Gå til innhold

TEST: Huawei Mate 9 Pro


Anbefalte innlegg

 

 

Riktig nok ble det funnet spyware på 26 telefonmodeller i 2015, inklusive Huawei, Xiaomi og Lenovo. Så påstanden din er strengt tatt sann, bare ikke akkurat denne gangen. [lenke]

Heller ikke den gangen var Huawei skyldig, men enkelte tvilsomme nettbutikker. Problemet finnes forresten fortsatt i dag, jeg ville ikke handlet noe som inneholder programvare fra flere butikker, som f.eks. gearbest.com. "Forhandlere" på AliExpress.com er det også god grunn til å være skeptiske til og gjøre litt research på.

 

Det er det som er det store problemet. Det finnes veldig mange nettbutikker som selger kinesiske mobiler, men ikke før de har stappet dem fulle med søppel og spyware osv. Så hvis du kjøper mobil fra en slik butikk, får du garantert spyware og søppel. Kjøper du den samme Xiaomi modellen rett fra sidene deres derimot, så har den ikke det. Så som du sier så er det veldig viktig å kjøpe fra skikkelige butikker, for uavhengig av produsent så kommer en telefon fra en mer useriøs nettbutikk til å putte inn spyware. Så lenge de får penger, legger de det inn. Husker ITavisen testet en slik Xiaomi telefon fult med søppel fra nettbutikken de kjøpte fra. Merkelig at Anandtech aldri har hatt slike problemer :)

 

 

 

8000 kr for en kinamobil... LOL

Hater å bringe deg dårlige nyheter men alle mobiler er kinamobiler.

 

 

Det meste er laget i Kina. Til og med Volvo er kinesisk i dag. Men det er fortsatt et kvalitetsstempel på kinamobiler og kinabiler laget av kinesiske selskaper som ikke er verdt 8000 kr.

 

Så hva skal til da? Huawei har fått toppscore at tek i flere år nå, og har alltid høy kvalitet på mobilene sine. Så hvor mange år må de lage høy kvalitets mobiler før du kan akseptere dem som høy kvalitet?

 

Ellers har HTC solgt høy kvalitets mobiler lenge, de er kinesiske.

 

 

Det er forskjell på Kina og Taiwan (offisielt Folkerepublikken Kina og Republikken Kina).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er Huawei effektive mht distribusjon av feil-fikser, og gjør de de vanskelig eller enkelt å benytte et alternativt operativsystem på telefonene? Dette vil være mitt viktigste argument for valg av slike dingser fremover. Skal man opprettholde noe i nærheten av en troverdig standard for datasikkerhet så må systemprogramvaren oppdateres minst en eller to ganger i måneden. Har man en åpen telefon kan man kjøre programvare fra en 3.part som har bedre rutiner, men er maskinvaren låst så er man prisgitt produsenten. Min nåværende telefon er en Samsung-modell som formelt fremdeles supporteres av produsenten, men den kjører en linux-kjerne som ble kompilert i februar 2015. Mitt siste nettbrett, årets modell fra Samsung, har ikke blitt oppdatert siden begynnelsen av Juli. Begge deler er totalt uakseptabelt og skjer det ikke noe med denne praksisen blir det ikke flere Samsung-dingser på meg. Her har media ett klart ansvar for å informere konsumentene. Det skal ikke store ressurser til for å sette en helt annen standard, men gribbene som styrer elektronikk-industrien kommer ikke til å bruke en kalori på dette før markedet evt tvinger dem til å endre kurs.

Lenke til kommentar

Dere skriver MINUS på at den ikke har minnekortplass.

 

Det har den da vel!?!?!?

 

Den har som alle de andre Huawei mobiler plass til 2 simkort, eller 1 simkort og 1 minnekort.

 

Mobilen støtter minnekort opp til 256GB. Så dere får virkelig fikse opp i artikkelen deres.

 

 

Mate pro 9 støtter Micro-SD opp til 256gb. Med mindre du er dønn avhengig av to SIM-kort så kan du altså putte et Micro-SD-kort i telefonen.

 

Det er pinlig at dere ikke sjekker dette bedre altså.

 

Mate 9 Pro støtter faktisk ikke minnekort, selv om tidligere Huawei-telefoner med plass til 2 SIM-kort har gjort dette. Det er mulig Mate 9 Pro finnes i en egen kinesisk utgave som gjør det, men den europeiske utgaven som kommer i butikkene i Norge 15. desember støtter ikke minnekort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er Huawei effektive mht distribusjon av feil-fikser, og gjør de de vanskelig eller enkelt å benytte et alternativt operativsystem på telefonene? Dette vil være mitt viktigste argument for valg av slike dingser fremover. Skal man opprettholde noe i nærheten av en troverdig standard for datasikkerhet så må systemprogramvaren oppdateres minst en eller to ganger i måneden. Har man en åpen telefon kan man kjøre programvare fra en 3.part som har bedre rutiner, men er maskinvaren låst så er man prisgitt produsenten. Min nåværende telefon er en Samsung-modell som formelt fremdeles supporteres av produsenten, men den kjører en linux-kjerne som ble kompilert i februar 2015. Mitt siste nettbrett, årets modell fra Samsung, har ikke blitt oppdatert siden begynnelsen av Juli. Begge deler er totalt uakseptabelt og skjer det ikke noe med denne praksisen blir det ikke flere Samsung-dingser på meg. Her har media ett klart ansvar for å informere konsumentene. Det skal ikke store ressurser til for å sette en helt annen standard, men gribbene som styrer elektronikk-industrien kommer ikke til å bruke en kalori på dette før markedet evt tvinger dem til å endre kurs.

 

Hvilke (store) produsenter tilbyr alternative operativsystem i dag...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er Huawei effektive mht distribusjon av feil-fikser, og gjør de de vanskelig eller enkelt å benytte et alternativt operativsystem på telefonene? Dette vil være mitt viktigste argument for valg av slike dingser fremover. Skal man opprettholde noe i nærheten av en troverdig standard for datasikkerhet så må systemprogramvaren oppdateres minst en eller to ganger i måneden. Har man en åpen telefon kan man kjøre programvare fra en 3.part som har bedre rutiner, men er maskinvaren låst så er man prisgitt produsenten. Min nåværende telefon er en Samsung-modell som formelt fremdeles supporteres av produsenten, men den kjører en linux-kjerne som ble kompilert i februar 2015. Mitt siste nettbrett, årets modell fra Samsung, har ikke blitt oppdatert siden begynnelsen av Juli. Begge deler er totalt uakseptabelt og skjer det ikke noe med denne praksisen blir det ikke flere Samsung-dingser på meg. Her har media ett klart ansvar for å informere konsumentene. Det skal ikke store ressurser til for å sette en helt annen standard, men gribbene som styrer elektronikk-industrien kommer ikke til å bruke en kalori på dette før markedet evt tvinger dem til å endre kurs.

 

Hvilke (store) produsenter tilbyr alternative operativsystem i dag...?

 

Jeg skal være fornøyd om de store produsentene rydder sitt eget rot. Når jeg ser etter alternativer så er det åpne/frie løsninger jeg tenker på. Man skal ikke nødvendigvis kompilere selv. Om åpen maskinvare blir mer utbredt og produsentene slutter forsøke å sparke bein på alternativene så vil det vokse frem abonnentløsninger for alternative operativsystemer med jevnlige oppdateringer.

Lenke til kommentar

 

Det er forskjell på Kina og Taiwan (offisielt Folkerepublikken Kina og Republikken Kina).

 

Det er forskjell på Beijing og Shenzhen. Det er en grunn til at Huawei og lignende selskaper har hovedkontor nettopp i Shenzhen. Det er forskjell på California og Texas i USA. Det er forskjell på Munchen og Wolfsburg i Tyskland.

 

Alle eksempler på større land der det er store forskjeller mellom de forskjellige stedene. Det betyr ikke at Volkswagen i Wolfsburg er dårligere eller bedre kvalitet enn BMW i Munchen. Det betyr ikke at chiper fra Texas Instruments er av annen kvalitet av de som er laget av Broadcom i California.

 

Likevel mener du altså at mobiler fra Taipei er veldig forskjellige fra mobiler fra Shenzhen?

 

Så jeg må innrømme at jeg ikke helt ser hva du vil frem til. Jeg tror alle vet Shenzhen og Taipei ikke er samme by, men jeg ser ikke hvilken forskjell det utgjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fin telefon men må jo bare innse at det er en kopi av s6 edge...

Jeg forstår ikke hvorfor de har fingeravtrykk leseren på fremsiden i steden for baksiden som jeg synes er mye bedre, da hadde de også sluppet kopi stempelet....

8000 kr er vel også å strekke strikken litt langt men skyldes vel en stor del den svake krona.

Ellers kan jo de som er forsiktige med telefonen velge s7 edge som også er vanntett alternativt huawei p9 pluss som også er en veldig bra telefon....

Litt dumt å lage en kopi som er dyrere enn orginalen?

https://www.prisguide.no/produkt/samsung-galaxy-s6-edge-128gb-227108

 

Du er klar over at det umulig kan være en kopi, ikke sant? Hele fremsiden av telefonen er jo kjøpt av Samsung. Det er ingen andre som lager en slik skjerm. Joda, de kunne ikke hatt en hjemknapp som ligner Samsung sin, og hatt fingeravtrykk på baksiden, men den hadde fortsatt lignet veldig mye. Og det vet Samsung, de visste det godt når de solgte. Så de har åpenbart åpnet for å selge dette til andre. Det synes jeg er bra, det å ta patent på noe slikt er bare dumt. Mobiler nå er rett og slett svært like. Utseende er ikke en faktor som gjør forskjell på mobiler lengre. Med unntak av Samsung Edge. Med så mye Edge solgt derimot så er det ikke like spesielt lengre.

 

Ellers koster iPhone 7 Plus 10.000 kr, så det er 20% lavere pris med 8000 kr. Og den skal jo være like god som en iPhone. Så hvis den ikke lever opp til det er ikke telefonen god nok, ikke prisen som er feil.

Lenke til kommentar

Jeg holder på å retter den norske oversettelsen på en fremtidig Huawei-toppmodell (?) med flat front på (rundt) 5,5' i Zhongguancun. Jeg er veldig imponert over nye EMUI 5.0 og spesielt kameraet er utrolig bra med mange innovative innstillinger. Menysystemet er det mest innviklede jeg har vært borti.

 

Selv om jeg er enig i at kvalitet er noe man må måle over tid ville jeg mtp. EMUI 5.0 absolutt anbefale Huawei (så fremt de holder seg til rimelig pris, noe mye tyder på at de har sluttet med).

 

Hvis det er noen spørsmål er det bare å fire away.

Lenke til kommentar

Jeg holder på å retter den norske oversettelsen på en fremtidig Huawei-toppmodell (?) med flat front på (rundt) 5,5' i Zhongguancun. Jeg er veldig imponert over nye EMUI 5.0 og spesielt kameraet er utrolig bra med mange innovative innstillinger. Menysystemet er det mest innviklede jeg har vært borti.

 

Selv om jeg er enig i at kvalitet er noe man må måle over tid ville jeg mtp. EMUI 5.0 absolutt anbefale Huawei (så fremt de holder seg til rimelig pris, noe mye tyder på at de har sluttet med).

 

Hvis det er noen spørsmål er det bare å fire away.

Er det P10 det er snakk om kanskje?

Lenke til kommentar

 

 

Det er forskjell på Kina og Taiwan (offisielt Folkerepublikken Kina og Republikken Kina).

 

Det er forskjell på Beijing og Shenzhen. Det er en grunn til at Huawei og lignende selskaper har hovedkontor nettopp i Shenzhen. Det er forskjell på California og Texas i USA. Det er forskjell på Munchen og Wolfsburg i Tyskland.

 

Alle eksempler på større land der det er store forskjeller mellom de forskjellige stedene. Det betyr ikke at Volkswagen i Wolfsburg er dårligere eller bedre kvalitet enn BMW i Munchen. Det betyr ikke at chiper fra Texas Instruments er av annen kvalitet av de som er laget av Broadcom i California.

 

Likevel mener du altså at mobiler fra Taipei er veldig forskjellige fra mobiler fra Shenzhen?

 

Så jeg må innrømme at jeg ikke helt ser hva du vil frem til. Jeg tror alle vet Shenzhen og Taipei ikke er samme by, men jeg ser ikke hvilken forskjell det utgjør.

 

 

Tradisjonelt sett har det vært enorm forskjell på teknologilandet Taiwan og kommunistlandet Kina. I dag er forskjellene mindre dog fortsatt enorm. Etter at Kina omfavnet kapitalismen forran planøkonomisk kommunisme så har de også fått et inntog i teknologimarkedet.

Lenke til kommentar

Mao døde i 1976, så det er 40 år siden de begynte å gå vekk fra kommunismen, eller maoisme kan en vel og si. Vel selve planen kom to år senere:

https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_economic_reform

 

Shenzhen

 

 

40 år er ganske lenge siden. Det er mulig du ikke helt vet hvorfor jeg nevnte Shenzhen. Merk deg navnet på hovedpersonen bak den økonomiske reformen. Deng Xiaoping. Han har en stor statue sentralt i Shenzhen. Det er ikke tilfeldig, da han er hovedpersonen bak dagens Shenzhen. De har nemlig en spesiell økonomisk sone i Shenzhen som betyr lavere skatter, mindre reguleringer osv. Så systemet der er mye likere det du finner i Europa og USA, nettopp for å få mye utenlandsk investering til de områdene. Det som er spesielt med Shenzhen er fokuset på teknologi, og det har samlet seg veldig mange teknologibedrifter der. Samme greiene som Silicon Valley. Du har helt rett i at Taiwan har vært og er mer åpent, og de gjør det bra på teknologi også. Likevel så er Kina et stort land med store forskjeller. Det er blant annet stor forskjell på stedene det produseres stål, og hovedkvarterene til Huawei. Du kan se litt hvordan det ser ut der og lese mer om hva de driver med her:

http://www.anandtech.com/show/9805/china-calling-huaweis-media-tour-kirin-950-and-why-we-went

 

 

 

Teknologi Shenzhen vs Taipei

 

Se derimot på nyeste HTC på førstesiden nå. Og så se på Huawei sine telefoner. Det er en grunn til at HTC er kraftig ned, mens Huawei stiger med latterlige nivåer årlig. Definitivt kvalitetstelefoner som selger til en premium pris, men teknologisk henger de ikke helt med. I motsetning til Huawei som er raskt ute med alt (såkalt "early adopter"). Samtidig har relativt nye HiSilicon som er et Huawei subsidiary begynt å lage SoCer som overgår Taipei-baserte MediaTek sine SoCer. Hvis du ser på Anandtech sitt review av nyeste Kirin så er det og mye mulig den slår Exynos og Snapdragon på CPU effektivitet med nesten like god ytelse. Samtidig er det jo ingen hemmelighet at de SoCene produseres hos Taipei-baserte TSCM.

 

 

Kvalitet

 

Verden er ikke så enkel som at Kina er lav kvalitet og Tyskland er høy kvalitet f.eks. Spesielt gjelder dette for et så stort land som Kina, der de har mye forskjellig fokus og utvikling som noen steder er flere tiår foran utviklingen andre steder i landet. Det er rett og slett vanskelig å gjennomføre samme utviklingen samtidig for over 1 milliard mennesker. Det betyr at du både kan få ting som er lav kvalitet fra Kina, men også nå nylig produkter av ganske god kvalitet. Og høyeste kvalitet telefoner er det ingen som lager pga profittmarginer. Lønner seg ikke. Så jo, på mange områder er Taiwan kommet lenger enn fastlands Kina, men det finnes og mange områder der fastlands-Kina overgår Taiwan. Og det finnes utvilsomt veeeldig mange merker i Kina som er helt elendige på kvalitet. Det betyr ikke at det samme gjelder for Huawei.

 

Se på markedsandeler for alt innenfor nettverk. Huawei er et veletablert selskap og en utrolig sterk konkurrent til amerikanske og europeiske selskaper som drivere med diverse nettverk. Som Alcatel, Siemens, Nokia og Cisco. Det er en grunn til at telenettet i Norge er Huawei. Både Telenor og Telia sitt. Det er enn grunn til at Huawei er med når Telia tester 5G nett. Faktisk er markedsandelen for 4G større for Huawei enn tradisjonelle nettverk. Så spesielt på nyeste og beste er de altså store.

 

 

Early adoption, økonomi

 

Mange er nok ikke klar over det, men i økonomi er "early adopter" fasen en veldig skummel fase for etablerte økonomier. Land som er i denne fasen kommer med samme teknologi som markedslederene kun måneder etter de har kommet med det. (ikke spesifikk tid, men kort tid etter hvertfall). De leverer omtrent like god kvalitet til en vesentlig lavere pris. Det gjør at det ofte blir best å kjøpe disse produktene. Jeg kan ta RAM industrien som eksempel. USA hadde etter 2. verdenskrig solid kontroll her, med litt konkurranse fra Europa. Så kom Japan og konket nesten alle amerikanske selskaper og tok 90% markedsandel. Og når de hadde tatt alt dette var de et i-land (det var ikke grunnen til de ble i-land åpenbart). Så kom Sør-Korea etter koreakrigen. Nå er så godt som all japansk RAM industri utryddet, og Sør-Korea sitter igjen med 80% markedsandel, og det meste av resten tilhører USA. Som sagt så utvikler ulike deler ved kinesisk økonomi seg med forskjellig hastighet, men selskaper som Huawei er definitivt i denne kategorien allerede. De har allerede tatt store andeler fra kjente kvalitetsmerker i i-land. Og hvis det bare var et billig kinamerke med lav kvalitet hadde de ikke klart det. Før var japansk elektronikk ansett som billig og lav kvalitet. Nå er det blitt høyeste kvalitet. Kvalitet endres over tid, bare fordi noe er eller har vært lav kvalitet så betyr det ikke at det er det nå.

 

I Japan trodde de aldri at de dårlige RAM-brikkene fra Sør-Korea noengang kunne utfordre deres, og de var den eneveldene kongen på haugen. De klarte ikke å tilpasse seg de nye tidene, og den nye konkurransen og gikk under. Det å undervurdere selskaper på denne måten er farlig. For plutselig har du den dagen der  de kommer med samme produkt som de gode kjente kvalitetsmerkene, og folk kjøper det. Folk kjøper store mengder. De billige dårlige telefonene var egentlig ikke så dårlige. Folk var egentlig veldig fornøyde og kjøper og anbefaler de nye toppmodellene. Plutselig kommer Huawei seilene opp med et moment som ingen kan stoppe. Da blir det fort "game over" for noen andre selskaper som har solgt kvalitetsmobiler i lengre tid. Som Sony, HTC, LG.

 

 

 

 

 

Så om jeg var deg så ville jeg ikke vært så kjapp til å si "8000 kr for en kinamobil...... LOL". Plutselig er det ikke så morsomt lengre :)

Endret av TKongen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fin telefon men må jo bare innse at det er en kopi av s6 edge...

Jeg forstår ikke hvorfor de har fingeravtrykk leseren på fremsiden i steden for baksiden som jeg synes er mye bedre, da hadde de også sluppet kopi stempelet....

8000 kr er vel også å strekke strikken litt langt men skyldes vel en stor del den svake krona.

Ellers kan jo de som er forsiktige med telefonen velge s7 edge som også er vanntett alternativt huawei p9 pluss som også er en veldig bra telefon....

Litt dumt å lage en kopi som er dyrere enn orginalen?

https://www.prisguide.no/produkt/samsung-galaxy-s6-edge-128gb-227108

 

Du er klar over at det umulig kan være en kopi, ikke sant? Hele fremsiden av telefonen er jo kjøpt av Samsung. Det er ingen andre som lager en slik skjerm. Joda, de kunne ikke hatt en hjemknapp som ligner Samsung sin, og hatt fingeravtrykk på baksiden, men den hadde fortsatt lignet veldig mye. Og det vet Samsung, de visste det godt når de solgte. Så de har åpenbart åpnet for å selge dette til andre. Det synes jeg er bra, det å ta patent på noe slikt er bare dumt. Mobiler nå er rett og slett svært like. Utseende er ikke en faktor som gjør forskjell på mobiler lengre. Med unntak av Samsung Edge. Med så mye Edge solgt derimot så er det ikke like spesielt lengre.

 

Ellers koster iPhone 7 Plus 10.000 kr, så det er 20% lavere pris med 8000 kr. Og den skal jo være like god som en iPhone. Så hvis den ikke lever opp til det er ikke telefonen god nok, ikke prisen som er feil.

Seiv du måtte jo forstå at jeg mente utseende når jeg sammenlignet med s6 og ikke hele telefonen.

 

"Og den skal jo være like god som en iPhone. Så hvis den ikke lever opp til det er ikke telefonen god nok, ikke prisen som er feil."

Også en måte og se det på men litt spesiell , tror det holder lenge med å vurdere hva du får for pengene jeg.....

Lenke til kommentar

Jeg holder på å retter den norske oversettelsen på en fremtidig Huawei-toppmodell (?) med flat front på (rundt) 5,5' i Zhongguancun. Jeg er veldig imponert over nye EMUI 5.0 og spesielt kameraet er utrolig bra med mange innovative innstillinger. Menysystemet er det mest innviklede jeg har vært borti.

 

Selv om jeg er enig i at kvalitet er noe man må måle over tid ville jeg mtp. EMUI 5.0 absolutt anbefale Huawei (så fremt de holder seg til rimelig pris, noe mye tyder på at de har sluttet med).

 

Hvis det er noen spørsmål er det bare å fire away.

 

Videreutvikler de den trykkfølsomme skjermen vi ser i P9 pluss eller er den "død og begravet" ?

Lenke til kommentar

 

Seiv du måtte jo forstå at jeg mente utseende når jeg sammenlignet med s6 og ikke hele telefonen.

 

"Og den skal jo være like god som en iPhone. Så hvis den ikke lever opp til det er ikke telefonen god nok, ikke prisen som er feil."

Også en måte og se det på men litt spesiell , tror det holder lenge med å vurdere hva du får for pengene jeg.....

 

Ja, og utseende er i stor grad kjøpt av Samsung. Det er åpenbart en Samsung skjerm med glass fra Corning-Samsung sin joint venture. De visste hvordan denne telefonen kom til å se ut på fremsiden før de solgte det til Huawei. Så Samsung var klar over at den kom til å se veeeldig lik ut, og solgte det altså til Huawei. Så da blir det heller å "lisensiere" design enn å kopiere.

 

For du kan umulig påstå at når de har kjøpt det av Samsung, så har de kopiert Samsung?

Lenke til kommentar

Har tittet på en del spesifikasjonslister av denne her at den har faktisk støtte for microsd i den andre simporten. og der kan du ha opptil 256gb.

 

Kan dere bekrefte dette?

Det er ikke versjonen som blir solgt i Norge, som kommentert tidligere her i tråden. Mate 9 Pro blir kun solgt i 128GB-versjon uten mulighet for minnekort her på berget.

Lenke til kommentar

 

Er det P10 det er snakk om kanskje?

 

Jeg tror det er Mate 9. Beklager feil info tidligere. Det er altså en 5,9' skjerm, ikke 5,5' (den har et gigantisk deksel så jeg ble usikker på hvor stor den faktisk var). Så sannsynligvis er det Huawei Mate 9 jeg holder på med. Det stemmer også med bilder jeg har sett av Huawei Mate 9 med dobbelt kamera på midten på baksiden; ingen fysisk knapp på fremsiden; USB-C; stereo-høyttalere; og fingeravtrykkleser på baksiden.

 

 

 

Videreutvikler de den trykkfølsomme skjermen vi ser i P9 pluss eller er den "død og begravet" ?

 

Ja, det finnes også i EMUI 5.0. Men funksjonaliteten er ikke så utrolig bra, faktisk tror jeg det eneste du kan gjøre er å bruke knoken til å tegne et område du vil ta skjermbilde av. Uansett: Ja, funksjonaliteten finnes. Men nei, den er ikke videreutviklet. Fingeravtrykk-leseren er for øvrig også veldig smart. Den har swipe-funksjoner og tap-funksjoner som ingen andre telefoner jeg har testet har. 

 

Kommer den vanlige Huawei Mate 9 til Norge? altså den med 5.9" skjerm?

 

Jeg har i alle fall testet EMUI 5.0 på norsk på en Mate 9. Men det kan være at testingen kun var ment for å avdekke språklige feil i EMUI uavhengig av Mate 9.

Lenke til kommentar

 

 

Er det P10 det er snakk om kanskje?

 

Jeg tror det er Mate 9. Beklager feil info tidligere. Det er altså en 5,9' skjerm, ikke 5,5' (den har et gigantisk deksel så jeg ble usikker på hvor stor den faktisk var). Så sannsynligvis er det Huawei Mate 9 jeg holder på med. Det stemmer også med bilder jeg har sett av Huawei Mate 9 med dobbelt kamera på midten på baksiden; ingen fysisk knapp på fremsiden; USB-C; stereo-høyttalere; og fingeravtrykkleser på baksiden.

Betyr det at Mate 9 dukker opp her til lands også?

 

Edit: Sitatet ble en smule langt.

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...