Gå til innhold

Hjelp med applikasjon server og terminal server...


Soffen93

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er ikke spesielt flink på tekniske ting men i jobben min så er det en del teknisk.

Jeg har forsøkt å finne ut litt om applikasjon server og terminal server da dette er noe jeg kommer borti oftere og oftere på jobb. Nå tenkte jeg at jeg må få klarhet i dette en gang for alle  :)

 

Jeg har en kunde som har fått denne feilen ved oppstart ved en programvare vi leverer:  "Tjeneren er Build: 1000.2028 og Klienten er Build: 1100.2165." Jeg har forstått det sånn at det betyr at programmet på applikasjon server er versjon 10.00 og på terminal server er programmet versjon 11.00 (kan være feil for alt jeg vet). Videre står det i samme vinduet: "Du må installere ny versjon. Trykk JA for å starte installasjonen." Når kunden trykker ja så starter den installasjonen men når den nesten er ferdig får kunden denne meldingen: "Feil: Newer version already installed" Det er jo selvforklarende hva den betyr men betyr det at kunden prøver å installere ny versjon på feil server? Og hva er forskjell på applikasjon server og terminal server egentlig? Og hvordan oppgraderer man et program på den ene serveren eller den andre?

 

 

På forhånd tusen takk for svar :)  Så håper jeg bare at jeg kan forstå dette her  :hmm: 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan se på terminal server som en slags felles klient for flere brukere. Så:

 

Applikasjons server er ofte der selve applikasjonen er installert. Som regel som en tjeneste, og eller en prosess.

 

Terminal server, er bare en server som fungerer som en felles klient for flere brukere. Så her må klient delen av programmet installeres.

 

Feilen din virker jo veldig rar, det kan jo nesten virke som at noen har lastet ned nyere versjon av programmet ditt enn hva de har på applikasjons serveren sin. Jeg ville nok dobbelt sjekket hvilken versjon av programmet ditt du har på applikasjons serveren. Så enten oppgradert den til 11. Eller avinstallert klienten og lagt da inn versjon 10 på terminal serveren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...