Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan to manipulerende mennesker være i et forhold?


Anbefalte innlegg

Jeg var sammen med en og sliter ennå pga en eks som manipulerte og masse mer.

Han bedro meg også med venninnen sin, men det jeg ikke klarer å forstå er hvor lenge de har vært sammen når han er slik. De kjente hverandre en stund via nett før han bedro meg

 

Hvis hun er lik han, hvordan fungerer det i et forhold? At begge er manipulerende mener jeg. Eller er sjansen størst for at hun er totalt blind?

Finner ikke noen artikler der begge parter kan være manipulerende, men bare der den ene parten er det.

Trodde liksom ikke at slike befant seg i å bli "tatt kontroll" over når de er sånn selv.

Endret av Imis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var sammen med en og sliter ennå pga en eks som manipulerte og masse mer.

Han bedro meg også med venninnen sin, men det jeg ikke klarer å forstå er hvor lenge de har vært sammen når han er slik. De kjente hverandre en stund via nett før han bedro meg

 

Hvis hun er lik han, hvordan fungerer det i et forhold? At begge er manipulerende mener jeg. Eller er sjansen størst for at hun er totalt blind?

Finner ikke noen artikler der begge parter kan være manipulerende, men bare der den ene parten er det.

Trodde liksom ikke at slike befant seg i å bli "tatt kontroll" over når de er sånn selv.

Haha... Dette her er bare rot...

 

1. Du var sammen med en fyr (A), og sliter ennå på grunn av en eks (B?) som manipulerte.

 

2. Du sliter ennå fordi du lurer på hvor lenge eksen din (B) var sammen med veninna si når han er en fyr som manipulerer. Har dette noen sammenheng med punkt #1? Har det at han manipulerer noen sammenheng med lengden på et eventuelt forhold han har med ei dame?

 

3. Du kan ikke forstå hvor lenge eksen din og venninna hans var sammen, men de kjente hverandre gjennom "nett" (internett?) før de hooka opp. Det høres rart ut at du ikke "forstår" hvor lenge de har vært sammen. Mener du ikke simpelthen at du ikke "vet" hvor lenge de har vært sammen? Men samtidig vet du at de møttes på nett først..? Vet du kanskje... når... de møttes på nett? Start der.

 

4. Du spekulerer rundt hvorvidt hun manipulerer. Hittil ser jeg ikke noe grunnlag for denne spekulasjonen overhodet. Hvor kom dette fra?

 

5. Jeg har heller ikke hørt noe om hvordan han har manipulert deg eller noen andre. Du virker veldig famlende. Jeg kan ikke forestille meg at det er vanskelig å manipulere deg. Jeg tror at en eventuell manipulator ikke nødvendigvis er klar over at han manipulerer deg - fordi du sannsynligvis gjør mye av jobben selv.

 

6. Selve spørsmålet henger ikke på greip med innledningen.

 

Illustrasjon:

"Jeg dro hjem fra jobb etter kl 18.00 for to dager siden. Det var en lang vei med flere svinger. En sving kan være krapp, men noen ganger ligger det en ball der. Det jeg lurer på er om en ball er like rund som en annen ball dersom den er helt pumpet opp? Hvordan kan den være helt lik som en annen?"

Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg var sammen med en og sliter ennå pga en eks som manipulerte og masse mer.

Han bedro meg også med venninnen sin, men det jeg ikke klarer å forstå er hvor lenge de har vært sammen når han er slik. De kjente hverandre en stund via nett før han bedro meg

 

Hvis hun er lik han, hvordan fungerer det i et forhold? At begge er manipulerende mener jeg. Eller er sjansen størst for at hun er totalt blind?

Finner ikke noen artikler der begge parter kan være manipulerende, men bare der den ene parten er det.

Trodde liksom ikke at slike befant seg i å bli "tatt kontroll" over når de er sånn selv.

Haha... Dette her er bare rot...

 

1. Du var sammen med en fyr (A), og sliter ennå på grunn av en eks (B?) som manipulerte.

 

2. Du sliter ennå fordi du lurer på hvor lenge eksen din (B) var sammen med veninna si når han er en fyr som manipulerer. Har dette noen sammenheng med punkt #1? Har det at han manipulerer noen sammenheng med lengden på et eventuelt forhold han har med ei dame?

 

3. Du kan ikke forstå hvor lenge eksen din og venninna hans var sammen, men de kjente hverandre gjennom "nett" (internett?) før de hooka opp. Det høres rart ut at du ikke "forstår" hvor lenge de har vært sammen. Mener du ikke simpelthen at du ikke "vet" hvor lenge de har vært sammen? Men samtidig vet du at de møttes på nett først..? Vet du kanskje... når... de møttes på nett? Start der.

 

4. Du spekulerer rundt hvorvidt hun manipulerer. Hittil ser jeg ikke noe grunnlag for denne spekulasjonen overhodet. Hvor kom dette fra?

 

5. Jeg har heller ikke hørt noe om hvordan han har manipulert deg eller noen andre. Du virker veldig famlende. Jeg kan ikke forestille meg at det er vanskelig å manipulere deg. Jeg tror at en eventuell manipulator ikke nødvendigvis er klar over at han manipulerer deg - fordi du sannsynligvis gjør mye av jobben selv.

 

6. Selve spørsmålet henger ikke på greip med innledningen.

 

Illustrasjon:

"Jeg dro hjem fra jobb etter kl 18.00 for to dager siden. Det var en lang vei med flere svinger. En sving kan være krapp, men noen ganger ligger det en ball der. Det jeg lurer på er om en ball er like rund som en annen ball dersom den er helt pumpet opp? Hvordan kan den være helt lik som en annen?"

 

 

Ja, ble nok litt famlete skrevet og lite forstående for de "utenfor"..

De hadde kontak lenge og møttes sjelden, men han møtte henne en gang for en øl da han var sammen med meg og på besøk hos meg. Mot slutten da jeg begynte å stille spm ovenfor oppførselen hans osv (han gjorde mye rart!), så inviterte han henne hjem og siden den gang har de vært sammen, noe han fikk meg til å tro var oppspinn. Kunne lagt fakta på bordet og han ville likevel nektet. Men jeg hadde rett og gjennomskuet han. Men problemet mitt er nok at jeg ikke forstår hvordan han kunne oppføre seg så psycho med meg og jeg fant det ut, mens med henne varer det ennå. Han klarte ikke manipulerer meg ordentlig fordi jeg fant jo ut at ting ikke stemte. Men jeg er ikke over det, og forstår ikke hvordan hun fortsatt er sammen med han når han er som han er.

 

Beklager dårlig formulering. Derav lurer jeg på om hun er lik han og ikke bryr seg om det eller at hun er blind.Har det bare fryktelig vondt fordi jeg fikk all den dritten med en sengeliggende fyr (spilte syk for å skjule alle problemene sine), mens med henne ble han "frisk" og kunne være offentlig sammen og "komme på beina" igjen. trøkket meg kraftig ned. Derfor uforstående for folk at jeg savner en fyr som han. Aner ikke hvordan de to har det sammen, men jeg ønsker det hun får på en måte. Fikk ingenting. Derfor jeg lurte på om hun er lik han og bare ikke bryr seg om at han lyver og manipulerer. Jeg vet jeg ble brukt, men å bli brukt på en "vanlig" måte foregår ikke sånn. Jeg/vi gjennomskuet han.

 

Skjønner at det ikke nytter å spørre folk som ikke vet, mtp på svaret ditt. Følte meg ikke bedre, men takk for bryet med å svare anyways! Ha en fin dag:)

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet med folk som er lett å manipulere er at de tenker ikke utenfor boksen.

 

Et forhold med to manipulerer er ganske morsomt, spesielt om de reflekterer over egen manipulasjon som de utfører ovenfor andre, en blir faktisk ganske innsiktsfull på den måten.

 

Det å sette seg selv i en offerrolle, kan være ganske kraftig hersketeknikk/manipulerene.

 

Mennesker som er manipulerende kan ha mangel på kontaktflate med egne følelser, som kan oppstå av enkle ting som stress, familieproblemer, traumer, eller andre enkle ting. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...