Gå til innhold

Trenger hjelp til å identifisere kort


Ballorroxy

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :D

 

Da var det på tide å oppgradere brødristeren (pc'en) og tenkte å slå til på en av ferdigpakkene på komplett. Det er billigere å bygge selv, men siden den er på tilbud samt jeg er nervøs når det kommer til bygging av pc, så vurderer jeg sterkt dette!

 

https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i50/11130 <- PC

 

Linken ovenfor er selve pakken jeg ønsker å starte på. Jeg tenkte å bytte ut noen deler slik at det passer mer min smak, men så kom jeg til skjermkortet som jeg er litt skeptisk på!

 

https://www.komplett.no/product/903688# <- ukjent skjermkort.

 

jeg hadde hørt om "GTX 1070 DUAL OC" og det var ikke direkte hva jeg hadde planlagt og trodde da en "GTX 1070 DUAL OC BLACK" var en sort versjon av standard dual OC.

 

https://www.komplett.no/product/895394/datautstyr/skjermkort/pci-express/asus-geforce-gtx-1070-dual-oc#  <- standard dual OC

 

så legger jeg merke til at "black" versjonens størrelse er mye større, samt klokken på kortet er mye mer forbedret.

 

Dette gjorde meg svært skeptisk ettersom den har samme kraft som ett gtx 1070 strix kort minus 1 vifte. På grunn av dette var det jo helt greit for meg å spare litt penger med å gå får "GTX 1070 DUAL OC" . Men hvordan kan annen versjon i ny farge være så mye mer bedre enn standard uten farger?!

 

Men så begynner jeg å lete etter dette kortet og det klarer jeg rett og slett ikke. Ingen videoer eller anmeldelser/ info om kortet er å bli funnet. Dette får meg til å tro at det er feil navn eller noe og jeg tror egentlig vi ser på 2 helt forskjellige kort.

 

Så jeg lurer på, er det noen av dere som klarer å gjenkjenne dette kortet? Jeg ønsker å vite litt om delene jeg benytter og her ser jeg på hva som kan anses som ett spøkelseskort fordi jeg kan jo ikke engang finne det.

 

Jeg har ringt inn til komplett for å få vite litt mer om dette kortet, men de sa at jeg skulle få en mail med mer info ang. dette kortet... som kunne ta dager. Dette er ikke helt "alright" siden tilbudet på pcen går ut snart! :(

 

Takk for alle innlegg.

Endret av Ballorroxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spurte customer support, den er visst lik som Dual OC; men i svart.

De sa det til meg også, men dual OC svart har jo høre klokke + størrelse så jeg trodde jo kanskje det var feil tekst, at det faktisk var samme "stats" som den hvite.. men de mente at info'en de bruke på dual oc black var helt riktig. 

 

Jeg blir så forvirra.. de ser jo ikke likens ut idet heletatt!

 

Takk for innlegg likavell! :)

Lenke til kommentar

Varenummeret på "dual black" versjonen er GTX1070-O8G-GAMING , som er nesten samme som STRIX-GTX1070-O8G-GAMING, og tekniske detaljer er samme på begge kortene. Varenummer på det hvite dual kortet er DUAL-GTX1070-O8G.

 

Så ser ut som Komplett har feil info på dual black versjonen, siden både varenummer og tekniske detaljer er nær identisk med strix versjon med 3 vifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Varenummeret på "dual black" versjonen er GTX1070-O8G-GAMING , som er nesten samme som STRIX-GTX1070-O8G-GAMING, og tekniske detaljer er samme på begge kortene. Varenummer på det hvite dual kortet er DUAL-GTX1070-O8G.

 

Så ser ut som Komplett har feil info på dual black versjonen, siden både varenummer og tekniske detaljer er nær identisk med strix versjon med 3 vifter.

Akkurat!! jeg har lyst å tro at det faktisk er feil, men det hadde jo vært fint om det faktisk var sant at black versjonen hadde samme tall som strix'en =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...