Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shogo var riktig!

 

nei, det var ikke duke nukem. mener det var et post apokalyptisk spill

 

Edit; spillet heter dark earth, fra 1997

 

Ikke akkurat FPS dog? :p Ikke at det hadde hjulpet meg i å huske det, jeg har faktisk aldri hørt om det før. Men fant noen artige YT klipp, så kanskje noe for en Retro kveld. Man kan laste det ned fra myabandonware. :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg kom plutselig til å tenke på et spill, som jeg nesten ikke husker noe som helst av/klarer ikke helt forklare det, men here goes: 

 

Grafikkstilen føler jeg hadde litt Wallace and Gromit-stil over seg. Tror det var et boligfeltbyggespill. Man håndterte håndverkere osv. som bygget / passet på hus i et nabolag. Spillet ble vel utgitt en gang mellom 1995 og 2005, kan jeg tenke meg. 

 

Aner noen hvilket spill det er?  :hmm:

 

Oppdatert: klarte omsider google meg frem til det, like etter jeg spurte, haha: Constructor!

Endret av TSP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Noen som har vært borti Everblue?

Jeg spilte Everblue 2 på min PS2 og det er virkelig et spill jeg savner. Finnes det noe lignende spill på markedet nå?

Det jeg likte så godt med spillet var at det var et stille og rolig eventyr/opplevelsespill under vann.

 

ABZU er det første som slår meg som en perfect match. Fantastisk spill :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har et spill som jeg har glemt navnet på. Eksen min hadde det spillet før.

 

Det jeg husker fra det spillet, er at det er et grøsser spill på Ps3. Har assiasjoner på at navnet kan inne holde "hunter" av den slag. Man kan spiller med to spillere, og bytte om mellom dem underveis. I tillegg gikk det ann å spille to spillere i det spillet også.

 

Spillet i seg selv var veldig dyster og voldelig. Man dreper mengde hvis av monstre, demoner og rå kule bosser. Men det er nesten ikke blod sprut i det spillet, litt ja, men ikke så ekstremt.

 

Begge personene er både en kvinne og en man, veldig badass begge to. Hvis jeg ikke husker helt feil nå, så var kvinen armert med vanlig bue og mannen armert med en armbrøste. Hvis jeg ikke er helt på bærtur i hundremeterskogen.

 

Dette er det beste jeg klarer å beskrive spillet. Og håper på noen vet hvilken spill jeg prøver å peke på. Dette spillet har jeg altids ønsket meg etter jeg prøvde spillet med eksen min. Jeg nådde ikke å spørre etter det spillet før hun kastet alle spillene sine. Mener spillet er ca 7-9 år gammelt.

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar

Jeg har et spill som jeg har glemt navnet på. Eksen min hadde det spillet før.

 

Det jeg husker fra det spillet, er at det er et grøsser spill på Ps3. Har assiasjoner på at navnet kan inne holde "hunter" av den slag. Man kan spiller med to spillere, og bytte om mellom dem underveis. I tillegg gikk det ann å spille to spillere i det spillet også.

 

Spillet i seg selv var veldig dyster og voldelig. Man dreper mengde hvis av monstre, demoner og rå kule bosser. Men det er nesten ikke blod sprut i det spillet, litt ja, men ikke så ekstremt.

 

Begge personene er både en kvinne og en man, veldig badass begge to. Hvis jeg ikke husker helt feil nå, så var kvinen armert med vanlig bue og mannen armert med en armbrøste. Hvis jeg ikke er helt på bærtur i hundremeterskogen.

 

Dette er det beste jeg klarer å beskrive spillet. Og håper på noen vet hvilken spill jeg prøver å peke på. Dette spillet har jeg altids ønsket meg etter jeg prøvde spillet med eksen min. Jeg nådde ikke å spørre etter det spillet før hun kastet alle spillene sine. Mener spillet er ca 7-9 år gammelt.

 

https://store.steampowered.com/app/22450/Hunted_The_Demons_Forge/

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Spilte et spill på PC for sikkert 10-15 år siden. Tror ikke det var spesielt gammelt, men var laget i retro platform shooter med piksellert grafikk. 

Husker lite av historien, men fyren man spilte var liten, og jeg mener han kunne ha flere ulike våpen. 

Det mest brukte var et maskingevær. Dette hadde ubegrenset med ammo, men hadde en cooldown. 

Om man siktet ned og skjøt med dette fløy man oppover, men begrenset til cooldowntiden, slik at man kunne kunne fly for alltid. 

Irriterer meg grønn over at jeg inne husker navnet på dette, skulle gjerne spilt det igjen. 

 

Edit: Fant det! 

Cave Story (Doukutsu Monogatari). 

Nydelig spill som anbefales! 

Endret av 1Dr.E
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Husker det var et gammelt flash spill vi spilte på 123spill når jeg var yngre.

Hadde en typisk 2d look med en mann dressert i en geønn t-skjorte som skulle treffe et eple på toppen av noen sitt hode til høyre.

Jo lenger man kom jo lenger avstand mellom eple på toppen av hodet du skulle treffe, var litt blodig men skulle gjerne funnet det spillet igjen.

Noen som husker navnet på dette spillet? Tror spillet er fra 2007-2011 tiden. 

Edit: Etter et enkelt google søk av "arrow head Apple shooter" kom opp "Apple shooter" rett opp, enklere var det ikke ?

Endret av MultiGamerClub
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei! Leter etter et online spill som var populært blant en del jenter. Husker ikke mye, annet enn at man kunne designe klær(i et stort pixelert ruteark), og så tror jeg man kunne legge til folk som venn, og det var noen topplister osv. Siden var nok garantert rosa. Tror man hadde en dukke/modell, og man måtte logge inn på sin bruker.. noen som har peiling? ** det var gosupermodel

Endret av TheaMU
Fant svar
Lenke til kommentar
TheaMU skrev (10 timer siden):

Hei! Leter etter et online spill som var populært blant en del jenter. Husker ikke mye, annet enn at man kunne designe klær(i et stort pixelert ruteark), og så tror jeg man kunne legge til folk som venn, og det var noen topplister osv. Siden var nok garantert rosa. Tror man hadde en dukke/modell, og man måtte logge inn på sin bruker.. noen som har peiling? ** det var gosupermodel

Husker jeg spilte dette med dattera mi ?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
torben81 skrev (19 minutter siden):

lurer velidg på hva det spillet der man drar på strippeklubb heter. har veldig lyst til å prøve det.

Vet ikke om du er seriøs eller ikke, men det eneste spillet jeg kjenner til er Leisure Suit Larry: Magma Cum Laude. Men husker jeg rett er det mer fokus på sossis enn lefse i den strippeklubben du besøker..

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...