Gå til innhold

Julekalender 2003 dag 2


Anbefalte innlegg

Du må nok høyere enn 15k for å få en prosjektor som klarer 1024x768 etter det eg har sett.

Du må ikke så mye høyere nei..

 

Toshiba XGA Projektor, TLP-T60

Hög ljusstyrka på 2400 ANSI lumen

· Smidig och kompakt, endast 3,4 kg

· Högupplöst XGA (1024 x 768)

· Klarar upp till SXGA (1280 x 1024)

· Två dataingångar

· Lågt fläktljud

· Eco mode (två effektlägen)

· Digital keystone justering

· 3 års garanti

 

Pris hos MPX NOK 15 990,00 inkl. mva

 

Om man leter litt finner du og under 15000.

foreksempel på http://www.projektor.no/

 

ViewSonic PJ550 1024x768 1200 2,4kg 2000 Kr.12544

NEC VT460 1024x768 1500 2,9kg 2000 Kr.12900

Og en god del flere..

mixture: den toshiba projektoren er jo komplett ubrukelig til hjemmekino da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SnowDOG_: jeg har hatt den selv i snart et år nå, og har utelukkende positive tilbakemeldinger. Eneste man bør sjekke er om man er følsom for regnbuer, da denne projektoren er et ****** om det er tilfelle, jeg ser dem ikke i det hele tatt, så jeg er ikke plaget.

 

Mixture: hva er vitsen med ultraportabel projektor til hjemmebruk? på www.avforum.no finner du masse tips om projektorer, og de kan sikkert spørre noen der som driver i bransjen om hva som vil være det optimale for deg.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke mer enn 800x600 hvis du ska bruke prosjektoren til DVD-film.

 

Panasonic PT-AE300 syns jeg virker som et bedre valg enn Infocus X1.

Den har en oppløsning på 960x540 og er en vaskeekte Widescreen prosjektor. :yes:

kommer an på bruken. pt-ae300 har jo dårligere sortnivå enn x1, og det teller mere enn oppløsning synes jeg. jeg bruker dessuten min mest til xbox, og da er 16:9 litt overkill.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke mer enn 800x600 hvis du ska bruke prosjektoren til DVD-film.

 

Panasonic PT-AE300 syns jeg virker som et bedre valg enn Infocus X1.

Den har en oppløsning på 960x540 og er en vaskeekte Widescreen prosjektor.  :yes:

kommer an på bruken. pt-ae300 har jo dårligere sortnivå enn x1, og det teller mere enn oppløsning synes jeg. jeg bruker dessuten min mest til xbox, og da er 16:9 litt overkill.

Ikke mye dårligere svartnivå da. :p

Lenke til kommentar

Fint med julekalender tilbudet her, men sitter med følelsen at dette er helt vanlige tilbud som du får året rundt. Jeg satser heller på diverse auksjoner. Der er mulighetene for et ekte kupp mye større. Fikk tilslag på hodetelefoner igår. 350 kr. Butikkpris 1300. Da er det moro og handle.

Men for all del...

Lenke til kommentar

Hmm, her er det problemer med regnbueeffekt (se AvForum e.l. for forklaring) og det er 4:3, dyr pære og støyende vifte, samt dårlig sortnivå. Men for all del, skitbra pris for en Low end prosjektor.

 

16:9 prosjektor ville vært mye mer aktuell for Hw.no brukere som trolig kommer til å se MYE DivX/Xvid ;)

 

Men som sagt, skitbra pris... helt utrolig at dere har greid å presse prisen SÅ mye.

Lenke til kommentar
Ikke særlig attraktivt for min del. Prosjektor er noe jeg aldri kommer til å kjøpe. Sitter og venter på et råtilbud på en Raptor.........helst den nye ;)

 

Men for all del. Tilbudet var sikkert glimrende for dem som skal ha dette  :thumbup:

Helt enig. :yes: Det vill ikke helt passet inn hos meg med prosjektor.

En raptor eller et bra skjermkort til en billig penge hadde vært supert. :)

Lenke til kommentar

LCD-prosjektorer har blast og utvaska bilde i form av dårlig sortnivå, dessuten har dem såpass dårlig oppløsning at du tydelig kan se hønsenetting mellom hver pixel på dem. DLP-prosjektorer sliter med regnbue-effekten som tar livet av en hver god filmopplevelse. Tror jeg venter et par år med å investere i prosjektor jeg..

Lenke til kommentar
LCD-prosjektorer har blast og utvaska bilde i form av dårlig sortnivå, dessuten har dem såpass dårlig oppløsning at du tydelig kan se hønsenetting mellom hver pixel på dem. DLP-prosjektorer sliter med regnbue-effekten som tar livet av en hver god filmopplevelse. Tror jeg venter et par år med å investere i prosjektor jeg..

 

Jeg har en AE300, denne har ikke hønsenetting(Screendoor) som du kaller det, må nermere en 1 m fra bildet for og se dette. Og den har 5000 timer på pæren. Jeg er storfornøyd med denne og bruker den mye i min lille lelighet. Også har den ikke regnbueffekt. Men hvis jeg skulle kjøpt prosjektor nå ville jeg ha sett på AE500.

 

Uansett dere bør se bildet på en DLP før dere kjøper, ser dere regnbue effekten er den ubrukelig, effekten er høyst inviduell noen ser den men bryr seg ikke andre klarer ikke og se på den i det hele tatt.

Endret av Batou
Lenke til kommentar
Jeg har en AE300, denne har ikke hønsenetting(Screendoor) som du kaller det, må nermere en 1 m fra bildet for og se dette. Og den har 5000 timer på pæren. Jeg er storfornøyd med denne og bruker den mye i min lille lelighet. Også har den ikke regnbueffekt. Men hvis jeg skulle kjøpt prosjektor nå ville jeg ha sett på AE500.

Har også prøvd PT-AE300, men sendte denne tilbake på angretten. Prøvde den i litt over 50 timer, så jeg føler jeg fikk et ganske bra inntrykk av den. Det var kanskje ikke screendoor/hønsenetting effekten som plaget meg mest (som om den merkbart var til stede), men mest dårlig sortnivå. Prosjektoren har også så lav oppløsning at bildet blir gromsete, nærmest som en dårlig divX-film. Slik jeg ser det er ikke prosjektorene pr i dag rett og slett ikke bra nok. Venter heller ca to år på DLP-prosjektorer med 10.000:1 i kontrast og et fargehjul som er så kjapt at en ikke lenger vil se noe til regnbueeffekten.

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det er ikke prosjektorene pr i dag rett og slett ikke bra nok. Venter heller ca to år på DLP-prosjektorer med 10.000:1 i kontrast og et fargehjul som er så kjapt at en ikke lenger vil se noe til regnbueeffekten.

har du i det hele tatt sett en crt projektor? konstrast på >30000:1, 32db, levetid på gud vet hvor lenge, og oppløsninger på 2000 linjer. det finnes ikke kilder som er gode nok for det skal jeg si deg.

 

btw...her er enda en test av x1.

 

http://www.bigscreen.se/tester/nya/15_InFocus_X1.htm

Endret av veggiss
Lenke til kommentar
har du i det hele tatt sett en crt projektor? konstrast på >30000:1, 32db, levetid på gud vet hvor lenge, og oppløsninger på 2000 linjer. det finnes ikke kilder som er gode nok for det skal jeg si deg.

Så at det ikke finnes bra nok kilder til crt-prosjektoren din bruker du som argument for at lcd/dlp teknologien har kommet langt "nok"? Er nok en grunn til at X1 har falt så mye pris i det siste og at prosjektorer bygget på denne teknologien i dag ikke er verdt fem flate øre om bare et år.

Lenke til kommentar

altså...du sier at projektorene ikke er bra nok i dag. det er de hvis du betaler nok for dem, sier ikke at x1 er guds gave til hjemmekinoen, men du tar direkte feil når du sier at det ikke finnes bra nok projektorer. både lcd og dlp har en lang vei og gå, det er vi enige i, men å si at det ikke finnes bra nok teknologi blir feil, da crt utkonkurrerer begge de teknologiene, og har gjort det i lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...