Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter som prostituerer seg selv på sosiale medier.


Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med ts. Tar meg selv i å anta at jenter har Instagram-konto fylt opp med bilder av seg selv og sitt "spennende" liv, men blir svært positivt overrasket i de få tilfellene at jenta ikke har det. Samme gjelder Snapchat stories, Facebook og hva nå enn andre sosiale medier. De som er svært aktive på Twitter er spesielt uinteressante.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Lavt selvbildet vil jeg si. Og overraskende nok så har mange av disse mye å by på, de er bare ikke klar over det selv fordi de aldri har fått bekreftelse for annet enn at de ser bra ut.

Lenke til kommentar

 

vår overseksualiserte kultur.

For meg fremstår det uttrykket mest som en slik "alt var så mye bedre før".

 

Jeg er nemlig ikke sikker på hva en "over-seksualisert" kultur, er.

 

Det eneste jeg vet er at masturbasjon er helt naturlig, og vi er på vei ut av en seksual-moraliserende kristen kultur, og på god vei inn i en gjennom-sekularisert humanistisk kultur, hvor eksempelvis ni-åringer får TV-programmer laget for sin aldersgruppe slik at de får vite om hvordan kroppen sin fungerer.

 

At noen foreldre blir flaue av det, og noen besteforeldre blir provoserte på en litt forvirret måte, får nå bare være.

 

"over"-seksualisert.

 

 

Det eg heller ville sagt er problemet med dagens "sex kultur" er det at vi er altfor lite opne angående sex. Folk skjemmes over å snakke om det, og det er ein veldig hysj hysj sak. Sammtidig blir det satt på ein absolutt absurd pedestall og behandlet som den hellige gral, som igjenn er heilt på trynet. 

 

 

Angåande bilde prostituering, er vel problemet meir i duren av oppmerksomhets horeri, som blir meir og meir utbredt med kor eksponert det er i dagens sosiale medier. Folk ser andre som får så mykje oppmerksomhet og positivitet ut av å forkaste selvrespekten sin, og følger med i tett flokk ut av sjalusi. Dei blir avhengige av å få stødig tilførsel av bekreftelse og aksept på korleis dei ser ut, korleis dei lever livet sitt, og ting dei oppnår. Det å ikkje klare seg uten all denne bekreftelsen og tilbakemeldingen viser ganske stor mangel på selvtillit og selvstendighet, som ganske mange finner uatraktivt. På den måten er det litt som eit toegget sverd. Ein får meir oppmerksomhet frå folk som er interessert nettopp i kroppen ein viser fram, men mister interessen til mange som kanskje hadde vore interessert i selve personen. 

Lenke til kommentar

Var på besøk hos en venninne av meg som har blitt litt rund den siste tiden. Vi skulle ut på byen en tur, og mens hun driver å prøver klær osv. driver hun konstant og kommenterer at hun ser tykk ut og at det er så vanskelig å være kvinne fordi dem kun tenker på slike ting.

 

Jeg sier til slutt at menn har akkurat de samme kompleksene som kvinner. De føler seg tykke, litt penis (vs. små bryst) osv. Hun ble helt satt ut. Hun hadde faktisk aldri reflektert over at menn også har dårlig selvbilde.

Så sier jeg at hun må bare lære seg å drite litt i hva hun selv synes. Det blir aldri bra nok uansett, gå i det du har lyst å gå i.

Hun er i den Instagram-gjengen. Og de fleste andre jenter jeg kjenner som er ivrige postere av selfies på Instagram virker også til å slite med selvbilde. Det er nok noe der.

Det beste var uansett når vi kom ut. Det første vi møter er en ca. like tykk jente i en ganske fin delvis tettsittende kjole. Hun så MYE mer tiltalende ut enn venninnen min som prøvde å skjule kroppen sin.

 

Men, uansett. Det taler meg litt i mot alt dette styret med å publisere bilder av seg selv for å få bekreftelse. Tror jeg har endret profilbilde på Facebook 4 ganger siden 2007. Det siste bildet jeg la ut var jeg ganske kjekk på og fikk en storm av likes på. Klart det gjør noe med selvfølelsen min når jeg ser at folk liker og kommenterer. Men jeg vet at det er så utrolig mye enklere å gjøre det online enn å gå opp til personen og bare si det. Det føles mye bedre å høre det og fortelle noen det, enn det noen piksler på skjermen gjør.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...