Gå til innhold

SAMLETEST: Ørepropper under 300 kroner


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte de fra Clas for å ha på jobb. Siden jeg har en jobb hvor ledningen lett kan bli skadet, ville jeg ha noen rimelige propper. Svært overrasket over hvor mye lyd man får for pengene! Anbefaler de til alle jeg kjenner som er ute etter nye propper. Og pluss for god støydemping.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg setter stor pris på at Tek tester øretelefoner/hodetelefoner; ellers må man jo bare kjøpe på navnet/prisen.

 

De blir imidlertid bare testet med musikk. Veldig mange av oss hører på lydbøker og har noe andre krav, hovedsakelig at lyden skal være så ren og klar som mulig. Personlig har jeg vært meget fornøyd med både Jays på grunn av ledningene og Bose QuietComfort 20 som har en imponerende effektiv støydemping og er vesentlig lettere og enklere å ta med seg enn øreklokker.

Musikk og lydbøker, men også telefonsamtaler er relevant.

Lenke til kommentar

Måtte dra og kjøpe de Clasohlson da de testet så bra. må si jeg ble veldig imponert. god lyd, me mest av allt så støyisolerer de meget godt, og fin passform.  gjennstår bare å se om de holder mere enn et par uker :)

Jeg har hatt mine i noen uker eller måneder nå (husker ikke helt). De har vært dratt rundt på turer og reiser og ligget slengt i bag og lomme, og de har ligget i baklomma og blitt sittet på, med mer.

 

De fungerer fortsatt uten problemer.

 

Men jeg kjøpte meg et ekstra par som alltid ligger klar, i tilfelle det skulle skje noe. De er så billige at jeg egentlig like gjerne kunne kjøpt et par til for å ligge klar på forskjellige steder.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Kjøpte de fra Clas Ohlson, for å høre om det er noe i denne testen.

Lyd oppfattes ellers veldig subjektivt, så ikke lett å vite om noe er bare tull, eller har verdi som en test i det hele tatt!

Og jeg må si, var resten av de testede øreproppene så mye dårligere enn Clas Ohlson-proppene, så var ikke de mye verdt!

Clas Ohlson-proppene hadde grusomt med bass, udefinert og uten detaljer i lyden.

Mellomtonene og opp var veldig dårlig, stemmer /vokaler ble borte, hørtes langt bak i lydbildet.

Men jeg hadde noen SpinFit -gummitupper liggende, og når de ble satt på ble lyden kraftig forbedret!

Ikke kvaliteteslyd, men bassen ble temmet kraftig, og stemmene kom fram.

Nå kan de ligge i bilen og være nødhjelp dersom jeg ikke har noe annet med meg ut!

De er iallefall bedre enn de som fulgte med Samsung S7 Edge.

Lenke til kommentar

 

Måtte dra og kjøpe de Clasohlson da de testet så bra. må si jeg ble veldig imponert. god lyd, me mest av allt så støyisolerer de meget godt, og fin passform.  gjennstår bare å se om de holder mere enn et par uker :)

Med den prisen skal det ikke mye til før det ikke gjør noe at de ikke varer så lenge. Men man får se hvor lenge de varer da.

 

Jeg prøvde å finne noen erfaringer med dem på nett, men det viste seg å være vanskelig. Ut over anmeldelsene på Clash Ohlsons egne sider, naturligvis.

Jeg bruker propper mye på jobb, fysisk arbeide, og etter å ha ødelagt noen "dyrere" propper så harjeg de siste par årene hodt meg til billigproppene fra Clas. Joda, jeg har rett nok ødelagt noen av de også, men jeg er forbauset over hva de tåler og hvor lenge jeg ofte bruker et par før de blir ødelagt.

 

Lydkvaliteten er mer en grei nok for en som ikke er "lydfantast" og siden jeg bor lagt unna Clas Ohlson så blir det som regel kjøpt noen par når jeg er innom.

 

Jeg har såkalte "bedre" propper som er tiltenkt bruk uten om arbeid, men jeg må innrømme at det ofte røsker med meg at par fra Clas ellers også når jeg skal trakke rundt med musikk fra mobilen.

Lenke til kommentar

Kjøpte de fra Clas Ohlson, for å høre om det er noe i denne testen.

Lyd oppfattes ellers veldig subjektivt, så ikke lett å vite om noe er bare tull, eller har verdi som en test i det hele tatt!

Og jeg må si, var resten av de testede øreproppene så mye dårligere enn Clas Ohlson-proppene, så var ikke de mye verdt!

Clas Ohlson-proppene hadde grusomt med bass, udefinert og uten detaljer i lyden.

Mellomtonene og opp var veldig dårlig, stemmer /vokaler ble borte, hørtes langt bak i lydbildet.

Men jeg hadde noen SpinFit -gummitupper liggende, og når de ble satt på ble lyden kraftig forbedret!

Ikke kvaliteteslyd, men bassen ble temmet kraftig, og stemmene kom fram.

Nå kan de ligge i bilen og være nødhjelp dersom jeg ikke har noe annet med meg ut!

De er iallefall bedre enn de som fulgte med Samsung S7 Edge.

 

Hei! Det stemmer at ingen av proppene i testen gir spesielt fantastiske lydopplevelser, og det kan man nok ikke forvente heller. Det reflekteres også av karakterene, som jevnt over er ganske lave til tross for at prisen på nesten alle produktene også trekker karakteren en god del opp fra start.

 

Det du sier om at bytte av gummituppene hjelper på lyden tviler jeg ikke på. Jeg har selv byttet propper på flere av modellene i testen der jeg mente det var nødvendig.

 

– Torstein

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...