Gå til innhold

Er Intel M-5y10 utdatert?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har ikke satt meg inn i Intel sin M serie, men ser komplett har tilbud på en zenbook med Intel m-5y10.

Pcen skal kun brukes til surfing og slikt, så det er ikke hardcore gaming eller redigering som skal foregå på den.

 

Har jeg misforstått når jeg tror at M-5y10 er en 5gen M prosessor, mens det nyeste er M-6xxx?

Hvis dette er korrekt, er det kanskje dumt å kjøpe en pc med M-5y10 nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, den er grei den.

 

Edit: Vel å merke har de prosessorene alltid være trege / lavt strømforbruk, og du kan få mye mer ytelse for pengene, f.eks. her: https://www.komplett.no/product/898903/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/ultraportable/lenovo-ideapad-510s-14-fhd-matt#

Merker man stor forskjell når man bare surfer og streamer litt twitch?

Den du linka der har vifteprosessor, de er jo støvsugere? xP

Lenke til kommentar

Vil du ha uten vifte får du ta den zenbooken. Vi får anta at den funker greit nok. Hvis du med streamer twitch mener at du ser på, ikke at du spiller selv.

Mente at jeg ser på, ja :p

Tenkte at kanskje vifteløs er kjekkest på vanlig windows og veldig lette programmer, men vet jo ikke. Derfor lurer jeg på om M-5y10 er en dugbar cpu :)

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Må blåses rein i ny og ne om de brukes i støvete omgivelser ja. Men å ha en boks med trykkluft er kjekt til mange ting så det burde de fleste ha :)

 

Bedre å blåse rein viften en gang i året enn å ha en tregere maskin hele året :p

Sant xP

Ser komplett har en HP pavilion 17 på tilbud til 9995,-

Den er vel grei i forhold til prisen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alt til sitt bruk. Skriver dette på en zenbook ux305 med samme cpu. Duger helt fint til youtube, twitch, film osv.
Veier jo utrolig lite (1.3kg), så er veldig kjekk på farten. Hjemme har jeg en skikkelig gamer pc .
Kan faktisk spille adventure spill helt fint. Moneky island 1&2 remastered, dott remaster og andre små spill fra steam biblioteket mitt.
Perfekt til forelesninger og slikt pga batteri tid.
Men ville ikke betalt mer enn 6k nå for den. (finnes mye raskere pcer, men få som er lettere, husk det er en ultrabook.)

Endret av per parker
Lenke til kommentar

Alt til sitt bruk. Skriver dette på en zenbook ux305 med samme cpu. Duger helt fint til youtube, twitch, film osv.

Veier jo utrolig lite (1.3kg), så er veldig kjekk på farten. Hjemme har jeg en skikkelig gamer pc .

Kan faktisk spille adventure spill helt fint. Moneky island 1&2 remastered, dott remaster og andre små spill fra steam biblioteket mitt.

Perfekt til forelesninger og slikt pga batteri tid.

Men ville ikke betalt mer enn 6k nå for den. (finnes mye raskere pcer, men få som er lettere, husk det er en ultrabook.)

Takk for svar!

Enig, vil ikke betale så mye for ultrabooks. Mtp at man får mye kraftigere maskiner med kun litt ekstra tykkelse så er det rart at M serien er såpass svindyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...