hmph..

 

Usikker leveringsdato er utsatt fra 5. til 15. til 17. og nå til 19. des og atter en gang ubekekreftet lev. dato.

 

Ingen info via e-post heller som gir en antydning hva som skjer. Kunne ikke Digital Impuls sendt ut et lite skriv til de som venter da? For vi VENTER... :dribble:

 

Om det er som redfox_ skriver at de hele tiden visste at de ikke kan levere før godt ut i neste år. Da ville vil litt informasjon være på sin plass. Min erfaring er at man kan godt finne seg i mye, bare man får en kort liten beskjed om hva som tar uventet med tid. Når man ikke hører noe som helst og ukene går da blir man :mad:.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er pakken min i posten! :thumbs:

 

Ventet på at det skulle bli utsatt leveringsdato enda en gang, men denne gangen stod det LEVERT! på status.

 

Mulig den kommer i morgen. Det hadde passet godt, siden jeg alltid viser Hjelp, Det Er Juleferie på lillejulaften. Med juleøl, strandamør, spekelår og mine beste venner på besøk. Da får man den gode julefølelsen på plass.

 

Fikk dere andre projektoren nå?

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke vært i kontakt med Digital Impluls. Men ser ikke vekk fra de har lest den øverste posten min på denne siden. Samme kveld som jeg skrev den, så fikk jeg en ordrebekreftelse på den 19 des. Så den 19. des fikk jeg en ny med den 22. des, altså påfølgende mandag. Og nå så viser det seg at den datoen holdt seg oppe.

 

Var tildligere i telefonkontakt med it24.no, forrige mandag tror jeg. De skulle få inn et parti med x1 i løpet av uken. Men de var alle forhands-bestillt, etter det så var neste tjangs den 14. jan. De beklaget seg over at det var svært vanskelig å skaffe de projektorene. Så det kan forklare situasjonen med Digital Impuls også... men hadde de skrevet et par ord om det i en e-post så hadde hvertfall de hatt sin rygg klar!

 

Hva med deg Tor, har du skaffet deg greyline lerret å bare venter på projektoren?

 

edit:leif

Endret av Rkskaar
Lenke til kommentar

Mener muligens lerret kommer i dag. Ble bekreftet sendt 19.desember.

Posten har likevel sitt å stri med. (jul og greier)

 

Det haster vel strengt tatt ikke. Jeg er framdeles i "flytte usikker dato-siget".

Per dags dato er min usikre leveringsdato 9. jan 2004 på en X1 projektor fra DigitalImpuls.

Så flytter de datoen 1 dag for hver dag som går.

Jeg er godt klar over at i morgen står det 10.jan, på torsdag står det 11.jan, og jeger like godt klar over at neste tirsdag står det mest sannsynlig 16. jan.

 

Dette tror jeg er den nye trenden innen web og salg.

NextGenTel har nemlig en lignende variant gående med meg i skrivende stund.

Der har jeg status: "linjekapasitet og kvalitet sjekkes nå"

Slik har det stått i godt over en måned. Annenhver dag flytter de forventet leveringsdato 2 dager fram.

Det pussige er at i den automatikken så har jeg per i dag forventet leveringsdato 1.juledag. (Skal bli en fet timeliste fra den installatøren som kommer til meg i romjulens helligdager. NOT!)

 

Som jeg skrev tidligere i tråden. Kan ikke butikkene være litt mer fair og heller trykke svart på hvitt en dato lengre ut i januar enn å stadig flytte på den.

 

Hvis det er som du sier at neste leveranse på X1 er 14. januar så kan vel DigitalImpuls bare skrive 14. januar på statusen min da, i stedet for bare å symbolsk dytte datoen foran seg for hver dag.

Lenke til kommentar

Du kunne ha ventet til rundt klokken 9 dag 3 om du så ville :p .. jeg oppdaget ikke tilbudet før på jobben på dag 3.. da sto den fortsatt til 8995,- .. så jeg antar at de på digitalimpuls.no ikke har endret prisen før de kom på jobb dagen etter :) .. ikke vet jeg, men jeg fikk iallefall bestilt en x1 til 8995, og ti minutter etter bestillingen hadde de skrudd opp prisen med 1000kr.. HEHE! *glise*

REDFOX:

Du som bestilte "så sent". Hva er din foreløpige forventede usikre leveringsdato ?

Lenke til kommentar
Mener muligens lerret kommer i dag. Ble bekreftet sendt 19.desember.

Posten har likevel sitt å stri med. (jul og greier)

Det har visst gått en del raskere enn ventet.

I går fikk jeg nemlig Duplikat-hentemelding fra posten.

Det vil si at opprinnelig hentelapp har gått meg hus forbi eller forsvunnet på veien.

 

Levering av lerret har nå i alle fall gått kjapt.

Kjørte et pakkespoør på posten nå som jeg har sendingsnummeret.

 

Jeg bestilte lerret 7. des

Ankommet Oslo 12.des

Ankommet Hjemsted 15.des

 

Det blir totalt 8 dager det, og det må jeg si er kjapt levert mtp at det kommer fra Sverrige og jeg bestilte på en søndagskveld (7.des)

Lenke til kommentar

Da har jeg hentet min X1. (Normalt skulle her ha vært en lykkelig smiley, men av hensyn til Tor & redfox_ utgår den)

 

Kom over en komplett guide av X1:

http://members.shaw.ca/technut/x1faq/

 

Den var lett og få bilde på, og hadde en fin bæreveske som jeg trenger. Nå skal jeg koble opp via dvd og xbox.

 

Hvilket greyline lerret har du kjøpt da Tor? Ser det greit ut? Jeg har et lysbilde lerret som er virkelig grått, likevel er bildet med svært god hvitfarge. Nå er det riktignok ikke større enn ca 120cm i bredde, men det virker svært lovende.

 

Regnbue effekten såg jeg nå flere ganger, ca hvert 10 sek. Det kan være litt plagsomt, men jeg tror det skal gå fint. Det er vel sikkert forskjell på filmene også.

Lenke til kommentar

Kjør på med smileys du.

Det gjør bare at jeg gleder meg mer til min og Redfox_ sin kommer.

 

Lerrete hentet jeg i dag etter jobb (julaften) så det står framdeles i uåpnet eske.

Jeg er for tiden godt innsmurt i ribbefett, pinnekjøtt, julekaker og litt chips, så jeg venter med å gi tilbakemelding på lerrete inntill i morgen da jeg sikkert får pakket det opp.

 

Synd det med regnbueeffekten.

Jeg har diagnose fargesvak/fargeblind, dvs at det er en del farger jeg ikke oppfatter osv, men du kan banne på at med min (u)flaks så kan jeg se regnbueeffekten.

Den tid den sorg.

 

Jeg har aldri sett slike projektorer i aksjone så jeg vet ikke om jeg vil bli et offer for det, men kan du forklare omtrent hvordan det oppleves?

Jeg så jo det eksempelet tidligerei tråden (gif-anim), og er det veldig likt det, eller blir det mer som en kjapp aura rundt ting i bevegelse ?

 

Hvis du blir veldig plaget av regnbueeffekten så bør du vurdere angrefristen.

Det er bedre å ha et produkt man er 100% fornøyd med, enn å irritere seg over et "b-resultat" fordi det var så billig.

 

Når det gjelder dette med lerret og hva en viser bildet på det være seg alt fra IKEA-gardiner, malte vegger til svindyre lerret så tror jeg det er litt "mye vil ha mer".

Forstå meg rett. Visst skal man ha skikkelig lerret hvis man har investert i dyr projektor, men det blir som med bil. Først vil man ha bil, så en rask en, så en Porsche, så helst en med Turbo, osv.

 

Har man ikke prøvd det over kan man lett bli fornøyd med det en har.

 

På jobben har vi en haugammel projektor som vi kjører rett på en lys gul vegg, og jeg må si det gir brukanes bilde.

Så med GreyLine er det sikkert duket for en kjempeopplevelse her hjemme en gang i januar.

 

Hvis du vurderer GreyLine så skal du vite det går raskt.

Nå i Julestriden bestillte jeg som sagt på en søndag, og mandag 8 dager senere var den på mitt lokale postkontor, og dette oppi julestria.

 

Lykke til med en projektorfyllt romjul til alle de som har fått sin leveranse.

Lenke til kommentar

Lysbildelerret har ekstremt høy gain, noe som gjør det uegnet til lerret for prosjektor. Jeg brukte selv min X1 med lysbildelerret de første ukene, men forskjellen med å bytte til Greyline er formidabel (!). Selv var jeg plaget med regnbuer på lysbildelerretet, men de er så godt som borte på greyline. Om det skyldes tilvenning eller duken, tar jeg ingen standpunkt til - men lysbildelerret er og blir uegnet så fortvil ikke :-)

Lenke til kommentar

Jeg har vært plaget med regnbue effekten, særlig på teksten. Har akkurat sett to Ringenes Herre filmer. Det er mange mørke sener på de filmene. Det er akkurat når man lar blikket flakke over skjermen etter teksten, det er da jeg sliter med det.

 

Linuxguru skriver at det er høy gain på mitt lerret, det kan nok stemme. Har ikke særlig greie på det, men det er ikke så godt å sitte i vinkel på lerrete. Da får man en slik effekt som det er på min avart. Lyst på den siden du sitter på og mørk på motsatt side. Så det er vel en god antydning på at den har høy gain.

 

Jeg skal prøve å finne en hvit vegg for å se om jeg ser regnbueeffekten like godt. En hvit vegg har vel ikke noe mer en 1 i gain?

Lenke til kommentar

Vel, alt er bedre enn lysbildelerret vil jeg tro - også en vegg. Den vil nok neppe ha noe over 0.5 i gain. Greyline har 0.8, mens normale hvite lerret ofte er 1.0 - 1.1. Ta det helt med ro med de regnbuene. Med Greyline vil ikke fenomenet plage deg. De gangene jeg ser det er når det er helt svart bakgrunn med hvit tekst (f.eks. slutttekst på filmer), og da er det fullt levbart. Det var det definitivt ikke med lysbildelerrettet mitt de første ukene ;)

 

Forøvrig finner du mange gode tips på www.avforum.no , så du får nok bedre svar der etterhvert som du får litt erfaring med X1. Lykke til!

Lenke til kommentar

Forresten vi mottok X1 ca 1 uker etter bestilt. Fikk ikke installert skikkelig før 2 uker siden og da brukte vi lysbilde lerret. Funker fint det. Nå har vi kjøpt noe hvit lerret som eg ikke vet navnet på men som eg ikke er helt fornøyd med. På mørke scener så blir det forsatt for lyst pga hvit lerret. Mine foreldre er meget fornøyde og både eg og min far la merke til regnbue effekten med den er så liten at eg ikke legger merke til det med mindre eg beveger øyene fra ende til ende rask.

 

Kanskje eg skal ta bilde av kordan det ser ut hos oss.

Nå mangler det bare å oppgradere programvaren/firmwaren eller ka nå det er.

 

Eneste minuset som eg har funnet er støyen fra viften. Kan bli i det høyeste laget når prosjektoren er rett bak sofaen eg sitter i.

Lenke til kommentar

Min X1 kom med software v 4.1 anno 29 aug 03. Så det er vel ikke så tvingende nødvendig å oppgradere. Den støtter hvertfall 4000 timer.

 

Dette er hva 4.2 gjør:

FIX: Overscan gets turned off when resize is changed through the remote resize button. It remains checked in the menu but when you uncheck it there is no change to the image. When you check it again, you can see overscan cropping the image.

 

Skjønner ikke helt hva fix'en gjør heller.... men det er sikkert bra! Kan jo hende at dere som ikke har fått projektoren enda, får x1 med v 4.2.

 

Det står at man må ha en usb A-B ledning, regner med at det er en slik jeg har. Har hvertfall en usb ledning med to forskjellige ender på.

 

I kveld skal jeg google rundt litt etter et grått lerret, regner med at jeg kommer ikke unna et slikt.

Lenke til kommentar

Overscan er en funksjon som skal dempe støy i ytterkantene av bildet hvis man er plaget av det.

Ser ut til at 4.1 versjonen slo av overscanfunksjonen ved resizing av bildet, men forble markert som om den skulle være aktiv.

 

Ved 4.2 versjonen kan man resize bilde uten at overscanfunksjonen skulle falle ut.

Cropping er jo å kutte deler av ytterkanten i bildet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...