Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+921324

Hmm, nei ser ikke ut som det. Tror det var noe romskip / verdensrom-greier involvert også. Det var nok i sånn 2d-opplegg, sånn a la Duke Nukem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, nei ser ikke ut som det. Tror det var noe romskip / verdensrom-greier involvert også. Det var nok i sånn 2d-opplegg, sånn a la Duke Nukem

 

2D som i side-scroller? De første Duke Nukem-spillene?

 

Kan det ha vært bubsy? Ene delen der foregår i verdensrommet:

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er i retro-hjørnet i kveld. Spilt "Tanks Wars" og "Day of the tentacle". Kom plutselig på noen andre spill som; "The pandoras directive" og "Under a killing moon". Også var det et til jeg spilte... Litt "click and drop" med ekte skuespillere. Husker det var ganske skummelt og litt detektiv-aktig. Noen som husker hvilket spill det kan være?

Lenke til kommentar

Jeg er i retro-hjørnet i kveld. Spilt "Tanks Wars" og "Day of the tentacle". Kom plutselig på noen andre spill som; "The pandoras directive" og "Under a killing moon". Også var det et til jeg spilte... Litt "click and drop" med ekte skuespillere. Husker det var ganske skummelt og litt detektiv-aktig. Noen som husker hvilket spill det kan være?

Fant det ut til slutt... Phantasmagoria 1 & 2! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, Kan dere hjelpe meg med å finne ett spill? Dette er det jeg husker:


 


-Var på PC


-Det var gratis


-Hadde en nettside


-Du spilte som en Detektiv (Tror jeg)


-Du hadde en hjelper som var en hund


-Spillet var online (Du kunne møte andre personer)


-Du designe din egen karakter


-Du kunne reise mellom steder


-Det var et barnespill


 


Det tror jeg var alt jeg husker fra spillet! Håper dere kan hjelpe!


Lenke til kommentar

 

Hei, Kan dere hjelpe meg med å finne ett spill? Dette er det jeg husker:

 

-Var på PC

-Det var gratis

-Hadde en nettside

-Du spilte som en Detektiv (Tror jeg)

-Du hadde en hjelper som var en hund

-Spillet var online (Du kunne møte andre personer)

-Du designe din egen karakter

-Du kunne reise mellom steder

-Det var et barnespill

 

Det tror jeg var alt jeg husker fra spillet! Håper dere kan hjelpe!

 

Det eneste jeg kommer på er:

 

51C2JKJ8YVL._SR600,315_SCLZZZZZZZ_.jpg

 

Men er langt unna dine beskrivelser, ca tre av de punktene dine stemmer.  :hmm: Litt av en nøtt du hadde der, det må jeg med en gang si.  :) Jeg klarer ikke å komme på noe barnevennlig spill, utifra de beskrivelsene. Beklager, jeg prøvde mitt beste. Kansje noen andre klarer bedre en meg. Til lykke med leitingen. :wee:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

 

 

Hei, Kan dere hjelpe meg med å finne ett spill? Dette er det jeg husker:

 

-Var på PC

-Det var gratis

-Hadde en nettside

-Du spilte som en Detektiv (Tror jeg)

-Du hadde en hjelper som var en hund

-Spillet var online (Du kunne møte andre personer)

-Du designe din egen karakter

-Du kunne reise mellom steder

-Det var et barnespill

 

Det tror jeg var alt jeg husker fra spillet! Håper dere kan hjelpe!

 

Det eneste jeg kommer på er:

 

51C2JKJ8YVL._SR600,315_SCLZZZZZZZ_.jpg

 

Men er langt unna dine beskrivelser, ca tre av de punktene dine stemmer.  :hmm: Litt av en nøtt du hadde der, det må jeg med en gang si.  :) Jeg klarer ikke å komme på noe barnevennlig spill, utifra de beskrivelsene. Beklager, jeg prøvde mitt beste. Kansje noen andre klarer bedre en meg. Til lykke med leitingen. :wee:

 

Hei! Det er desverre ikke det spillet jeg tenkte på, men takk for forslaget!.  :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei, Kan dere hjelpe meg med å finne ett spill? Dette er det jeg husker:

 

-Var på PC

-Det var gratis

-Hadde en nettside

-Du spilte som en Detektiv (Tror jeg)

-Du hadde en hjelper som var en hund

-Spillet var online (Du kunne møte andre personer)

-Du designe din egen karakter

-Du kunne reise mellom steder

-Det var et barnespill

 

Det tror jeg var alt jeg husker fra spillet! Håper dere kan hjelpe!

 

Det eneste jeg kommer på er:

 

51C2JKJ8YVL._SR600,315_SCLZZZZZZZ_.jpg

 

Men er langt unna dine beskrivelser, ca tre av de punktene dine stemmer.  :hmm: Litt av en nøtt du hadde der, det må jeg med en gang si.  :) Jeg klarer ikke å komme på noe barnevennlig spill, utifra de beskrivelsene. Beklager, jeg prøvde mitt beste. Kansje noen andre klarer bedre en meg. Til lykke med leitingen. :wee:

 

Hei! Det er desverre ikke det spillet jeg tenkte på, men takk for forslaget!.  :)

 

Jah, jeg hadde mine mistanker på det. :)

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter et gammelt pek og klikk-lignende spill fra 90-tallet. Spillet var i 3D, og man begynte på et kjøkken og skulle komme seg ut via branntrappen slik jeg husker det. Dette var et spill jeg bare hadde demo av via Giga-klubben. Blir meget imponert hvis noen aner hvilket spill dette kan være.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er på jakt etter et racing spill jeg mins var fra 1990-2000-tallet til PC. I spillet så man bilene ovenfra og ned (ala R.C. Pro-Am og Super Off Road). Av detaljer så husker jeg videosnuttene ved oppgradering. På nivå 1 av bremser så kjørte bilen utfor et stup, mens på nivå 4 så stoppet bilen så raskt av sjåføren ble kastet ut frontruta. Nivå 1 av Pit-crew var gamle sovende folk med gåstoler, mens nivå 4 var like raske som supermann.

Noen som kan huske et slikt spill? :)

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter et racing spill jeg mins var fra 1990-2000-tallet til PC. I spillet så man bilene ovenfra og ned (ala R.C. Pro-Am og Super Off Road). Av detaljer så husker jeg videosnuttene ved oppgradering. På nivå 1 av bremser så kjørte bilen utfor et stup, mens på nivå 4 så stoppet bilen så raskt av sjåføren ble kastet ut frontruta. Nivå 1 av Pit-crew var gamle sovende folk med gåstoler, mens nivå 4 var like raske som supermann.

Noen som kan huske et slikt spill? :)

Kan det være dette spillet du sikter til? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter et racing spill jeg mins var fra 1990-2000-tallet til PC. I spillet så man bilene ovenfra og ned (ala R.C. Pro-Am og Super Off Road). Av detaljer så husker jeg videosnuttene ved oppgradering. På nivå 1 av bremser så kjørte bilen utfor et stup, mens på nivå 4 så stoppet bilen så raskt av sjåføren ble kastet ut frontruta. Nivå 1 av Pit-crew var gamle sovende folk med gåstoler, mens nivå 4 var like raske som supermann.

Noen som kan huske et slikt spill? :)

Det kom en drøss av disse rundt 1990 da Super Sprint og Super Offroad tok verden med storm.

De jeg husker er:

Badlands

Danny Sullivans Indy Heat

Lenke til kommentar

Det kom en drøss av disse rundt 1990 da Super Sprint og Super Offroad tok verden med storm.

De jeg husker er:

Badlands

Danny Sullivans Indy Heat

 

Takker for forslag. Det kom en haug av de spillene ja. Spiller jeg tenker på trur jeg er nyere enn de du lister opp, men i samme stil. Det eneste jeg husker som unikt med spillet var de videosnuttene når man valgte oppgraderinger. :)

Lenke til kommentar

 

 

Da aner jeg dessverre ikke. Si ifra om du finner det :)

 

Sjekk lista her kanskje?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_driving_and_racing_video_games

 

Takker for linker. :) Har vært igjennom begge uten å finne spillet, dessverre. Spillet druknet nok litt blant alle andre (tilsvarende) spill på den tiden.

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter et racing spill jeg mins var fra 1990-2000-tallet til PC. I spillet så man bilene ovenfra og ned (ala R.C. Pro-Am og Super Off Road). Av detaljer så husker jeg videosnuttene ved oppgradering. På nivå 1 av bremser så kjørte bilen utfor et stup, mens på nivå 4 så stoppet bilen så raskt av sjåføren ble kastet ut frontruta. Nivå 1 av Pit-crew var gamle sovende folk med gåstoler, mens nivå 4 var like raske som supermann.

Noen som kan huske et slikt spill? :)

 

 

 

 

Da aner jeg dessverre ikke. Si ifra om du finner det :)

 

Sjekk lista her kanskje?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_driving_and_racing_video_games

 

Takker for linker. :) Har vært igjennom begge uten å finne spillet, dessverre. Spillet druknet nok litt blant alle andre (tilsvarende) spill på den tiden.

 

Så det er alt du husker fra det spillet? :hmm:

 

Lenke til kommentar

Hei, i 2008 - 2010 spilte jeg mye av et spill som jeg nå ikke husker navnet på og jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å komme på det. Det var et 2D, vertikalt, shoot 'em up, hvor man styrte et romskip. Levlene bestod av planeter og steder i solsytemet. Jeg husker at første level var på jorda. Jeg husker også at månen, mars, og astroidebeltet var levler. På hver bane var det en boss. Jeg husker dessverre veldig lite av utseendet på fiendene i spillet, men jeg husker at det var utrolig mange bullets man måtte dukke unna. Jeg husker spesielt en boss hvor hele skjermen var dekket av saktegående kuler, men jeg husker ikke hvordan de så ut. Spilte det på windows XP. Spillet jeg er ute etter er ikke Raiden, Ikargua, Terra Diver eller Tyrian.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...