Gå til innhold

skal ha ny jobbmobil. hvilken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg ville ikke tatt oppdateringer med i betraktningen. Oppdateringer er jevnt over ganske uinteressant.

For deg ja. For mange andre veldig viktig. Verden surrer ikke rundt ditt univers!!

De gangene oppdateringer har vært et tema har det ikke vært så mange gode argumenter for at oppdateringer er viktig.

 

Rart at du ikke ser at dette er et diskusjonsforum hvor man kan mene hva man vil (innenfor forumets regler og Norges lover).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

"Beste" android pd. er Lenovo's Moto Z Play. 5.5", Cortex A53/ snapdragon 625, 1080p, 5800mah med batt. back. Minijack. Dual sim. "Ren" android (dvs. ikkeno leverandørskin og tulleapper, kun noen xtra gestures).

 

Beste i gåseøyne fordi jeg synes sånt som Kryo/820 m 1440x2560 etc. bare drar batteri unødvendig. Spiller en mye på dingsen sin så er kanskje bedre GPU nødvendig, men neh. Dessuten nifty med dual sim, slipper unna med en tlf- skjønner hvorfor det er poppis i en del andre land.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Kanskje du burde opplyse litt om hva du faktisk har behov for,

 

 

Hvilke specs har du behov for

  • trenger du høy oppløsning på kamera/bildefilene
  • trenger du stor lagringskapasitet
  • trenger du ekstra minnekort

 

Hva jobber du som,

  • hvilken type omgivelser jobber du i (inne/ute)
  • trenger du en støtsikker mobil
  • må den være støv/fukt tettet

 

Budsjett?

 

 

Er du låst til Android, Windows eller Apple?

 

 

Selv har jeg et håndtverksyrke og jobber mest utendørs og jeg benytter Samsung S7 (flat), den gir meg det jeg trenger av egenskaper til en relativt fornuftig pris.

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

I hva slags type jobb skal du bruke telefonen?

 

 

Kanskje du burde opplyse litt om hva du faktisk har behov for,

 

 

Hvilke specs har du behov for

  • trenger du høy oppløsning på kamera/bildefilene
  • trenger du stor lagringskapasitet
  • trenger du ekstra minnekort

 

Hva jobber du som,

  • hvilken type omgivelser jobber du i (inne/ute)
  • trenger du en støtsikker mobil
  • må den være støv/fukt tettet

 

Budsjett?

 

 

Er du låst til Android, Windows eller Apple?

 

 

Selv har jeg et håndtverksyrke og jobber mest utendørs og jeg benytter Samsung S7 (flat), den gir meg det jeg trenger av egenskaper til en relativt fornuftig pris.

 

 

 

Budsjett kommer vel ikke an på prisen. Jeg tror heller det er viktig at telefonen kan kjøpes samtidig med abn siden det er jobbtelefon som i en pakke. 

 

Jeg er ikke låst til noe os. Jeg har tidligere brukt android, og bruker nå bare apple privat.

 

Jeg jobber mest inne, bare litt på farten. 

 

Behovet er vel egentlig ikke større enn at jeg kan ringe sende sms mail og bilder.  surfing. Kunne sikkert klart meg med en 500 kroners mobil. men jeg vil da ha mer enn det.

Lenke til kommentar

 

 

Budsjett kommer vel ikke an på prisen. Jeg tror heller det er viktig at telefonen kan kjøpes samtidig med abn siden det er jobbtelefon som i en pakke. 

 

Jeg er ikke låst til noe os. Jeg har tidligere brukt android, og bruker nå bare apple privat.

 

Jeg jobber mest inne, bare litt på farten. 

 

Behovet er vel egentlig ikke større enn at jeg kan ringe sende sms mail og bilder.  surfing. Kunne sikkert klart meg med en 500 kroners mobil. men jeg vil da ha mer enn det.

 

 

 

Jeg har også en jobbmobil som nevnt, og der er det arbeidsgiver som står for både mobil og abonnement, men vi kan velge mobil inntil en viss sum. Det eneste forbeholdet vi har er at det må være android pga en del forskjellige apper og portaler vi benytter som kun er utviklet for android.

 

Så om det ikke er en begrensning på kjøpesummen, så vil jeg anbefale Samsung S7, det er i hvert fall en mobil jeg er meget godt fornøyd med selv.

God skjerm, god batterikapasitet (til mitt behov), grei løsning for å utvide minnekapasiteten til en del ting med et ekstra sd-kort, godt kamera og er en ganske rask og responsiv mobil etter min erfaring så langt (har hatt den siden slutten av September).

Lenke til kommentar

 

 

 

Budsjett kommer vel ikke an på prisen. Jeg tror heller det er viktig at telefonen kan kjøpes samtidig med abn siden det er jobbtelefon som i en pakke. 

 

Jeg er ikke låst til noe os. Jeg har tidligere brukt android, og bruker nå bare apple privat.

 

Jeg jobber mest inne, bare litt på farten. 

 

Behovet er vel egentlig ikke større enn at jeg kan ringe sende sms mail og bilder.  surfing. Kunne sikkert klart meg med en 500 kroners mobil. men jeg vil da ha mer enn det.

 

 

 

Jeg har også en jobbmobil som nevnt, og der er det arbeidsgiver som står for både mobil og abonnement, men vi kan velge mobil inntil en viss sum. Det eneste forbeholdet vi har er at det må være android pga en del forskjellige apper og portaler vi benytter som kun er utviklet for android.

 

Så om det ikke er en begrensning på kjøpesummen, så vil jeg anbefale Samsung S7, det er i hvert fall en mobil jeg er meget godt fornøyd med selv.

God skjerm, god batterikapasitet (til mitt behov), grei løsning for å utvide minnekapasiteten til en del ting med et ekstra sd-kort, godt kamera og er en ganske rask og responsiv mobil etter min erfaring så langt (har hatt den siden slutten av September).

 

 

 

er s7 uten edge jeg er på nippet til å kjøpe. den eller en til iphone 6s ... 

Kjedelig om det innen kort tid nå kommer noe kult fancy shitt :) :) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...