Gå til innhold

XP desktop deskmod


sfRoyal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Du kan modde uxtheme.dll enten ved å bruke Uxtheme Universal patcher (link) eller ved å følge denne metoden (gjøres på eget ansvar selvfølgelig):

 

"Originally posted by andyp

Here's a complete guide on how to hack your uxtheme.dll file. NOTE1: You don't have to do this if you have already installed an older version than the 4.0

NOTE2: If you still want to use StyleXP Email TGT, tell them you were using their beta software, and that it expired. They've always maintained that all betas will be free, so they should give you a registration key to fix the problem. Either that or just download the newest beta. They've also promised to always release a new beta before the old one expires. Either way - you should not have to pay a cent and hopefully you can get it fixed quickly.

 

Source NeoWin

1) Backup UxTheme.dll to UxTheme.000

 

2) Don't blame me if you screw this up, these directions are as is in their somewhat correctness and I am not responsible for the government raid that will happen if you conduct this change. I have tested this and it works for me and the 500 other folks who have used this method. Do not put tinfoil in the microwave.

 

This is very simple to do and amuonts to changes to 17 values and takes less than five minutes to do. This also assumes you don't have StylesXP installed on your system and that you are working with the original UxTheme.dll

 

3) Open UxTheme.000 in a hex editor, not resource hacker.

 

4) Replace the following 4 sections in the hex code with the values I provide. You will need to use the

 

search function in the editor to find the exact address within the file to perform each edit

 

Adress: 0x00009C27

Original: 02

New Value: 00

 

Address: 0x0000B624 --> 0x0000B629

Original: 0F 8C 80 00 00 00

New Value: 90 90 90 90 90 90

 

Adress: 0x0000B6BB --> 0x0000B6C2

Original: 81 EC 80 00 00 00 56 57

New Value: 33 F6 8B C6 C9 C2 08 00

 

Address: 0x0000B71E --> 0x0000B71F

Original: 7C 38

New Value: 90 90

 

 

5) Check your changes, make sure you did not use the letter O in place of zero. SAVE

 

6) Reboot to safe mode, rename UxTheme.dll to UxTheme.bak ... and rename UxTheme.000 to UxTheme.dll

"

Download hex-edit program here: http://www.tweakersguide.net/files/hexedit.zip

 

This was my first time trying this out and I'm pleased with the results. I don't see how people could come across so many problems if they follow the instructions. Thanks andyp and the rest who provided this information.

 

"

Lenke til kommentar

noen shells som ikke fucker pcen eller ytelsen? Har lyst på et fint theme til laptopen, men vil ikke ha noe dårligere ytelse siden jeg bruker den til CS på skola :)

 

Akkurat nå kjører jeg Zune, men den bytter bare fargen på standar windows skin.

 

Litestep ser fin ut, hvordan er ytelsen på den? mener jeg testet den tidligere.

Lenke til kommentar
noen shells som ikke fucker pcen eller ytelsen? Har lyst på et fint theme til laptopen, men vil ikke ha noe dårligere ytelse siden jeg bruker den til CS på skola :)

 

Akkurat nå kjører jeg Zune, men den bytter bare fargen på standar windows skin.

 

Litestep ser fin ut, hvordan er ytelsen på den? mener jeg testet den tidligere.

1. Ingen shell ødelegger med vilje.

2. explorer er en ordentlig gris når det gjelder ytelse. LS, BB osv. tar nesten ingenting.

3. Zune? Da tror jeg du har misforstått hva et shell er. I explorer er shellet start-meny, oppgavelinje etc. Litestep er modulær og du kan "plugge" inn hva du vil så lenge du vet hvordan du "mekker" tekst-filene og grafikken tar i bruk vanlige PNG, JPG og BMP hvor Explorer henter det fra ymse .dll rundt omkring.

Zune er navnet på en Visual Style MS ga ut for å være snille mot de som er for dumme til å skru av "se-om-jeg-er-velsignet-av-MS"-sjekken på .msstyles filer.

Lenke til kommentar
noen shells som ikke fucker pcen eller ytelsen? Har lyst på et fint theme til laptopen, men vil ikke ha noe dårligere ytelse siden jeg bruker den til CS på skola :)

 

Akkurat nå kjører jeg Zune, men den bytter bare fargen på standar windows skin.

 

Litestep ser fin ut, hvordan er ytelsen på den? mener jeg testet den tidligere.

1. Ingen shell ødelegger med vilje.

2. explorer er en ordentlig gris når det gjelder ytelse. LS, BB osv. tar nesten ingenting.

3. Zune? Da tror jeg du har misforstått hva et shell er. I explorer er shellet start-meny, oppgavelinje etc. Litestep er modulær og du kan "plugge" inn hva du vil så lenge du vet hvordan du "mekker" tekst-filene og grafikken tar i bruk vanlige PNG, JPG og BMP hvor Explorer henter det fra ymse .dll rundt omkring.

Zune er navnet på en Visual Style MS ga ut for å være snille mot de som er for dumme til å skru av "se-om-jeg-er-velsignet-av-MS"-sjekken på .msstyles filer.

 

ok, har lastet ned LiteStep og bruker themet "Orb 4" eller noe slikt. Men jeg savner en "hurtig meny" for å komme inn i mapper(eneste metoden jeg vet nå er å høyreklikke på desktop -> min datamaskin -> lete seg fram.

 

Themet jeg bruker er enkelt, og fin meny når man høyreklikker på desktop, men som sagt.. Skulle gjerne hatt den menyen jeg nevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...