Gå til innhold

Splitte lagringsdisker fra hoved-PC til egen maskin


Anbefalte innlegg

Har lyst til å sette mine lagringsdisker over i en egen maskin, slik at jeg kan ha hovedmaskinen dedikert til gaming o.l. Mener jeg prøvde på noe slikt for noen år siden, men endte opp med mye lag over nettverket - tror kanskje jeg gjorde det via noen shared folders i windows XP eller 7. Det hele ble selvsagt reversert rimelig kjapt, da situasjonen var uholdbar. Har som sagt lyst til å gjøre et nytt forsøk, men usikker på hvordan jeg skal gå frem. Alt skal stå på samme rom, via samme switch. Noen ideer? Har Win 7 og Win 10-lisenser tilgjengelig, og maskinen jeg kaller gamer har Win 7 for tiden, men det blir oppgradert til Win 10 så snart jeg får somlet meg til å kjøpe en M.2-SSD.

 

For det meste er det nok snakk om avspilling av video/musikk som vil foregå samt nedlastning av dette, men ikke utenkelig at bruksområdet kan utvides senere.

 

Noen som har noen tips? OS? Har nok av kraftig hardware, men tviler litt på at problemet ligger der anyway. Switchen jeg for tiden har er en Synergy 21 gigabit med 8 porter. Sannsynligvis noe billigræl kjøpt på ebay for noen år siden, så om det behøves er jeg innstilt på å oppgradere denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har du av router? Da det er mulig å fildele fra windows.

Men du burde slå av brannmuren mellom pcene\ slå av passordeling etc i windows 7 eller nyere.

Da det kan gi noe problemer ofte med linux\mac særlig.

 

En del routere av nyere modell kan bruke usb for å ha fildeling.

Men ofte gir det treg ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...