Gå til innhold

IFTTT - noen norske leverandører som støtter det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja eller norske tilretteleggere er interessant å få vite om også, men da har de vel som regel et eller annet produkt å tilby. Mest for nysgjerrighet at jeg spør om det finnes noe norsk å velge i. Noen som har erfaring med IFTTT, om fungerer slik det er framstillet?

 

Kan gjerne benytte utenlandske produkter bare man får tak i dem, og de har strømadapter eller det er lett å finne passende strømadapter. Eventuellt batteridrift.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ja eller norske tilretteleggere er interessant å få vite om også, men da har de vel som regel et eller annet produkt å tilby. Mest for nysgjerrighet at jeg spør om det finnes noe norsk å velge i. Noen som har erfaring med IFTTT, om fungerer slik det er framstillet?

 

Kan gjerne benytte utenlandske produkter bare man får tak i dem, og de har strømadapter eller det er lett å finne passende strømadapter. Eventuellt batteridrift.

 

Futurehome er jo en norsk leverandør av hjemme automasjon. De har IFTTT støtte. Ellers finnes det ett lass av produkter som har støtte for IFTTT, oversikten finner du hos IFTTT. 

 

Forøvrig synes jeg IFTTT er noe herk, det er tregt og fungerer av og til. Har ett par applets som å få alexa til å sende meg handlelisten eller trigge lys når jeg får melding på mobilen og litt sånn småting. Men prøver å holde det meste lokalt i hjemme automasjonen, og ikke i "skyen" til IFTTT. 

Lenke til kommentar

Jeg likte konseptet at det virker som om noen finner smarte måter å programmere ting opp sammen på.

 

Ja, og det er ikke sikkert jeg har funnet ut alle enda. Men, jeg ønsker meg en smartplug som kan kobles opp i mot en luftsniffer av en eller annen type. Har jo allerede Netatmo, men den har vel helst CO2 og bakkeozon, kanskje ikke nøyaktig det jeg er på let etter. Men, kanskje CO2-målingen kan gi riktig trigger. Men da måtte en jo ha gjort noen forhåndsundersøkelser (avlesninger først). Dette er et litt fremtidig prosjekt, så det har ingen hast.

 

Men det kan godt være smart å kartlegge løsninger for det, allerede nå.

Lenke til kommentar

Jeg likte konseptet at det virker som om noen finner smarte måter å programmere ting opp sammen på.

 

Ja, og det er ikke sikkert jeg har funnet ut alle enda. Men, jeg ønsker meg en smartplug som kan kobles opp i mot en luftsniffer av en eller annen type. Har jo allerede Netatmo, men den har vel helst CO2 og bakkeozon, kanskje ikke nøyaktig det jeg er på let etter. Men, kanskje CO2-målingen kan gi riktig trigger. Men da måtte en jo ha gjort noen forhåndsundersøkelser (avlesninger først). Dette er et litt fremtidig prosjekt, så det har ingen hast.

 

Men det kan godt være smart å kartlegge løsninger for det, allerede nå.

 

Typiske "sniffere" sjekker mot oksygen, kommer det ett eller annet i mellom så endres målingen og en kan muligens si noe om hva som ligger i mellom. Det finnes en god del sensorer på området, ofte brukes pyroelektriske krystaller med lyskilde som går av å på da den har dårlige DC egenskaper. Så det kan muligens være noe å se på. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...