Gå til innhold

Trenger et fakturaprogram!


noClue75

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp startet et lite enkeltmannsforetak, og jeg er på jakt etter et enkelt og brukevennlig fakturaprogram. Har sett at det er flere norske programmet som er enten gratis eller veldig rimelige.

 

De jeg har kommet over som virker lovende er enten Cretica Faktura, Conta eller Fiken. Fiken virker kanskje litt for avansert for meg (jeg trenger kun fakturadelen, har en samboer som skal ta seg av det rekneskapsmessige) 

 

Noen som har erfaringer med noen av disse eller eventuellt andre fakturasystem som de kan anbefale?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du skal starte et selskap, kommer kostnadene fort nok.

Så det er en fordel med alt som en slipper å bruke penger på i en oppstart.

 

Conta Faktura er en gratis løsning, du kan sende ubegrenset antall fakturaer.

Kommer også med en større oppdatering av programmet i løpet av første kvartal 2017.

Endret av djupvika
Lenke til kommentar

Hold deg unna Visma. Programmet fungerer greit nok, men kundeservice der er en vits. De lyger deg midt opp i ansiktet. Når man omsider klarer å komme gjennom på telefon unnskylder de seg med at mailen har havnet i spam-mappen, selv om de har svart på mail før. Har ventet i over 4 måneder på å få løst et problem nå, og tiden tikker enda.

Endret av Brulejus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvis du lærer deg linux ville jeg tatt en titt på fryktelig fin faktura, som er helt gratis og åpen kildekode:

 

https://sourceforge.net/projects/finfaktura/

 

linux er lett å bruke ... ta ibruk den billigste laptopen du finner og last ned linux mint så har du alt du trenger med libreoffice forhåndsinstallert, har til dags dato fått linux mint til å fungere med alt av printere. alt er gratis utenom maskinvaren.

 

eneste forbehold er hvis du trenger label-printing mht å sende pakker som kan være et problem da jeg ikke har klart å finne linuxvennlige løsninger på det, så hvis det er et sånt firma så er det windows og en av de løsningene nevnt over som gjelder.

Endret av marius77
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

 

Jeg har nettopp startet et lite enkeltmannsforetak, og jeg er på jakt etter et enkelt og brukevennlig fakturaprogram. Har sett at det er flere norske programmet som er enten gratis eller veldig rimelige.

 

De jeg har kommet over som virker lovende er enten Cretica Faktura, Conta eller Fiken. Fiken virker kanskje litt for avansert for meg (jeg trenger kun fakturadelen, har en samboer som skal ta seg av det rekneskapsmessige) 

 

Noen som har erfaringer med noen av disse eller eventuellt andre fakturasystem som de kan anbefale?

Hei.

 

Har brukt Conta Faktura som enkeltmannsforetak i 3 år. Enkelt å bygge opp med kunder og produkter. Faktura, med vedlegg, på e-post. Full oversikt. Ingen problemer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Jeg har nettopp startet et lite enkeltmannsforetak, og jeg er på jakt etter et enkelt og brukevennlig fakturaprogram. Har sett at det er flere norske programmet som er enten gratis eller veldig rimelige.

 

De jeg har kommet over som virker lovende er enten Cretica Faktura, Conta eller Fiken. Fiken virker kanskje litt for avansert for meg (jeg trenger kun fakturadelen, har en samboer som skal ta seg av det rekneskapsmessige) 

 

Noen som har erfaringer med noen av disse eller eventuellt andre fakturasystem som de kan anbefale?

Hei. 

Conta Faktura kan tilby deg akkurat det du søker etter, et gratis, brukervennlig og enkelt fakturaprogram. Vi anbefaler deg å ta en kikk på nettsidene våre og dersom du har spørsmål så er det bare å ta kontakt med kundeservice. Vi svarer 365 dager i året. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

Hvis enkeltmannsforetaket er veldig lite - og det sier du jo, så kan du sjekke denne:

http://www.excelguru.no/lage-faktura-i-excel-og-sende-som-pdf-fra-outlook/

 

Vennlig hilsen Ketil

 

Nå har jeg nevnt det før men...

 

 

Nå vet jeg ikke hvor mye disse har bygget rundt Excel, men å lagre fakturaer i ett format som kan endres i ettertid (som excel) er ikke tillatt.

 

 

Hvordan er disse fakturaene sikret slik at det ikke er mulig å endre de i ettertid ref bokføringsforskriftene?

Lenke til kommentar

 

Hei!

Hvis enkeltmannsforetaket er veldig lite - og det sier du jo, så kan du sjekke denne:

http://www.excelguru.no/lage-faktura-i-excel-og-sende-som-pdf-fra-outlook/

 

Vennlig hilsen Ketil

 

Nå har jeg nevnt det før men...

 

 

Nå vet jeg ikke hvor mye disse har bygget rundt Excel, men å lagre fakturaer i ett format som kan endres i ettertid (som excel) er ikke tillatt.

 

 

Hvordan er disse fakturaene sikret slik at det ikke er mulig å endre de i ettertid ref bokføringsforskriftene?

 

 

De lagres på PDF-format.

 

Vennlig hilsen Ketil

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan er disse fakturaene sikret slik at det ikke er mulig å endre de i ettertid ref bokføringsforskriftene?

 

De lagres på PDF-format.

 

Vennlig hilsen Ketil

 

Men hvordan er .pdf'ene sikret mot endringer? Det er jo ikke noe problem å redigere en .pdf-fil?

 

 

Denne løsningen krever jo at brukeren har Excel, og PDF kan vel raskt endres. Jeg ville ha anbefalt Cretica Faktura, som er både gratis og lett å bruke. Eneste du trenger er en nettleser

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan er disse fakturaene sikret slik at det ikke er mulig å endre de i ettertid ref bokføringsforskriftene?

 

De lagres på PDF-format.

 

Vennlig hilsen Ketil

 

Men hvordan er .pdf'ene sikret mot endringer? Det er jo ikke noe problem å redigere en .pdf-fil?

 

 

Spørsmålet ditt kan stilles til svært mange. Regnskapet mitt er fullt av PDF-fakturaer fra f.eks Telenor og Microsoft - som kan redigeres i Word...

Endret av ExcelGuru
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan er disse fakturaene sikret slik at det ikke er mulig å endre de i ettertid ref bokføringsforskriftene?

 

De lagres på PDF-format.

 

Vennlig hilsen Ketil

 

Men hvordan er .pdf'ene sikret mot endringer? Det er jo ikke noe problem å redigere en .pdf-fil?

 

 

Spørsmålet ditt kan stilles til svært mange. Regnskapet mitt er fullt av PDF-fakturaer fra f.eks Telenor og Microsoft - som kan redigeres i Word...

 

 

Det er helt irrelevant. - De fakturaene er selvsagt arkivert i ett regnskapssystem før de blir sendt ut som .pdf.

 

Men da tenker jeg vi kan fastslå at den nevnte malen ikke er tillatt brukt til fakturering jfr bokføringsforskriften med mindre man skriver ut på forhåndstrykte blanketter og sender pr post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...