Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Stor aldersforskjell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar alle sammen! Jeg er fortsatt livredd for hva familien min kommer til å synes om det. Det er ikke det at de er spesielt dømmende, men jeg tenker lengre ut i familien så blir det ofte mye snakking. Æh, kanskje jeg bare overtenker. 

 

Noen som har noen erfaringer med å møte på negative reaksjoner fra familie/venner? Hvordan løste det seg eventuelt?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt litt andre utfordringer enn deg men jeg nevner det uansett. Samboeren min var gift da jeg traff henne og hun hadde to barn med det som nå er sin ex-mann. Det var en lang prosess med å flytte sammen, skrive under på skilsmissepapirer, fordele barn, fordele boet++. Deler av min familie er relativt konservative så det har vært til dels store problemer med å få samboeren integrert i min familie, iallefall så mye som jeg hadde håpet på. Som et resultat av dette har jeg snudd litt ryggen til min familie.

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen! Jeg er fortsatt livredd for hva familien min kommer til å synes om det. Det er ikke det at de er spesielt dømmende, men jeg tenker lengre ut i familien så blir det ofte mye snakking. Æh, kanskje jeg bare overtenker. 

 

Noen som har noen erfaringer med å møte på negative reaksjoner fra familie/venner? Hvordan løste det seg eventuelt?

 

Jeg synes det er bra at du tenker! Viser at du er et tenkende vesent :) 

 

Men så er beklageligvis din families reaksjon noe noen her kan gjøre lite med... Det vil bli mye snakking innenfor slekta, men se det på denne måten: Jo mer du inkluderer familien din, jo mer vil de inkludere deg med forståelse og respekt for dine valg.

Vis forståelse og respekt til din egen familie tilbake, i tillegg at de trenger sin tid til å omjustere tankene sine om dette, så vil de nok uansett støtte deg 100% med tiden. Du er tross alt deres barn og ønsker deg støtte deg der du mener ditt hjertet er på rett sted.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...