Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Stor aldersforskjell


Anbefalte innlegg

Har gått mange runder med meg selv før jeg valgte å skrive dette, men jeg føler at jeg trenger å få snakket med noen som kanskje er eller har vært i samme situasjon. Jeg tør rett og slett ikke gå til familie/venner med dette, nettopp fordi jeg er redd for reaksjonene deres. Det har seg sånn at jeg er "sammen" med en mann som er 20 år eldre enn meg. Vi er veldig glade i hverandre, og tenker ikke på aldersforskjellen når vi er sammen. Grunnen til at jeg skriver "sammen" med hermetegn, er at vi er som kjærester, men det er ingen som vet om forholdet vårt..

 

Er det noen andre som har vært i en lignende situasjon? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gått mange runder med meg selv før jeg valgte å skrive dette, men jeg føler at jeg trenger å få snakket med noen som kanskje er eller har vært i samme situasjon. Jeg tør rett og slett ikke gå til familie/venner med dette, nettopp fordi jeg er redd for reaksjonene deres. Det har seg sånn at jeg er "sammen" med en mann som er 20 år eldre enn meg. Vi er veldig glade i hverandre, og tenker ikke på aldersforskjellen når vi er sammen. Grunnen til at jeg skriver "sammen" med hermetegn, er at vi er som kjærester, men det er ingen som vet om forholdet vårt..

 

Er det noen andre som har vært i en lignende situasjon? 

 

Du kan bli gravid med fyren. Da er 20 år mye.

Lenke til kommentar

14 år er største forskjellen her, og merket mye fordommer på den tiden. Spesielt hun jeg var sammen med, og som var eldre fikk en del tyn for forholdet fra sin omgangskrets. Men vi brydde oss ikke, og hadde et fint forhold selv om det ikke varte.

 

Gjør det som gjør dere lykkelig, og ikke bry dere om hva andre måtte mene. Oddsen er mot dere med en slik aldersforskjell selvsagt, men den som intet våger, intet vinner :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Største aldersforskjellen jeg har vært borte i er 10 og og det gikk greit. Jeg kan skjønne at du kvier deg for å fortelle det. Det viktigste er at dere er sikker på hva dere har. Hva eventuelt folk måtte mene om aldersforskjellen har egentlig ikke noe å si.  

 

Absolutt, men jeg merker at han er mer "avslappet" ift. alderen og det med å fortelle familie osv. Han sier at han ikke kunne brydd seg mindre om hva andre mener, men jeg er bare så utrolig redd hva min familie vil tenke om det. Når han er nærmere alderen til foreldrene mine liksom, men på samme tid er jeg så glad i han.

Lenke til kommentar

Har gått mange runder med meg selv før jeg valgte å skrive dette, men jeg føler at jeg trenger å få snakket med noen som kanskje er eller har vært i samme situasjon. Jeg tør rett og slett ikke gå til familie/venner med dette, nettopp fordi jeg er redd for reaksjonene deres. Det har seg sånn at jeg er "sammen" med en mann som er 20 år eldre enn meg. Vi er veldig glade i hverandre, og tenker ikke på aldersforskjellen når vi er sammen. Grunnen til at jeg skriver "sammen" med hermetegn, er at vi er som kjærester, men det er ingen som vet om forholdet vårt..

 

Er det noen andre som har vært i en lignende situasjon? 

 

Hvor gammel er du da?

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg igjen i situasjonen din, da jeg er en mann som er 20 år eldre enn kjæresten min. Hun var 24 og jeg var 39. 

 

Min erfaring er at jeg sålenge begge er relative unge (altså at mannen din ikke blir tolket som bestefar når du barnet begynner på skolen, så er det innenfor). Utover dette må være forberedt på at flere vil sette spørsmålstegn på forholdet deres. Dama mi ble i flere anledning spurt om hun virkelig var forelsket i meg eller om det var andre elementer som var motivasjonen (penger, status etc..).

 

Vi bor fremdeles sammen og har to barn. Vi lever lykkelig sammen og det går fint. Foreldrene til dama mi er endel eldre enn meg og det ville ha vært rart hvis vi var jevnaldrende. Når jeg om forholdet mitt til mine nærmeste var spørsmålet om alderen til foreldrene hennes som var det største temaet. 

 

Lykke til med valget, og som sagt jeg angrer ikke!



Anonymous poster hash: 016d5...2c6
Lenke til kommentar

Synes det er utrolig leit å komme inn her å lese flere frekke innlegg, jeg ba aldri om noen sin MENING angående mitt forhold, om enkelte her inne klarer å lese. Sikter spesielt til de spydige kommentarene fra Intelamdati.

 

Vel, jeg syns det er helt på trynet og kunne aldri vært i en slik situasjon. Altså, hvorfor kan du ikke finne deg en på din egen alder? 

 

Hvor i alle dager får du fra at jeg ikke klarer å finne noen på "min egen alder"? Hvem jeg får følelser for er vel ikke noe jeg kan kontrollere i det hele og det store. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nesten 11 års aldersforskjell i mitt samboerskap. Jeg møter veldig lite fordommer, og de få som har noe negativt å si blir bare ignorert uansett. Moralister er det verste jeg vet.

 

Det finnes ingen regler i kjærlighet.

 

Så enig der! Legger jo bare merke til enkelte her i tråden. Bryr meg fint lite om hva tilfeldige sier, er mer redd for familiens reaksjoner som sagt. 

Lenke til kommentar

 

Jeg kjenner meg igjen i situasjonen din, da jeg er en mann som er 20 år eldre enn kjæresten min. Hun var 24 og jeg var 39. 

 

Min erfaring er at jeg sålenge begge er relative unge (altså at mannen din ikke blir tolket som bestefar når du barnet begynner på skolen, så er det innenfor). Utover dette må være forberedt på at flere vil sette spørsmålstegn på forholdet deres. Dama mi ble i flere anledning spurt om hun virkelig var forelsket i meg eller om det var andre elementer som var motivasjonen (penger, status etc..).

 

Vi bor fremdeles sammen og har to barn. Vi lever lykkelig sammen og det går fint. Foreldrene til dama mi er endel eldre enn meg og det ville ha vært rart hvis vi var jevnaldrende. Når jeg om forholdet mitt til mine nærmeste var spørsmålet om alderen til foreldrene hennes som var det største temaet. 

 

Lykke til med valget, og som sagt jeg angrer ikke!

 

Anonymous poster hash: 016d5...2c6

 

 

Glad på deres vegne! Men hvordan reagerte familien din/hennes? Jeg ser absolutt at enkelte scenarioer som kan oppstå ikke alltid er like "fine", men hvem jeg faller for klarer jeg virkelig ikke kontrollere, og ingen har fått meg til å føle meg så bra på lik linje som han. Han ser i hvertfall 10år yngre ut, om det hjelper noe.. Jeg er bare så utrolig redd for min familie- og venners reaksjoner. 

Lenke til kommentar

Familien min reagerte kun positivt. Kjæresten min var 19, og jeg var 29, da jeg introduserte henne til dem. Bestemor ga meg en albue i siden og kommenterte at "det er godt med lammekjøtt".

 

Vel, jeg syns det er helt på trynet og kunne aldri vært i en slik situasjon. Altså, hvorfor kan du ikke finne deg en på din egen alder?

Dette er kødd, ikke sant?

Lenke til kommentar

Din egen alder er ganske relevant for hva som er statistiske framtidsutsikter. På andre siden kan man lukke øynene for det og bare nyte øyeblikket. Man må bare være helt klar over hva man holder på med.

Det er ikke det at man skal gå rundt å bekymre seg for all verdens ting hele livet, men en stor aldersforskjell kan by på ganske store utforinger, som man ellers ikke ville møte når man er sammen med jevnaldrende. Dette er heller ikke nødvendigvis synlig før den ene parten bikker over i pensjonsalderen.

Jeg vil også si at det kommer veldig an på hvem mannen er. Det finnes noen svært spreke 60 åringer der ute som lett utdanker mindre spreke 20 åringer.

Jeg har aldri, og kommer heller aldri til å være i din situasjon, men for den saken skylle kan jeg godt forestille meg hva det ville innebære å f. eks være i lag med en 20 år yngre jente. Du har helt rett i at man ikke styrer hvem man får følelser for. Men du styrer fullt og helt over hva du gjør med dine følelser.

 

Lykke til og kos deg så lenge det varer. I stort sett angrer man mer på ting man ikke har gjort, enn ting man har gjort (innfor en relativ normal).

Endret av Skandinav
Lenke til kommentar

Eksen min var i en lignende situasjon for mange år siden før hun traff meg. Da var hun ca. 20 og var sammen med en som var ca. i midten av 40-årene. Når hun introduserte han for familien var den eneste negative som skjedde at faren hennes hadde sagt at han hadde nå håpet at svigersønnen ville være yngre enn han selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...