Gå til innhold

Ber Homenet droppe «grenseløse» hastigheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Da er det noe du unnlater og fortelle her, og dytter din egen mangel på kompetanse, over på Telenor kundeservice. ISP kan naturligvis ikke ta ansvar for dine interne problemer.

Jeg laster ned en Linux ISO fra en server i belgia - får 2MB/s overføringshastighet. Tester speedtest i Oslo, får det jeg skal ha (100Mbps) uten problemer. Hvor ligger problemet da, tror du? IKKE hos meg, iallfall.

 

Da må du ha dårlig peringavtale:

Tar vi f.eks brussel over VPN med Asus 88u.

6012349485.png

 

Hvis jeg har ubegrenset hastighet, og deler en fil med en annen som også har ubegrenset hastighet, hvor fort vil det da gå?

Det er jo samme som å dele filer intern i nettet, svakeste ledd avgjør hastigheten.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Hvor høy hastighet er det realistisk at man kan utnytte med vanlig SSD? før maskinen blir flaskehals?

En vanlig Sata gen 3 SSD bør klare 500 MB\S ca 4,1666 ganger raskere teoretisk en gigabit linje.Dog ikke tatt med tcp protokollene da 944 mbit ca eller ca 118 MB\S man klarer maks.

Men husk selv om harddisk klarer mellom 150\200 mb\S er det ikke sikkert den klarer det for små filer.

Samme gjelder SSD men i spill burde ikke SSD disk være flaskehals men harddiskene kan være flaskehals under nedlasting i steam\orgin.

Vi arrangerte LAN med 10Gig linje inn på server med 10Gig kort. Der ble skrivehastighet mot disk flaskehals.

Lenke til kommentar

 

Da må du ha dårlig peringavtale:

Tar vi f.eks brussel over VPN med Asus 88u.

Hvem? Jeg? Jeg har vel ikke noen peeringavtale? Den er det jo Telenor som sitter på (i dette tilfellet Canal Digital).

 

 

Dette får jeg med Canal Digital 100/30 mot en server i Brussel (Orange). Og de store operatørene der er nok koblet ganske direkte inn på backbone i Nederland. Så enten er serveren du laster ned fra koblet til en ISP med dårlig avtale lokalt, eller linja ut fra den er rett og slett full.

 

6014229562.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...