Gå til innhold

Kontoer lignende Nordeas boligsparekonto


Wisd0m

Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

Har boliglån og oppfylt boligsparekonto hos Nordea i tillegg til BSU og BSU 2.0 Nå vurderer jeg om det finnes flere lignende produkter som Nordeas boligsparekonto? Noen som vet om noen andre? Lite vits i å betale ned ekstra på boligen hvis jeg kan få bedre rente ander plasser...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Sparebanken Sør har også noe lignende: Boligspar

 

Edit: Var litt rask på avtrekkeren der ja. Ser at du også må ha BSU-konto der, så da er du like langt...

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Det spesielle med nettopp boligsparekontoen hos Norden er jo at de ikke bryr seg om du har konto andre plasser. Nettopp derfor spør jeg om det er flere banker med samme praksis :)

 

Så du kan ha BSU, BSU 2 hos feks DNB, og samtidig boligsparekonto hos nordea? Da skal jeg flytte pengene mine også ;)

Ja, så lenge du er under 34. Angrer på at jeg ikke opprettet konto mens jeg hadde mulighet. Det står ingenting om hva som skjer med renten, eller om en kan fortsette innskuddene etter en fyller 34, men jeg antar at betingelsene fortsetter..

Jeg har hvertfall beholdt BSU-renten min.

Lenke til kommentar

Hei alle!

 

Har boliglån og oppfylt boligsparekonto hos Nordea i tillegg til BSU og BSU 2.0 Nå vurderer jeg om det finnes flere lignende produkter som Nordeas boligsparekonto? Noen som vet om noen andre? Lite vits i å betale ned ekstra på boligen hvis jeg kan få bedre rente ander plasser...

 

Er det ikke bare tull med disse boligsparekontoene? 3% er jo knapt inflasjonsraten.

Lenke til kommentar

 

Hei alle!

 

Har boliglån og oppfylt boligsparekonto hos Nordea i tillegg til BSU og BSU 2.0 Nå vurderer jeg om det finnes flere lignende produkter som Nordeas boligsparekonto? Noen som vet om noen andre? Lite vits i å betale ned ekstra på boligen hvis jeg kan få bedre rente ander plasser...

 

Er det ikke bare tull med disse boligsparekontoene? 3% er jo knapt inflasjonsraten.

 

Du har fått en skikkelig hangup på inflasjonsjustert avkastning de siste dagene du? 

 

Alt som gir høyere avkastning enn bankkonto innebærer høyere risiko. Over tid vil du sannsynligvis (merk: Sannsynligvis, ikke sikkert) tjene mer på aksjefond enn på bankkonto, men på kort sikt er risikoen stor for at du taper vesentlige deler av kapitalen din. Hvis du har tenkt til å bruke pengene på bolig i overskuelig fremtid, og ikke bare bryr deg om høy langsiktig avkastning, så er boligsparekonto det uovertruffent beste alternativet (etter BSU). 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Hei alle!

 

Har boliglån og oppfylt boligsparekonto hos Nordea i tillegg til BSU og BSU 2.0 Nå vurderer jeg om det finnes flere lignende produkter som Nordeas boligsparekonto? Noen som vet om noen andre? Lite vits i å betale ned ekstra på boligen hvis jeg kan få bedre rente ander plasser...

 

Er det ikke bare tull med disse boligsparekontoene? 3% er jo knapt inflasjonsraten.

 

Du har fått en skikkelig hangup på inflasjonsjustert avkastning de siste dagene du? 

 

Alt som gir høyere avkastning enn bankkonto innebærer høyere risiko. Over tid vil du sannsynligvis (merk: Sannsynligvis, ikke sikkert) tjene mer på aksjefond enn på bankkonto, men på kort sikt er risikoen stor for at du taper vesentlige deler av kapitalen din. Hvis du har tenkt til å bruke pengene på bolig i overskuelig fremtid, og ikke bare bryr deg om høy langsiktig avkastning, så er boligsparekonto det uovertruffent beste alternativet (etter BSU). 

 

 

Takk! Får vel opprette en da. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...