Gå til innhold

96 ansatte må gå i Get


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tåpelig artikkel, kan dere heller ikke si "Get vil ikke øke prisene fra neste år (2017)" kun canaldigital vil øke prisene fra neste år.

Get gir gratis jottaclud for kun bredbånd kunder det gir ikke canaldigital.

 

Da vi blåsser om Get må nedbemanne. Det burde canaldigital heller valgt.

Lenke til kommentar

Det som forundrer meg er hvordan de har kunnet holde seg flytende så lenge, med høye priser, og at de kun har hatt kanalpakker, framfor en litt mer skreddersydd pakke, eller rimelig pay-pr-view.

 

Netflix med flere streamingtjenester har tatt rotta på dem. Endelig!

 

Hvor stabilt er forresten internettet til Get? Jeg husker at det var noe ordentlig møkkabredbånd hva angår stabilitet for en del år tilbake i tid. Husker at en nabo valgte å legge til bredbånd i fra Get, og han orket ikke å fortsette med det, fordi det var linjeutfall eller eventuellt routerutfall hele tiden.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvor stabilt er forresten internettet til Get? Jeg husker at det var noe ordentlig møkkabredbånd hva angår stabilitet for en del år tilbake i tid. Husker at en nabo valgte å legge til bredbånd i fra Get, og han orket ikke å fortsette med det, fordi det var linjeutfall eller eventuellt routerutfall hele tiden.

Det er aldri sånn at en leverandør er stabil for alle eller ingen. Det kommer an på hvilken Get-sentral og hvilke utbygginger de har gjort i ditt området. Akkurat som alle andre leverandører. 

 

Jeg har hatt Get på tre forskjellige steder, ingen problem med stabilitet, men mora mi slet litt i begynnelsen da Get hadde bygd ut til hennes område. Stabiliteten har blitt topp der nå. 

Endret av RattleBattle
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tåpelig artikkel, kan dere heller ikke si "Get vil ikke øke prisene fra neste år (2017)" kun canaldigital vil øke prisene fra neste år.

Get gir gratis jottaclud for kun bredbånd kunder det gir ikke canaldigital.

 

Da vi blåsser om Get må nedbemanne. Det burde canaldigital heller valgt.

Dine analyser overgår alt jeg har lest. Du er flink.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor stabilt er forresten internettet til Get? Jeg husker at det var noe ordentlig møkkabredbånd hva angår stabilitet for en del år tilbake i tid. Husker at en nabo valgte å legge til bredbånd i fra Get, og han orket ikke å fortsette med det, fordi det var linjeutfall eller eventuellt routerutfall hele tiden.

 

Har benyttet GET i over 10 år nå, på tre forskjellige lokasjoner. Jobber med IT og har en egen liten hobby-lab med utstyr hjemme, og kvaliteten på linja er viktig for meg.

 

Min erfaring så langt er at de leverer den kapasiteten de har lovet (måler med ujevne mellomrom). Jeg har ikke sett noe latency i deres nett som jeg har reagert negativt på. Oppe-tiden er også godt innenfor det akseptable, og det er veldig sjelden at jeg opplever at nettet er nede utenom det som er planlagt nedetid (mindre enn 10 ganger totalt).

 

Førstelinje support er som de er over alt ellers - veldig lite tekniske. Men jeg får registrert hendelser via de, de sjeldne gangene det har vært nødvendig... man må bare passe på å ikke bruke tekniske uttrykk ("legg inn disse tallene i saken, med punktum i mellom, så vil teknikeren se hvor feilen ligger").

 

Summa sumarum så er jeg fornøyd. Pris og kvalitet står i forhold til hverandre, og har ingen intensjon om å bytte enda. Det betyr ikke at jeg lar være å følge med... :) 

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke få Get der jeg bor nå. Men har Altibox, som påstås å være noe av det bedre. Men, så har man det med å legge seg til å hvile på laurbærene da.

 

Jeg tror at borettslaget det var snakk om enten var dårlig reparasjonsinnstallert fra de gamle analoge signalene, eller at område var dårlig i Get-nettverket. Eller at routeren de leverte ut den gang var hårreisende dårlig vare. Jeg hadde kun TV-abonnementet, som jo var påtvunget en i borettslaget.

 

Med TV-signalene så var det mye støy og trøbbel husker jeg. Så det kan godt hende at dette har forplantet seg litt i bredbåndssignaleringen. Men, jeg tror også ganske sterkt på at den WiFi-biten i get-router/modemet var hårreisende dårlig. Så det kan ha vært snakk om større kombinasjonseffekter også egentlig. Vanskelig å konkludere med noe.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

De ruster seg til forventet kraftig reduserte inntekter i fremtiden. Akkurat som resten av mediabransjen. Jeg har bredbånd fra GET og er helt fornøyd med det, men kanalpakkene deres er ikke bærekraftige. Jeg har ei pakke med 40 drittkanaler og ingenting å se på. TV er dødfødt.

Lenke til kommentar

Ikke bare blør de ansatte, men også kunder...
men slikt sjer når de nekter og levere hva kundene vil ha, vi har sett i lengre tid at TV titting faller, men get dytter enda ubruklige pakker på oss som de færreste trenger eller ønsker. Isteden for og bli et rent IP selskap som leverer transitt så kan kunden selv velge hva de selv måtte ønske om det er netflix. hbo el. 

Endret av -Night-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tåpelig artikkel, kan dere heller ikke si "Get vil ikke øke prisene fra neste år (2017)" kun canaldigital vil øke prisene fra neste år.

Get gir gratis jottaclud for kun bredbånd kunder det gir ikke canaldigital.

 

Da vi blåsser om Get må nedbemanne. Det burde canaldigital heller valgt.

Det må være norgesrekord i analyse! Om du ikke ser problemer med at hundre personer mister jobben samtidig, så er det faktisk ditt problem, for analysen din er verdiløs.

 

Jeg kan heller ikke forstå at du kan proklamere at Get ikke vil øke priser, mens CD må. Har du stor nok innsikt i budsjettarbeidet til Telenor til at du vet at de må øke (utover prisvekst) for å unngå nedskjæringer?

 

Du fremstår som ravende gal i kommentarene du kommer med om bredbåndsbransjen, og jeg tillater meg å være svakt undrende til faktagrunnlaget du bygger kommentarene om bransjen på. For det virker mildt sagt å være tynt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor stabilt er forresten internettet til Get? Jeg husker at det var noe ordentlig møkkabredbånd hva angår stabilitet for en del år tilbake i tid. Husker at en nabo valgte å legge til bredbånd i fra Get, og han orket ikke å fortsette med det, fordi det var linjeutfall eller eventuellt routerutfall hele tiden.

Hadde Get i to år (gjennom borettslag, ikke mitt valg), og erfaringene var så dårlige at jeg aldri noensinne kommer til å bli Get-kunde igjen (så lenge jeg kan velge selv).

 

Før borettslaget gikk over til Get var det Canal Digital som leverte. I løpet av fire år med Canal Digital var internettforbindelsen nede en eneste gang. Etter skifte til Get var linja nede minst en gang daglig. Legg til minimum 40 minutter telefonkø eller to uker responstid på e-post for å komme i kontakt med kundeservice, så begynner du kanskje å skjønne omfanget av mine aversjoner mot internettleverandøren Get.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...