Gå til innhold

Til Ateister: Hva Misliker Du Mest Med Kristendom?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kristendommen Bibelen Fork.9:5: De levende vet at de skal dø, men de døde vet slett ingen ting. Når de døde ikke vet noen ting, kan de heller ikke pines.

 

Den falske religions motstridende læresetninger har bidratt til at folk har reagert på denne måten. Hedenske læresetninger som blir forkynt i Guds navn om at Gud vil pine mennesker i et brennende helvete i all evighet, vekker avsky hos rettsindige mennesker. De vender seg derfor bort fra all religion. Det tomrom som på den måten blir skapt, blir ofte senere fylt med evolusjonsteorier, agnostisisme og ateisme.

Lenke til kommentar

 

De vender seg derfor bort fra all religion. Det tomrom som på den måten blir skapt, blir ofte senere fylt med evolusjonsteorier, agnostisisme og ateisme.

... eller sagt på en annen måte, de vente seg bort fra religion fordi de brydde seg om hva som var sant og ikke... Ingen sannhet i religion, ingen av dem...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

her er noen punkter som oppsummerer det mest;

kristendom er dualistisk oppbygd, enkelt sagt.
kristendom gjør deg den oppgave å alltid måtte ha en fiende å beseire,
og alt som ikke minnes om sin egen religion er "hedensk"(sagt i toleranse).

kristendom klarer ikke skjelne mellom kultur normer og opprinnelig litteratur fra bok.
for eksempel "banne er synd" men inget slik kan dokumenteres i bibelen.(husk at bibelen er veilederen til kristne).
onanering er også tabu fordi man misforsto onan historien i gamle testamentet.
kulturen kristendom er forskjell fra den faktiske bibelske kristendom i nye testamentet.

kristendom blander fabler og virkelighet på en slik måte at man mister virkelighets kontakt.
for eksempel slik man sier at "Jesus er fullkommen" og "du er en synder fordi adam og eva syndet",
og på den måten blander barnslige historier/fabler med sosiologiske og historiske fakta.

kristendommen appellerer til "nåden" og "tilgivelsen" som en trylle formel,
der i nyere tid blitt til en forkynnelse om "tilgivelse uten konsekvenser",
der da for eksempel man kan være Hitler og drepe mange mennesker,
men alt man trenger å gjøre er å "tro på Jesus og be om tilgivelse til gud" så blir man syndfri i guds øyne.
forestill deg et slikt system innen juss!

kristne har en indirekte hovmodig holdning til sin tro,
der man sier "jeg er ikke fullkommen, alltid nytt å lære",
men samtidig bruker all sin stolthet til å fornekte at andre religioner har noe nytt å lære kristendommen.
til å med forkynnelse blir gjort i den hovmodige stolthet av at "jeg har riktig, og du har galt" + "la meg vise deg veien",
og dermed har unnlatt å lære seg den viktige lekse i salomons ordspråk" :
"hovmod fører til fall" og "bokstaven slår i hjel, ånden gjør levende".

 

Endret av t_o_m_m_y
Lenke til kommentar

kristne har en indirekte hovmodig holdning til sin tro,

der man sier "jeg er ikke fullkommen, alltid nytt å lære",

men samtidig bruker all sin stolthet til å fornekte at andre religioner har noe nytt å lære kristendommen.

til å med forkynnelse blir gjort i den hovmodige stolthet av at "jeg har riktig, og du har galt" + "la meg vise deg veien",

og dermed har unnlatt å lære seg den viktige lekse i salomons ordspråk" :

"hovmod fører til fall" og "bokstaven slår i hjel, ånden gjør levende".

 

 

Kristne har en direkte hovmodig holdning til sin tro, der man sier: Jeg vet at jeg har rett, og ingenting skal få meg til å endre mening! Ikke engang ugjendrivelig bevis. Bibelen er sann, fordi det står i bibelen at den er sann.

Lenke til kommentar

Kristendommen Bibelen Fork.9:5: De levende vet at de skal dø, men de døde vet slett ingen ting. Når de døde ikke vet noen ting, kan de heller ikke pines.

 

Den falske religions motstridende læresetninger har bidratt til at folk har reagert på denne måten. Hedenske læresetninger som blir forkynt i Guds navn om at Gud vil pine mennesker i et brennende helvete i all evighet, vekker avsky hos rettsindige mennesker. De vender seg derfor bort fra all religion. Det tomrom som på den måten blir skapt, blir ofte senere fylt med evolusjonsteorier, agnostisisme og ateisme.

Så hvis de ikke kan pines, hva er poenget med helvete?

Lenke til kommentar

 

Kristendommen Bibelen Fork.9:5: De levende vet at de skal dø, men de døde vet slett ingen ting. Når de døde ikke vet noen ting, kan de heller ikke pines.

 

Den falske religions motstridende læresetninger har bidratt til at folk har reagert på denne måten. Hedenske læresetninger som blir forkynt i Guds navn om at Gud vil pine mennesker i et brennende helvete i all evighet, vekker avsky hos rettsindige mennesker. De vender seg derfor bort fra all religion. Det tomrom som på den måten blir skapt, blir ofte senere fylt med evolusjonsteorier, agnostisisme og ateisme.

Så hvis de ikke kan pines, hva er poenget med helvete?

 

Hensikten til helvete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...