Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er betatt, og det er noe dritt!


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem som i forhold til mye annet i verden kan fremstå som den rene bagatell, men som for meg personlig fortoner som en total livskrise. Først litt om meg: Jeg er en mann på 27 år. Jeg har vært gift i 2 år og vi har en liten datter på litt over 1 år. Livet har frem til nå vært flott. Så, plutselig; kaboom! På jobb treffer jeg en kollega som sprenger min egen individuelle sjarmskala. Øynene hennes lyser av livsglede, humoren, håret, interesser; helsikken altså, skjelver bare av å skrive dette. Jeg er rett og slett helt betatt, og det er noe dritt!

Jeg har ikke vært utro eller gjort noe "ulovlig" mot min kone, men hver dag drar jeg hjem med min kollega i tankene. Jeg tenker på henne når vi spiser middag, når vi ser film og når vi legger oss. Hun er der konstant. Alt min kone gjør sammenligner jeg med henne, og selvfølgelig vinner kollegaen. Det er utrolig irriterende. Enklest hadde det vært om jeg visste at hun ikke var interessert. Det er hun dessverre. Hun sender blikk, hun tar kontakt og hun flørter. Jeg klarer ikke å la være å respondere. Igjen, det er noe dritt! Etter en samtale, en helt vanlig samtale, får jeg lyst til å hive noe hardt i veggen. Frustrasjon! Hun er så utrolig å snakke med, en får så mye energi og livsglede, minuttet etterpå er det erstattet av dårlig samvittighet og negativitet.  

Så kan man si at hun er idiotisk som tar kontakt på den måten, når hun vet at jeg er gift og har barn. Men hun er ingen idiot. Hun er som meg, på aller måter, og jeg er snill. Hun er ufattelig snill, det vet jeg gjennom den jobben jeg ser hun gjør hver dag. Og jeg vet derfor at hun aldri vil finne på å ødelegge mitt forhold. Vi bare snakker sammen, og så er som om to gnister antennes og begge dras inn i med både blikk og fremtoning. Jeg vet at det er umulig, allikevel er hun der i hodet mitt. Jeg fantaserer om skilsmisse, selv om jeg vet at det egentlig er det siste jeg vil. Det sier i hvert fall fornuften. 

Hvorfor skriver jeg dette. Jeg ber ikke om hjelp. Jeg må bare få det ut et sted, for det sliter og river meg i fillebiter. Håper det går over snart! 

Hilsen en betatt og frustrert mann. 

 


Anonymous poster hash: 3ce4d...04c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er person oppfører seg i det offentlige, kontra hvordan dem er å leve sammen med, er to forskjellige ting.

 

En av utroskapens fristelser er det du er utsatt for nå. Mange tror at gresset er grønnere på den andre siden, går dit, finner ut at det ikke var det likevel, men da har de mistet det de hadde på sin side siden de valgte det såkalte "grønnere gresset". See where im going with this?

 

Hun fremstår kanskje som en helgen, som du kunne ha hoppa på og banga på et blunk. Men det er fort mer innviklet enn som så.

Elsker du din kone, så klarer du(forhåpentligvis) og holde deg i nakken.

 

Man vil alltid se en forbudt vare, det er bare viktig at du ikke tar på den ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke han oppfordret til utroskap, men heller til å ikke dele livet med feil person....? 

 

 

TS her. 

 

Jeg kommer aldri til å være utro. Om noe kommer jeg til å ta det steg for steg i riktig rekkefølge. Det er jo helst det jeg tenker at fornuften jobber i mot. Samtidig går jeg gjennom scenarioet mange til dager; hvordan jeg ville ha gått frem og hva jeg ville ha sagt. I tankene ender det jo ganske greit hver gang, men virkeligheten tror jeg ville blitt annerledes. Dette var jo kvinnen jeg var sikker på at jeg skulle dele livet med, det vet jeg at jeg tenkte for 2 år siden. Derfor må jeg bare prøve å jage vekk de nye følelsene og hente de gamle tilbake. Det tar jo bare så forbasket lang tid! 

 

Samtidig er det et barn å ta hensyn til, og jeg er så redd for dette med delt bolig og skilsmissebarn, selv om det jo er utrolig mange barn som lever på den måten og det ser ut til at det går bra med de fleste av dem. 

Lenke til kommentar

Hvor lenger har er det siden du begynte å ha sånne følelser for kollegaen din? La det i det minste gå (lang) tid før du eventuelt gjør noe mer ut av det. Husk at mange forhold starter intenst og dabber av etterhvert, Kjipt da og ødelegge det du allerede har, og SPESIELT siden du har en liten datter og tenke på..

Lenke til kommentar

Ikke det at jeg nødvendigvis mener det er lurt, men noen må jo si det; Man lever bare en gang, følg hjertet.

Du råder TS til utroskap, er det det jeg hører her nå?

YOLO er en ufattelig dårlig grunn til å gjøre idiotiske ting.

 

Poenget var at den kommentaren ville kommet før eller siden så det er like greit å slenge den ut med en gang.

 

At du presterer å tolke "følg hjertet" til å "råde til utroskap" er ganske bra gjort av deg. Man trenger ikke være utro for å bytte dame, avslutte forholdet før man knuller på er en ting ;)

 

PS; Det er opp til TS om han vil være utro, avslutte forholdet eller fortsette forholdet. Jeg råder TS til å hvertfall gi det en del mer tid slik at avgjørelsen ikke blir basert på noe som kan være en midlertidig dose av betatthet.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Til TS;

 

Var du ikke betatt av kona de når dere møttes?

 

Jeg forstår ikke tankegangen din, annet enn at den kan sees på som ung og uerfaren?

Jeg har selv vert gift i 5 år, og har ei datter på 3år. Er 33 år selv, så ikke såååå mye eldre enn deg.

 

Men det vil jo alltid komme kvinner inn i livet ditt som du kan bli betatt av, det er jo en del av utfordringen med å holde seg gift. Når det skjer meg så pleier jeg å tenkte at jeg var jo betatt av kona en gang i tia. Og er jo tid tider ennå betatt av henne. Så hvorfor skulle det å "skifte beite" forandre på noe? Det vil gå seg til akkurat som det har gjort i ditt nåværende ekteskap?

 

Det hjelper jo heller ikke på at du har ei datter på 1år, sexlivet har sikkert dabbet betydelig av, du har stiftet bekjentskap med herr venstre/høyre alt etter som.

 

Til slutt, det å bruke unnskyldingen med at mange andre unger har klart seg med å vokse opp som skillsmissebarn, og klart seg bra. Fy faen. Skjerp deg.



Anonymous poster hash: e379d...5be
Lenke til kommentar

Du burde ikke la økonomiske grunner eller vanskeligheter rundt en evt skillsmisse ha særlig innvirkning på ditt valg. Det vil være urettferdig mot både deg og din partner.

 

Jeg anser selv barnet vårt som en god grunn til å holde sammen men folk klarer seg godt selv om de går fra hverandre med barn.

 

Jeg har også fortsatt et dårlig forhold på grunn av økonomi men etterhvert innser man at det aldri blir bedre og skaden skjer uansett før eller senere så det er likegodt å få det overstått.

 

Hadde jeg vært i din situasjon, og jeg fortsatt var glad i partneren min og ønsket å fortsette forholdet så tror jeg at jeg hadde vurdert arbeidsforholdet. Byttet avdeling eller firma.

 

Sannsynligvis så er du bare betatt og det kan ødelegge objektiviteten til enhver.

Beste man kan gjøre, mener jeg, er å ta avstand fra problemet en stund.

 

Kollegaen din har nok like mange feil og mangler som din kone og alle oss andre men de ser du ikke nå siden dere ikke har der samme forholdet.

Lenke til kommentar

 

Til TS;

 

Var du ikke betatt av kona de når dere møttes?

 

Jeg forstår ikke tankegangen din, annet enn at den kan sees på som ung og uerfaren?

Jeg har selv vert gift i 5 år, og har ei datter på 3år. Er 33 år selv, så ikke såååå mye eldre enn deg.

 

Men det vil jo alltid komme kvinner inn i livet ditt som du kan bli betatt av, det er jo en del av utfordringen med å holde seg gift. Når det skjer meg så pleier jeg å tenkte at jeg var jo betatt av kona en gang i tia. Og er jo tid tider ennå betatt av henne. Så hvorfor skulle det å "skifte beite" forandre på noe? Det vil gå seg til akkurat som det har gjort i ditt nåværende ekteskap?

 

Det hjelper jo heller ikke på at du har ei datter på 1år, sexlivet har sikkert dabbet betydelig av, du har stiftet bekjentskap med herr venstre/høyre alt etter som.

 

Til slutt, det å bruke unnskyldingen med at mange andre unger har klart seg med å vokse opp som skillsmissebarn, og klart seg bra. Fy faen. Skjerp deg.

 

Anonymous poster hash: e379d...5be

 

et barn har det bedre med to lykkelig skilte foreldre enn to ulykkelig gifte foreldre. Udiskutabelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Til TS;

 

Var du ikke betatt av kona de når dere møttes?

 

Jeg forstår ikke tankegangen din, annet enn at den kan sees på som ung og uerfaren?

Jeg har selv vert gift i 5 år, og har ei datter på 3år. Er 33 år selv, så ikke såååå mye eldre enn deg.

 

Men det vil jo alltid komme kvinner inn i livet ditt som du kan bli betatt av, det er jo en del av utfordringen med å holde seg gift. Når det skjer meg så pleier jeg å tenkte at jeg var jo betatt av kona en gang i tia. Og er jo tid tider ennå betatt av henne. Så hvorfor skulle det å "skifte beite" forandre på noe? Det vil gå seg til akkurat som det har gjort i ditt nåværende ekteskap?

 

Det hjelper jo heller ikke på at du har ei datter på 1år, sexlivet har sikkert dabbet betydelig av, du har stiftet bekjentskap med herr venstre/høyre alt etter som.

 

Til slutt, det å bruke unnskyldingen med at mange andre unger har klart seg med å vokse opp som skillsmissebarn, og klart seg bra. Fy faen. Skjerp deg.

 

Anonymous poster hash: e379d...5be

 

et barn har det bedre med to lykkelig skilte foreldre enn to ulykkelig gifte foreldre. Udiskutabelt.

 

 

100% enig med deg. Men det kan virke som om han overveier å gjøre en 1åring til ett skilsmissebarn fordi han er betatt av noen på jobb. Det er umodent.

 

Anonymous poster hash: e379d...5be

Lenke til kommentar

 

 

 

Til TS;

 

Var du ikke betatt av kona de når dere møttes?

 

Jeg forstår ikke tankegangen din, annet enn at den kan sees på som ung og uerfaren?

Jeg har selv vert gift i 5 år, og har ei datter på 3år. Er 33 år selv, så ikke såååå mye eldre enn deg.

 

Men det vil jo alltid komme kvinner inn i livet ditt som du kan bli betatt av, det er jo en del av utfordringen med å holde seg gift. Når det skjer meg så pleier jeg å tenkte at jeg var jo betatt av kona en gang i tia. Og er jo tid tider ennå betatt av henne. Så hvorfor skulle det å "skifte beite" forandre på noe? Det vil gå seg til akkurat som det har gjort i ditt nåværende ekteskap?

 

Det hjelper jo heller ikke på at du har ei datter på 1år, sexlivet har sikkert dabbet betydelig av, du har stiftet bekjentskap med herr venstre/høyre alt etter som.

 

Til slutt, det å bruke unnskyldingen med at mange andre unger har klart seg med å vokse opp som skillsmissebarn, og klart seg bra. Fy faen. Skjerp deg.

 

Anonymous poster hash: e379d...5be

 

et barn har det bedre med to lykkelig skilte foreldre enn to ulykkelig gifte foreldre. Udiskutabelt.

 

 

100% enig med deg. Men det kan virke som om han overveier å gjøre en 1åring til ett skilsmissebarn fordi han er betatt av noen på jobb. Det er umodent.

 

Anonymous poster hash: e379d...5be

 

 

 

TS

 

Jeg vet det kan høres slik ut, og jeg ordla meg muligens litt dårlig. Det å gjøre datteren min til skilsmissebarn er noe jeg ikke vil. Jeg vil bli i familien, jeg vet at det er urealistisk å bare gå på den måten fantasien min vil. Jeg ønsker å gi henne en fantastisk oppvekst, og vet at jeg ikke skal være egoistisk å sette meg foran henne. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hva gjør deg så sikker på at hun liker deg på den måten? 

 

Mange jenter har en flørtende og leken natur uten at det ligger noe mer bak enn bare det. Når en mann så liker en slik jente tolker han naturligvis alle tegnene i sin favør. 

 

Sannheten er jo at det er de jentene som liker deg best som ofte viser det minst. Det kan jo begynne å virke som om menn her på forumet har en tendens til å overtolke jenters signaler. :) 

Lenke til kommentar

TS her. 

 

I helgen gjorde jeg tre ting som jeg tror kan hjelpe. 

 

1: Jeg snakket med en god venn. Jeg fortalte ham om denne jenten, men ba han holde det helt hemmelig (Stoler på han). Det var gdt å bare få sagt det høyt til noen andre, og så vet jeg at da har jeg noen å snakke med. 

 

2: Jeg snakket med min kone. Jeg fortalte henne ikke om jenten, men sa at jeg ikke lenger på samme måte klarte å se fremtiden på samme måte som da vi giftet oss. Hun tok poenget og vi skal prøve å få tilbake gnisten, slik at vi igjen kan få følelsen av å være forelsket (for den har manglet) . 

 

3: Jeg har tatt ut litt ferie fra jobb for å slippe å møte kollegaen på et par dager. Håper det også kan funke. 

 

Så får vi satse på at dette kan være bra. Vet ikke, men håper og krysser alt av fingre! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig gode tiltak. Håper kompisen din gir deg gode råd. Som nevnt over, dette er en av mange utfordringer ved å være gift. Og ver du trygg. Nissen blir alltid med på lasset. Om du velger å følge følelsene/lidenskapen og blir sammen med kollegaen din, vil du mest sannsynlig stå ovenfor akkurat det samme dilemmaet om noen år. Bruk heller dette til noe positivt i forholdet du er i. Bekreftelsen må jo utvilsomt føre til en boost for selvtilliten? Og du føler deg kanskje kåtere enn vanlig? Er det virkelig en dødssynd å tenke på ei anna jente i ny og ne, mens du har sex med kona di?

Og et helt anna spm. Har du tenkt heilt igjennom det å ha et forhold til en kollega?

Lenke til kommentar

"Hun sender blikk, hun tar kontakt og hun flørter. 

 

Så kan man si at hun er idiotisk som tar kontakt på den måten, når hun vet at jeg er gift og har barn. Men hun er ingen idiot. Hun er som meg, på aller måter, og jeg er snill. Hun er ufattelig snill, det vet jeg gjennom den jobben jeg ser hun gjør hver dag. Og jeg vet derfor at hun aldri vil finne på å ødelegge mitt forhold."


Sikker på det siste der? Hun vet du er gift og har barn, og likevel tar kontakt og flørter. Om dere har en så bra kjemi som du selv skriver, så er hun fullt klar over hva hun driver med. Og en person som leker med ilden slik er ikke akkurat noe å samle på.

 

Kom deg vekk fra henne og fokuser på kona di. 



Anonymous poster hash: 08fdd...93f
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...