Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Hvilket spill har jeg spilt?


 


For noen år siden (etter 2000) spilte jeg et spill i kategorien eventyrspill/rollespill som jeg prøver å komme på navnet til. Kanskje noen av dere kan hjelpe meg?


 


Jeg husker at spillet startet i en liten kystby, jeg skulle seile med et skip derfra, men måtte innom en butikk hvor jeg snakket med mannen bak disken og kjøpte noe fra butikken. Jeg var også i butikkens bakgård, men husker ikke hva jeg hentet der. Jeg snakket også med en person på gata. Når jeg fikk seilt derifra gikk seilasen fort (jeg styrte ikke skuta), og jeg mener at skipet havarerte inntil en øy. Jeg måtte hente noe fra det havarerte skipet, men for å få det til måtte jeg få skipet litt nærmere. Jeg satte etterhvert kursen gjennom en skog/jungel. Vel igjennom denne kom jeg til en landsby hvor "porten" var voktet av to vakter. Men jeg hadde fri adgang til et hotell. Husker jeg måtte skaffe noe fra hotellresepsjonen, så jeg ba om et glass vann som jeg knuste for å avlede resepsjonisten - var bl.a. et ildsted der som jeg måtte hente noe fra. Utenfor hotellrommet var det en klessnor som var festet mellom bygningene.


 


Ikke veldig god beskrivelse, men håper at noen kjenner igjen dette spillet og kan gi meg et hint på hvilket spill dette var, for jeg ble aldri helt ferdig med spillet...


 


På forhånd takk  :)


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Spilte et ganske så frenetisk spill for en del år tilbake. Top down space shooter der man styrte en karater igjennom masse ganger og korridorer i et futuristisk romlandskap. Kunne plukke opp våpen underveis (og kjøpe når man kom i til slutten av levelet?)

 

Husker ærlig talt ikke om det var på PC eller konsoll. Man skulle da skyte monstere og åpne dører etc. Jeg trodde først det var Loaded

 

Men mener jeg har spilt noe nyere enn dette? Noen som vet om lignende type spill som dette med mer "romstasjonsetting"? 

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Takk for tips her Retromann. Hva kaller man egentlig denne sjangeren? Det var flere slike spill i samme sjanger som var ganske underholdende og jeg antar det nok er en del Indiespill i samme sjanger. 

 

Hadde vært greit å tråle gjennom Steam for de beste utgavene av denne spilltypen.

 

Kan det ha vært at jeg hadde et slik spill på iPad for noen år siden? Jammen ikke sikker her

 

Helldivers var på salg på steam så da var det det addet til biblioteket over spill jeg ikke får tid til å spille, men har betalt for :-)

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Husker et spill på.. en Sega konsoll kanskje? Men muligens ikke.. Jeg så noen andre spille det da jeg var veldig ung. Slik jeg husker det hadde det et top-down perspektiv lignende det originale Zelda, og jeg mener å huske at man i starten måtte gjøre noe i en liten landsby for å få en bro til å bli reparert slik at man kunne krysse en elv sørover. Ikke mye info, I know, men hadde vært kult å endelig finne ut av hva dette spillet var.

 

Et med litt mer info: Husker også et spill fra en gammel demo-CD for PC som var en slags action-RPG hvor man starta som en gutt i en landsby med en hund som party member. Det hadde en 2D isometrisk grafikk-stil, lignet litt på Diablo 2 men ikke like "mørkt". Musikken kunne minne om en remix av Greensleeves.

Endret av xDominiel
Lenke til kommentar

Husker et spill på.. en Sega konsoll kanskje? Men muligens ikke.. Jeg så noen andre spille det da jeg var veldig ung. Slik jeg husker det hadde det et top-down perspektiv lignende det originale Zelda, og jeg mener å huske at man i starten måtte gjøre noe i en liten landsby for å få en bro til å bli reparert slik at man kunne krysse en elv sørover. Ikke mye info, I know, men hadde vært kult å endelig finne ut av hva dette spillet var.

På NES i Zelda II: Link måtte man over en elv som delte en landsby i to husker jeg.

Sega Master System spilte jeg bare Golvellius.

Men på Sega Megadrive var det vel Landstalker, Crusader of centy eller Beyond Oasis jeg husker best.

 

Husker dessverre ikke noe om noen broer som måtte repareres..

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Husker et spill på.. en Sega konsoll kanskje? Men muligens ikke.. Jeg så noen andre spille det da jeg var veldig ung. Slik jeg husker det hadde det et top-down perspektiv lignende det originale Zelda, og jeg mener å huske at man i starten måtte gjøre noe i en liten landsby for å få en bro til å bli reparert slik at man kunne krysse en elv sørover. Ikke mye info, I know, men hadde vært kult å endelig finne ut av hva dette spillet var.

 

Et med litt mer info: Husker også et spill fra en gammel demo-CD for PC som var en slags action-RPG hvor man starta som en gutt i en landsby med en hund som party member. Det hadde en 2D isometrisk grafikk-stil, lignet litt på Diablo 2 men ikke like "mørkt". Musikken kunne minne om en remix av Greensleeves.

Nr.2 høres ut som heart of darkness.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

Spillet var et barnespill fra rundt 2010 handler om at man kan lage forskjellige ting, men får å få de ulike tingene må man vente så og så lenge. Man får oppdrag og kan gå opp i level.

 

Jeg husker at man måtte gå opp på et fjell for å få sukker av et isfjell og ned i en dal for å få trøffel av en gris som rullet seg i gjørme. I et drivhus kunne man få planter og vatn og på et torg kunne man lage mjøl og brød.

 

Jeg tror man var kaniner.

 

Man hadde en gård.

Der var også et annet spill hvor man kunne velge mellom 3 hus som du skulle vere i og man skulle redde et tre.

 

Takk for svar

Endret av elirostr
Lenke til kommentar

Bare hyggelig. Har kost meg med sånne spill siden Smash TV og vil tro de kalles Twin Stick shooters. Et annet alternativ som jeg spilte på PS4 en del heter Alienation:

Har spilt noe lignende spill for dusin år tilbake på Super Nintendo tror jeg. Mener det spillet jeg snakker om er veldig grøsser inspirert eller kanskje mer splatter. Og er et gammelt spill. Er i samme perspektiv som Retroman sinn beskrivelse. Har undret lenge på hva den jeg peker på heter igjen. Det er veldig mye blod i det spillet jeg snakker om da. :huh::dontgetit: :dontgetit: Hjelp!!

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Har spilt noe lignende spill for dusin år tilbake på Super Nintendo tror jeg. Mener det spillet jeg snakker om er veldig grøsser inspirert eller kanskje mer splatter. Og er et gammelt spill. Er i samme perspektiv som Retroman sinn beskrivelse. Har undret lenge på hva den jeg peker på heter igjen. Det er veldig mye blod i det spillet jeg snakker om da. :huh::dontgetit: :dontgetit: Hjelp!!

Er veldig usikker om det kan være den Mazeking viste. :ohmy::hmm: :hmm:

Spilte et ganske så frenetisk spill for en del år tilbake. Top down space shooter der man styrte en karater igjennom masse ganger og korridorer i et futuristisk romlandskap. Kunne plukke opp våpen underveis (og kjøpe når man kom i til slutten av levelet?)

 

Husker ærlig talt ikke om det var på PC eller konsoll. Man skulle da skyte monstere og åpne dører etc. Jeg trodde først det var Loaded

 

Men mener jeg har spilt noe nyere enn dette? Noen som vet om lignende type spill som dette med mer "romstasjonsetting"? 

Lenke til kommentar

All right, denne er veldig spesifikk og plager meg veldig:

 

  • Laget cirka 1999-2002, men usikker
  • Et undervisningsspill for engelsk i ungdomsskolen
  • Klikk-og-utforsk
  • Svarte man feil på oppgavene, kom noen bobby-politier og satte deg i fengsel (regner med at de var "the grammar police").
  • Man møtte på Gerome the Garden Gnome

 

Det er ikke så viktig å spille det igjen, men jeg blir sprø av at jeg ikke husker hva det het! 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg ser etter 2 spill

 

Spill 1

tipper det er fra 1998 til 2002

er et FPS spill

kunne gå inn i svære roboter for å slåss mot andre roboter, mener man i hovedsak var i roboten. men man kunne gå ut av den også

mener det var et japansk spill.

 

Spill 2

husker ikke så mye fra dette men prøver.

fra ca samme tid 1998 til 2002

mener det var et FPS spill

husker at det var en cutscene i spillet med en stripper som danset:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...