Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spør en narsissist.


Djevelsk Faen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker du gin tonic?

Jeg drikker ikke alkohol. Jeg vil ha full kontroll på meg selv og mine egne tanker, så jeg rører ikke ting som kan endre mitt eget tankemønster.

 

 

 

Er du wubwub?

 

Anonymous poster hash: ddd36...a59

 

Nei, men litt blubblubb, kanskje.

 

 

 

Ingen er perfekt.....bortsett fra denne karen :p

Foretrekker Brett Hart.

 

 

Er du i et forhold? Hvordan går det i så fall?

Det er jeg. Har hatt samme kjæreste i over 10år. Jeg er krevende å være sammen med og vi har selvsagt hatt våre ups and downs. Men vedkommende har ikke tatt noe skade av å være sammen med meg, etter hva jeg har erfart. Nå skiller jeg meg litt ut fra den "typiske" narsissisten, da jeg er interessert i å endre meg og måten jeg ser ting på, så lenge jeg og mine kommer positivt ut av det.

Har prøvd terapi(psykolog), noe jeg merket jeg ikke likte, da jeg lærte meg nye teknikker å manipulere på. Psyko terapi har jeg enda ikke prøvd, og neste steg er nok i denne retningen. 

Endret av Djevelsk Faen
Lenke til kommentar

Hvilken type jobb og utdannelse har du?

- Er du et karriere-menneske?

- Er du perfeksjonist?

- Hva er ditt forhold til personlig integritet?

- Er du flink med penger? Har du god, gjennomsnitlig eller dårlig økonomi?

 

Liker du best å dominere fysisk eller intellektuelt?

 

Du sier at du ikke drikker.

- Har du noen gang vært full? Hvordan gikk det?

- Har du prøvd andre rusmidler? Hvordan gikk det?

 

Hvordan forklarer du din egen natur i forhold til andre "normale" mennesker?

- Hva gjorde deg til den du er?

- Anser du deg som bedre enn folk flest?

- Hvilke "normale" kvaliteter mangler du, men skulle ønske at du hadde?

- Hvilke av dine nåværend kvaliteter gjør deg bedre enn andre?

- Hvilke av dine nåværende kvaliteter skulle du gjerne vært foruten?

Hadde du en klassisk "vanskelig oppvekst" inkludert

- Mobbing på skolen hvor du selv mobbet eller ble mobbet.

- Emosjonelt kaldt familieliv hvor du ikke fikk den emosjonelle responsen fra foreldrene som et barn bør få for å utvikle seg normalt
- Vold i familien

- Eventuelt seksuelt misbruk

- Har du flyttet mye rundt?

- Har du stort sett hatt mange venner under oppveksten? Passe? Få? Ingen?

 

Hvis du både ble mobbet og selv mobbet opp gjennom oppveksten

- Hvordan var samspillet mellom de to rollene - Når ble du mobbet, og når mobbet du selv?

- Hvis du selv ble mobbet, hvilket syn hadde du på mobberen, og hvilket syn hadde du på deg selv?

- Hvis du selv mobbet, hvilket syn hadde du på offeret?

 

Hva er ditt forhold til vold?
- Mot mennesker

   - Har du vært uprovosert voldelig mot andre?

   - Hva skal til for at du blir voldelig?

   - Har du noen gang forgrepet deg på noen seksuelt?
- Mot dyr

   - Har du selv drept noen dyr (fra størrelsen fugl og opp)? Hva var situasjonen?

   - har du torturert dyr for egen underholdning?

 

Hva er det verste du har gjort mot andre mennesker?
- Hva ble konsekvensen?
   - For offeret
   - For deg
- Hvorfor gjorde du det?
- Hvofor stoppet du / ikke gikk lengre enn du gjorde?

 

Du har hatt et forhold i over 10 år.

- Har dere unger?

   - Hvordan skiller dine rutiner for oppdragelse seg fra hva du anser som vanlig i "normale" familier?

   - Er dine unger, ikke bare viktigere, men bedre enn andre unger?

- Har du vært utro?

   - Hvor mange forhold har du hatt på si?

   - Vet din partner det?

   - Hvis ja, hvordan ble det håndtert?

   - Hvis ja, lærte du å være mer forsiktig, eller lærte du at det er bedre å ikke ha et forhold på si?

   - Har du minst ett forhold på si nå, eller hender det at du er spontant utro?

- Har din partner vært utro?

   - Hvis ja, hva skjedde da du fant ut av det?

   - Hvis nei, hva ville skjedd dersom du fant ut av det?

- Hvem er sjefen i huset?

   - Hvordan opprettholdes denne posisjonen?

Siden du sier at du vil endre deg - så lenge du og dine kommer positivt ut av det, betyr det at den du har vært hittil har bydd på alvorlige problemer for "deg og dine", og at dette er grunnen til at du vil endre deg?
- Hva har du gjort mot deg og dine som du skulle ønske at du kunne ta tilbake?

 

Har du en "bruk og kast"-mentalitet angående andre mennesker?

Hvis ja, er dette noe av det du ønsker å endre?

Hvis ja, hvorfor?

 

Hvordan ser du for deg at livet ditt ville vært bedre dersom du ikke var narsissist?

Lenke til kommentar

Har prøvd terapi(psykolog), noe jeg merket jeg ikke likte, da jeg lærte meg nye teknikker å manipulere på. Psyko terapi har jeg enda ikke prøvd, og neste steg er nok i denne retningen. 

Er det derfor du ønsker å diskutere her? Føler du kanskje at du kan få mer ut av det hvis du bare prater med ''ola nordmann''? Jeg syns ihvertfall at ofte, når jeg kunne 'trengt' en psykolog, så får jeg ofte mye mer ut av å prate med medmennesker om mine problemer. Bare det å google problemene og lese om hvordan andre har håndtert dem hjelper mye mer for min del, enn det å prate med en psykolog som bare prøver å gjøre jobben sin.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Hvilken type jobb og utdannelse har du?

- Er du et karriere-menneske?

- Er du perfeksjonist?

- Hva er ditt forhold til personlig integritet?

- Er du flink med penger? Har du god, gjennomsnitlig eller dårlig økonomi?

 

Liker du best å dominere fysisk eller intellektuelt?

 

Du sier at du ikke drikker.

- Har du noen gang vært full? Hvordan gikk det?

- Har du prøvd andre rusmidler? Hvordan gikk det?

 

Hvordan forklarer du din egen natur i forhold til andre "normale" mennesker?

- Hva gjorde deg til den du er?

- Anser du deg som bedre enn folk flest?

- Hvilke "normale" kvaliteter mangler du, men skulle ønske at du hadde?

- Hvilke av dine nåværend kvaliteter gjør deg bedre enn andre?

- Hvilke av dine nåværende kvaliteter skulle du gjerne vært foruten?

 

Hadde du en klassisk "vanskelig oppvekst" inkludert

- Mobbing på skolen hvor du selv mobbet eller ble mobbet.

- Emosjonelt kaldt familieliv hvor du ikke fikk den emosjonelle responsen fra foreldrene som et barn bør få for å utvikle seg normalt

- Vold i familien

- Eventuelt seksuelt misbruk

- Har du flyttet mye rundt?

- Har du stort sett hatt mange venner under oppveksten? Passe? Få? Ingen?

 

Hvis du både ble mobbet og selv mobbet opp gjennom oppveksten

- Hvordan var samspillet mellom de to rollene - Når ble du mobbet, og når mobbet du selv?

- Hvis du selv ble mobbet, hvilket syn hadde du på mobberen, og hvilket syn hadde du på deg selv?

- Hvis du selv mobbet, hvilket syn hadde du på offeret?

 

Hva er ditt forhold til vold?

- Mot mennesker

   - Har du vært uprovosert voldelig mot andre?

   - Hva skal til for at du blir voldelig?

   - Har du noen gang forgrepet deg på noen seksuelt?

- Mot dyr

   - Har du selv drept noen dyr (fra størrelsen fugl og opp)? Hva var situasjonen?

   - har du torturert dyr for egen underholdning?

 

Hva er det verste du har gjort mot andre mennesker?

- Hva ble konsekvensen?

   - For offeret

   - For deg

- Hvorfor gjorde du det?

- Hvofor stoppet du / ikke gikk lengre enn du gjorde?

 

Du har hatt et forhold i over 10 år.

- Har dere unger?

   - Hvordan skiller dine rutiner for oppdragelse seg fra hva du anser som vanlig i "normale" familier?

   - Er dine unger, ikke bare viktigere, men bedre enn andre unger?

- Har du vært utro?

   - Hvor mange forhold har du hatt på si?

   - Vet din partner det?

   - Hvis ja, hvordan ble det håndtert?

   - Hvis ja, lærte du å være mer forsiktig, eller lærte du at det er bedre å ikke ha et forhold på si?

   - Har du minst ett forhold på si nå, eller hender det at du er spontant utro?

- Har din partner vært utro?

   - Hvis ja, hva skjedde da du fant ut av det?

   - Hvis nei, hva ville skjedd dersom du fant ut av det?

- Hvem er sjefen i huset?

   - Hvordan opprettholdes denne posisjonen?

Siden du sier at du vil endre deg - så lenge du og dine kommer positivt ut av det, betyr det at den du har vært hittil har bydd på alvorlige problemer for "deg og dine", og at dette er grunnen til at du vil endre deg?

- Hva har du gjort mot deg og dine som du skulle ønske at du kunne ta tilbake?

 

Har du en "bruk og kast"-mentalitet angående andre mennesker?

Hvis ja, er dette noe av det du ønsker å endre?

Hvis ja, hvorfor?

 

Hvordan ser du for deg at livet ditt ville vært bedre dersom du ikke var narsissist?

*Ingen jobb, ingen utdannelse. 
*Nei, det er jeg ikke.
*Perfeksjonist? Både ja og nei. Om jeg gjør noe for meg selv, så skal alt gjøres perfekt. Om jeg gjør noe for andre, så er jeg ikke så nøye.
*Jeg viker ALDRI på mine egne prinsipp!
*Meget flink med penger. Lever på under 100.000 i året, men lever godt.
 
*Dominerer på den måten som gjør at jeg oppnår det jeg vil oppnå. 
 
*Har vært full, ja. Flere ganger. Det går som regel bra. Noen episoder her og der, men ikke noe spesielt alvorlig.
*Har prøvd hasj og speed. Ikke noe spesielt som skjedde. 
 
*Mitt tankesett og prinsipper, gjør meg til den jeg er.
*Jeg ER bedre enn folk flest.
*Lære meg å ikke tenke svart/hvit.
*Alle.
*Ingen. 
 
*Jeg mobbet andre.
*Kald far, men en varm og kjærlig mor.
*Far var voldelig. Fikk en del bank. 
*Ingenting seksuelt misbruk
*Ikke flyttet mye rundt.
*Få venner i ung alder. Ingen venner i voksen alder. Har kun mange bekjente.
 
*Har ikke noe spesielt forhold til vold.
*Må man, så må man.
*Har alltid en grunn for vold... Så, uprovosert? Nei!
*Hvis noen går over grensen min, eller stiller seg tvilende til min overlegne eksistens.
*Aldri forgrepet meg på noen seksuelt, nei. Ikke dyr heller.
*Har drept katt og fugl. Katten var plagsom kjærlig, og fuglen var irriterende.
*Ikke torturert dyr, nei.
 
*Psykisk terror.
*Usikker.
*Ikke noe spesielt.
*Skulle vel oppnå noe for meg selv.
*Oppnådde det jeg selv ville.
 
*Ingen unger.
*Ikke vært utro.
*Min partner har ikke vært utro.
*Jeg bestemmer.
*Partneren vet at jeg bestemmer. 
Jeg vil endre meg, for å oppnå enda mer.
*Angrer ikke på noe jeg har gjort.
 
*Ja, jeg har bruk og kast-mentalitet om andre mennesker.
*Personen må vise seg verdig, om jeg skal endre det. 
 
*Klarer dessverre ikke å svare på det siste der. Har bevist unngått noen spørsmål.
 

 

 

Har prøvd terapi(psykolog), noe jeg merket jeg ikke likte, da jeg lærte meg nye teknikker å manipulere på. Psyko terapi har jeg enda ikke prøvd, og neste steg er nok i denne retningen. 

Er det derfor du ønsker å diskutere her? Føler du kanskje at du kan få mer ut av det hvis du bare prater med ''ola nordmann''? Jeg syns ihvertfall at ofte, når jeg kunne 'trengt' en psykolog, så får jeg ofte mye mer ut av å prate med medmennesker om mine problemer. Bare det å google problemene og lese om hvordan andre har håndtert dem hjelper mye mer for min del, enn det å prate med en psykolog som bare prøver å gjøre jobben sin.

 

Meget mulig. 

 

 

Lenke til kommentar

 

Liker du gin tonic?

 

Jeg drikker ikke alkohol. Jeg vil ha full kontroll på meg selv og mine egne tanker, så jeg rører ikke ting som kan endre mitt eget tankemønster.

 

 

Er du wubwub?

Anonymous poster hash: ddd36...a59

 

Nei, men litt blubblubb, http://www.rasdata.nu/labrador/hund/2015/no371891.htm

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=0vfPWxeHDKo

 

Ingen er perfekt.....bortsett fra denne karen :p

 

Foretrekker Brett Hart.

 

 

Er du i et forhold? Hvordan går det i så fall?

 

Det er jeg. Har hatt samme kjæreste i over 10år. Jeg er krevende å være sammen med og vi har selvsagt hatt våre ups and downs. Men vedkommende har ikke tatt noe skade av å være sammen med meg, etter hva jeg har erfart. Nå skiller jeg meg litt ut fra den "typiske" narsissisten, da jeg er interessert i å endre meg og måten jeg ser ting på, så lenge jeg og mine kommer positivt ut av det.

Har prøvd terapi(psykolog), noe jeg merket jeg ikke likte, da jeg lærte meg nye teknikker å manipulere på. Psyko terapi har jeg enda ikke prøvd, og neste steg er nok i denne retningen.

Hvilken person klarer å leve med dette i 10 år? Hvilke kvaliteter har hun som menneske? Enten må hun være sykt intelligent, medfølende og tålmodig eller så har hun downs,

 

Anonymous poster hash: 82a43...bd8

Lenke til kommentar

Kan jeg anta at du er en underachiever? Du fullfører aldri noe 100% faktisk, som virkelig har betydning?
Men heller fullfører småting, som gir deg en indre ro fordi at det gjør at "du er i kontroll over din egen situasjon"?

 

Klarer du å holde på jobber, over lengre perioder? Hvordan er de faktiske resultater av jobber du påtar deg? Du vil jo ta deg godt ut i andres øyemed.

Og sist men ikke minst, når ting ikke går i din favør, klarer du å ta på deg ansvarsfølelse, eller føler du at "den og den tingen/personen" gjorde at du feilet og ikke din egen prestasjon? Kan se for meg at om du tror noen "truer" din bobble, så blir du fort sint.

Lenke til kommentar

 

 

Liker du gin tonic?

Jeg drikker ikke alkohol. Jeg vil ha full kontroll på meg selv og mine egne tanker, så jeg rører ikke ting som kan endre mitt eget tankemønster.

 

 

Er du wubwub?

Anonymous poster hash: ddd36...a59

Nei, men litt blubblubb, http://www.rasdata.nu/labrador/hund/2015/no371891.htm

 

 

 

Ingen er perfekt.....bortsett fra denne karen :p

Foretrekker Brett Hart.

 

 

Er du i et forhold? Hvordan går det i så fall?

Det er jeg. Har hatt samme kjæreste i over 10år. Jeg er krevende å være sammen med og vi har selvsagt hatt våre ups and downs. Men vedkommende har ikke tatt noe skade av å være sammen med meg, etter hva jeg har erfart. Nå skiller jeg meg litt ut fra den "typiske" narsissisten, da jeg er interessert i å endre meg og måten jeg ser ting på, så lenge jeg og mine kommer positivt ut av det.

Har prøvd terapi(psykolog), noe jeg merket jeg ikke likte, da jeg lærte meg nye teknikker å manipulere på. Psyko terapi har jeg enda ikke prøvd, og neste steg er nok i denne retningen.

Hvilken person klarer å leve med dette i 10 år? Hvilke kvaliteter har hun som menneske? Enten må hun være sykt intelligent, medfølende og tålmodig eller så har hun downs,

 

Anonymous poster hash: 82a43...bd8

 

Hun er meget intelligent, medfølende, tålmodig og har meget stor tro på meg. Jeg prøver så godt jeg kan å være ærlig om alt. Alle i hennes familie vet om min diagnose, og jeg er stolt over å skille meg ut fra andre med denne diagnosen, som faktisk våger å innrømme hva som skjer i mitt eget hode.

 

 

 

Rett på sak. Jeg har diagnosen blandet personlighetsforstyrrelse, med hovedvekt på dyssosial personlighetsforstyrrelse og sterke narsissistiske trekk.

 

Du heter ikke Anders Behring Breivik, vel?

 

Dette var kun tåpelig. 

 

 

Dette var langt mindre interessant enn jeg håpet.

Beklager at følte du det slik.

 

 

"Hei se på meg jeg er narsissist og vil ha oppmerksomhet fra masse random folk på Diskusjon.no".

:thumbs::lol:

Skal innrømme at det gir meg noe positivt å skrive om dette på diskusjon.no, men ikke i den grad du kanskje tror.

 

 

Hadde håpet å lese innlegg fra en person med innsikt i sine dyssosiale trekk, noe som til en viss grad er tilfelle, men sitter likevel igjen litt skuffa over svarene som er relativt klassiske for en med psykopatiske trekk  

Jeg har kanskje noen psykopatiske trekk, men det er ikke det som dominerer. Jeg mener selv at jeg ikke er dyssosial, men det er ikke jeg som stiller diagnosen, dessverre.

 

 

Jeg er ikke skuffa i det hele tatt. Forventningene man har til en selvproklamert narsissist bør i utgangspunktet være meget lave. Selv om de teknisk sett er intelligente så er de langt fra lure.

Dette stemmer godt. Jeg er intelligent på visse områder, men det er ikke alltid jeg bruker det positivt for meg selv.

 

 

Kan jeg anta at du er en underachiever? Du fullfører aldri noe 100% faktisk, som virkelig har betydning?

Men heller fullfører småting, som gir deg en indre ro fordi at det gjør at "du er i kontroll over din egen situasjon"?

 

Klarer du å holde på jobber, over lengre perioder? Hvordan er de faktiske resultater av jobber du påtar deg? Du vil jo ta deg godt ut i andres øyemed.

 

Og sist men ikke minst, når ting ikke går i din favør, klarer du å ta på deg ansvarsfølelse, eller føler du at "den og den tingen/personen" gjorde at du feilet og ikke din egen prestasjon? Kan se for meg at om du tror noen "truer" din bobble, så blir du fort sint.

Delvis, ja. Altså, om jeg bestemmer meg for å fullføre noe, er det ingenting som stopper meg fra å oppnå det. Men "store" ting som andre verdsetter som: utdannelse, familie og stabil jobb, er noe jeg ikke fatter interesse for. Har prøvd å fullføre skole og utdanning, men familiære ting, som selvmord av begge foreldre mine mens jeg var under utdanning, gjorde at jeg ikke klarte å fullføre. Setter meg en del små mål som jeg oppnår, ja, men sliter voldsomt hvis jeg skal prøve meg på større mål. Jeg må ha en indre grunn til å satse. 

 

Lengste jobb varte i tre år. Jeg mistet jobben pga nedskjæringer. Jobbet inne helse. Jeg har meget gode referanser fra der jeg har jobbet, og blitt fortalt at jeg er pliktoppfyllende, gode samarbeidsevner og en flink leder. Helt ærlig, så er jeg ikke så veldig opptatt av hvordan andre ser på meg. Hat meg/elsk meg-forhold, er det jeg foretrekker. "Liker du meg ikke, ditt problem". "Liker du meg, det skjønner jeg godt". 

 

Det spørs hvilken situasjon det gjelder. Om jeg ser hva jeg har gjort galt, så klarer jeg å ta på meg ansvaret og stå for det jeg har gjort. Jeg er ikke like kritisk til konstruktiv kritikk som andre med denne diagnosen, for jeg mener at det er dette som gjøre deg sterkere, smartere og lærer meg mer om meg selv. Jeg vet jo at denne varemåten er noe som er formet av foreldrene mine og mine opplevelser i barndommen, og jeg prøver å gå dypt i meg selv for å forstå hvorfor jeg tenker/handler som jeg gjør. 

 

Jeg ble veldig fort sint før. Ekstremt aggressiv, skikkelig på-modus og klar til kamp. Men i nyere tid, har jeg forstått at man kommer lenger om man roer seg ned, ser over situasjonen, og tar en kalkulert avgjørelse om hva jeg skal foreta meg. 

 

For å påpeke noe. Jeg er ikke den typiske kriminelle personen, voldelige, konemishandler, tyv, slosskjempe, eller noe sånt. Jeg er relativt rolig, plettfritt rulleblad, og skyr heller slike situasjoner som handler om kriminalitet. Jeg har en stor drøm og ufravikelige prinsipper, som jeg ikke vil nevne, som holder meg borte fra alt slikt. 

 

Beklager om noen blir skuffet over denne tråden.

Endret av Djevelsk Faen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...