Gå til innhold

Ruter vil sette 10-50 førerløse minibusser på veiene i Oslo og Akershus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Autonome kjøretøy er galskap og er ikke fremtiden selv om mange tror det. Når de første store ulykker med førerløse busser fullpakket av folk som krasjer med vogntog skjer og 70 mennesker blir drept,vil autonom kjøring bli forbudt! Hva skjer den dagen når alt er blitt førerløst og datasystemer blir hacket og faller ned av andre feil,kansje naturkatastrofe som jordskjelv etc..? Hva hvis all kollektiv pluss privattransport stopper opp i f.eks California,Paris,London..osv? Det vil jo bli den garanterte katastrofe. Tror noen at førerløse kjøretøy takler alt slags vær slik som islagte glatte veier på vinteren med kuling og storm? Er det noen som tror at det noengang går an å sende ett førerløst vogntog eller buss fra f.eks Oslo til Bergen eller Trondheim på vinterveier som skifter føre 100 ganger iløpet av turen? Saken er at det er bare dataingeniører som kun kan teori som lager disse autonome kjøretøyene og de har aldri forstått hva som kreves for å holde en stor buss eller vogntog på veien året rundt! Derfor har de ikke peiling på hvilke krefter som er i sving på glatte vinterveier med dårlig friksjon. Skal datamaskinen gå ut å legge på kjettinger også når det er klink holke? Det er bare og kun den menneskelige hjerne som kan gi beskjed om hva føreren må gjøre i alle tenkelige situasjoner på veiene. Slik vil det bli i all fremtid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Autonome kjøretøy er galskap og er ikke fremtiden selv om mange tror det. Når de første store ulykker med førerløse busser fullpakket av folk som krasjer med vogntog skjer og 70 mennesker blir drept,vil autonom kjøring bli forbudt! Hva skjer den dagen når alt er blitt førerløst og datasystemer blir hacket og faller ned av andre feil,kansje naturkatastrofe som jordskjelv etc..? Hva hvis all kollektiv pluss privattransport stopper opp i f.eks California,Paris,London..osv? Det vil jo bli den garanterte katastrofe. Tror noen at førerløse kjøretøy takler alt slags vær slik som islagte glatte veier på vinteren med kuling og storm? Er det noen som tror at det noengang går an å sende ett førerløst vogntog eller buss fra f.eks Oslo til Bergen eller Trondheim på vinterveier som skifter føre 100 ganger iløpet av turen? Saken er at det er bare dataingeniører som kun kan teori som lager disse autonome kjøretøyene og de har aldri forstått hva som kreves for å holde en stor buss eller vogntog på veien året rundt! Derfor har de ikke peiling på hvilke krefter som er i sving på glatte vinterveier med dårlig friksjon. Skal datamaskinen gå ut å legge på kjettinger også når det er klink holke? Det er bare og kun den menneskelige hjerne som kan gi beskjed om hva føreren må gjøre i alle tenkelige situasjoner på veiene. Slik vil det bli i all fremtid.

Du har helt rett. Vi ser jo allerede i dag at en slik ulykke med dagens sjåførerte busser ville forbudt all biltrafikk for all framtid.

Nei vent...

Selv ikke bruken av tunge kjøretøy som terrorvåpen er nok til å få folk til å vurdere å droppe teknologien "bil"...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Autonome kjøretøy er galskap og er ikke fremtiden selv om mange tror det. Når de første store ulykker med førerløse busser fullpakket av folk som krasjer med vogntog skjer og 70 mennesker blir drept,vil autonom kjøring bli forbudt! Hva skjer den dagen når alt er blitt førerløst og datasystemer blir hacket og faller ned av andre feil,kansje naturkatastrofe som jordskjelv etc..? Hva hvis all kollektiv pluss privattransport stopper opp i f.eks California,Paris,London..osv? Det vil jo bli den garanterte katastrofe. Tror noen at førerløse kjøretøy takler alt slags vær slik som islagte glatte veier på vinteren med kuling og storm? Er det noen som tror at det noengang går an å sende ett førerløst vogntog eller buss fra f.eks Oslo til Bergen eller Trondheim på vinterveier som skifter føre 100 ganger iløpet av turen? Saken er at det er bare dataingeniører som kun kan teori som lager disse autonome kjøretøyene og de har aldri forstått hva som kreves for å holde en stor buss eller vogntog på veien året rundt! Derfor har de ikke peiling på hvilke krefter som er i sving på glatte vinterveier med dårlig friksjon. Skal datamaskinen gå ut å legge på kjettinger også når det er klink holke? Det er bare og kun den menneskelige hjerne som kan gi beskjed om hva føreren må gjøre i alle tenkelige situasjoner på veiene. Slik vil det bli i all fremtid.

 

Nei, det vil ikke det.

Jo, når vi kan klare å lære innvandrerkvinner å kjøre buss i Oslo, så må vi kunne klare å få datamaskinene til å gjøre dette like godt. Det blir vel små autonome busser, som begrenser omfanget av en ulykke og som tar passasjerene nærmere målet... Bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Autonome kjøretøy er galskap og er ikke fremtiden selv om mange tror det. Når de første store ulykker med førerløse busser fullpakket av folk som krasjer med vogntog skjer og 70 mennesker blir drept,vil autonom kjøring bli forbudt! Hva skjer den dagen når alt er blitt førerløst og datasystemer blir hacket og faller ned av andre feil,kansje naturkatastrofe som jordskjelv etc..? Hva hvis all kollektiv pluss privattransport stopper opp i f.eks California,Paris,London..osv? Det vil jo bli den garanterte katastrofe. Tror noen at førerløse kjøretøy takler alt slags vær slik som islagte glatte veier på vinteren med kuling og storm? Er det noen som tror at det noengang går an å sende ett førerløst vogntog eller buss fra f.eks Oslo til Bergen eller Trondheim på vinterveier som skifter føre 100 ganger iløpet av turen? Saken er at det er bare dataingeniører som kun kan teori som lager disse autonome kjøretøyene og de har aldri forstått hva som kreves for å holde en stor buss eller vogntog på veien året rundt! Derfor har de ikke peiling på hvilke krefter som er i sving på glatte vinterveier med dårlig friksjon. Skal datamaskinen gå ut å legge på kjettinger også når det er klink holke? Det er bare og kun den menneskelige hjerne som kan gi beskjed om hva føreren må gjøre i alle tenkelige situasjoner på veiene. Slik vil det bli i all fremtid.

 

Nei, det vil ikke det.

Jo, når vi kan klare å lære innvandrerkvinner å kjøre buss i Oslo, så må vi kunne klare å få datamaskinene til å gjøre dette like godt. Det blir vel små autonome busser, som begrenser omfanget av en ulykke og som tar passasjerene nærmere målet... Bra!

 

 

Jeg svarte på siste setningen, så jeg tror vi er enige.

 

Jeg er helt enig i at autonome kjøretøy er fremtiden, og de problemene som ACYBN18O skrev om er bare tull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Autonome kjøretøy er galskap og er ikke fremtiden selv om mange tror det. Når de første store ulykker med førerløse busser fullpakket av folk som krasjer med vogntog skjer og 70 mennesker blir drept,vil autonom kjøring bli forbudt! Hva skjer den dagen når alt er blitt førerløst og datasystemer blir hacket og faller ned av andre feil,kansje naturkatastrofe som jordskjelv etc..? Hva hvis all kollektiv pluss privattransport stopper opp i f.eks California,Paris,London..osv? Det vil jo bli den garanterte katastrofe. Tror noen at førerløse kjøretøy takler alt slags vær slik som islagte glatte veier på vinteren med kuling og storm? Er det noen som tror at det noengang går an å sende ett førerløst vogntog eller buss fra f.eks Oslo til Bergen eller Trondheim på vinterveier som skifter føre 100 ganger iløpet av turen? Saken er at det er bare dataingeniører som kun kan teori som lager disse autonome kjøretøyene og de har aldri forstått hva som kreves for å holde en stor buss eller vogntog på veien året rundt! Derfor har de ikke peiling på hvilke krefter som er i sving på glatte vinterveier med dårlig friksjon. Skal datamaskinen gå ut å legge på kjettinger også når det er klink holke? Det er bare og kun den menneskelige hjerne som kan gi beskjed om hva føreren må gjøre i alle tenkelige situasjoner på veiene. Slik vil det bli i all fremtid.

 

Nei, det vil ikke det.

Jo, når vi kan klare å lære innvandrerkvinner å kjøre buss i Oslo, så må vi kunne klare å få datamaskinene til å gjøre dette like godt. Det blir vel små autonome busser, som begrenser omfanget av en ulykke og som tar passasjerene nærmere målet... Bra!

 

 

Jeg svarte på siste setningen, så jeg tror vi er enige.

 

Jeg er helt enig i at autonome kjøretøy er fremtiden, og de problemene som ACYBN18O skrev om er bare tull.

Spør flybransjen om når tid de skal jage flygerne ut av cocpit og la datamaskinen overta heile flyturen? Noe som teknologien er klar for nå i 2017. Svaret er at det kommer til å sitte 2 mann i cocpit i all framtid,hvorfor? Jo svaret er enkelt..: Sikkerhet! En datamaskin vil aldri klare å avgjøre når tid forholdene er for dårlige til å lande på f.eks Alta eller Longyearbyen lufthavn som er krevende nok for 2 høyst oppegående,solide og svært erfarne flygere å å lande på vinterstid i tøffe værforhold og å avgjøre i de siste sekunder hvor vinden snur rettning rett før landing og hvor alt må skiftes til"take of" og maks power på motorene iløpet av 1-2 sekunder. Masse kan skje på en flytur som ikke en datamaskin klarer å forstå. Når tid skal datamaskinen be om å få bytte flyhøyde for å prøve å unngå sterk turbulens som er farlig for fly og passasjerer? Slik er det på landeveien også. Det er masse info som en datamaskin ikke klarer å regne ut og forstå på veiene. Det kan være ett suplement for å hjelpe sjåføren,men aldri overta jobben helt.
Lenke til kommentar

Maskiner kommer til å ta over av den grunnen (sikkherhet), fordi det vil være sikrere. (forøvrig bruker man jo maskiner for å lande i dag, når forholdene er vanskelige)

 

AtW

 

Feil. Det brukes kun maskiner når det er for lite sikt i form av tåke. Ved mye snø,vind og glatte rullebaner brukes ikke maskiner (data). Maskiner som utfører hele landingsprosedyren brukes på kun ved svært sjeldne tilfeller.
Lenke til kommentar

 

Maskiner kommer til å ta over av den grunnen (sikkherhet), fordi det vil være sikrere. (forøvrig bruker man jo maskiner for å lande i dag, når forholdene er vanskelige)

 

AtW

Feil. Det brukes kun maskiner når det er for lite sikt i form av tåke. Ved mye snø,vind og glatte rullebaner brukes ikke maskiner (data). Maskiner som utfører hele landingsprosedyren brukes på kun ved svært sjeldne tilfeller.

 

 

Stemmer, når forholdene er for vanskelig for mennesker. 

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Maskiner kommer til å ta over av den grunnen (sikkherhet), fordi det vil være sikrere. (forøvrig bruker man jo maskiner for å lande i dag, når forholdene er vanskelige)

 

AtW

Feil. Det brukes kun maskiner når det er for lite sikt i form av tåke. Ved mye snø,vind og glatte rullebaner brukes ikke maskiner (data). Maskiner som utfører hele landingsprosedyren brukes på kun ved svært sjeldne tilfeller.

 

 

Stemmer, når forholdene er for vanskelig for mennesker. 

 

AtW

Maskin til landing kan ikke brukes under alle forhold.
Lenke til kommentar

 

 

 

Maskiner kommer til å ta over av den grunnen (sikkherhet), fordi det vil være sikrere. (forøvrig bruker man jo maskiner for å lande i dag, når forholdene er vanskelige)

 

AtW

Feil. Det brukes kun maskiner når det er for lite sikt i form av tåke. Ved mye snø,vind og glatte rullebaner brukes ikke maskiner (data). Maskiner som utfører hele landingsprosedyren brukes på kun ved svært sjeldne tilfeller.

 

 

Stemmer, når forholdene er for vanskelig for mennesker. 

 

AtW

Maskin til landing kan ikke brukes under alle forhold.

 

 

Mennesker til landing kan heller ikke brukes under alle forhold.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Autonome kjøretøy er galskap og er ikke fremtiden selv om mange tror det. Når de første store ulykker med førerløse busser fullpakket av folk som krasjer med vogntog skjer og 70 mennesker blir drept,vil autonom kjøring bli forbudt! Hva skjer den dagen når alt er blitt førerløst og datasystemer blir hacket og faller ned av andre feil,kansje naturkatastrofe som jordskjelv etc..? Hva hvis all kollektiv pluss privattransport stopper opp i f.eks California,Paris,London..osv? Det vil jo bli den garanterte katastrofe. Tror noen at førerløse kjøretøy takler alt slags vær slik som islagte glatte veier på vinteren med kuling og storm? Er det noen som tror at det noengang går an å sende ett førerløst vogntog eller buss fra f.eks Oslo til Bergen eller Trondheim på vinterveier som skifter føre 100 ganger iløpet av turen? Saken er at det er bare dataingeniører som kun kan teori som lager disse autonome kjøretøyene og de har aldri forstått hva som kreves for å holde en stor buss eller vogntog på veien året rundt! Derfor har de ikke peiling på hvilke krefter som er i sving på glatte vinterveier med dårlig friksjon. Skal datamaskinen gå ut å legge på kjettinger også når det er klink holke? Det er bare og kun den menneskelige hjerne som kan gi beskjed om hva føreren må gjøre i alle tenkelige situasjoner på veiene. Slik vil det bli i all fremtid.

 

Du var da veldig redd og sint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...