Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hei.

 

Noen som har kjennskap til dette:

 

https://www.abcnyheter.no/penger/2018/07/12/195415121/nettverksmillionaer-kjopte-hus-til-86-millioner-av-arne-fredly

 

Mener jeg bestem har kjent denne "lukten" før, kan minne litt om noe råttent, men klarer ikke helt å sette fingeren på det...

Her har du kompensjonsplanen https://zzsouthcentraluswebb.blob.core.windows.net/uploads/2017/COMPENSATION_PLAN%20_USA%20_Nov_2017doc.pdf

 

Nå har de i det minste startet å kalle downlinen sin 1gen costumers(2nd gen etc etc) og gått over til “points” for å stige i gradene . Mulig det er for å skjule bedre at de er et pyramidespill?

På en eldre prosjyre hadde de et pyramide nettverk bilde og klar oppfordring til å først få 4 under seg og hjelpe dem å rekrutere 4 under seg igjen..

 

Det var samme fremgangsmåte som i resten av bransjen.

- Innvitere på kaffe uten å si hva det gjelder

- Ta med uplinen og la han/hun føre pitchen

- Ta en oppfølgings kaffe noen dager etterpå.

 

 

Zinzino har forøvrig en egen tråd https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1692502&page=1&&do=findComment&comment=24116452

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Noen som har kjennskap til dette:

 

https://www.abcnyheter.no/penger/2018/07/12/195415121/nettverksmillionaer-kjopte-hus-til-86-millioner-av-arne-fredly

 

Mener jeg bestem har kjent denne "lukten" før, kan minne litt om noe råttent, men klarer ikke helt å sette fingeren på det...

So what? Han kjøpte et hus. Han er milliardær etter å ha holdt på med kaffi og div. mlm shait. Har nok en god del svin på skogen han her og.. men det er Lyoness/Lyconet/Cbw som diskuteres her, ikke Zinzino og alskens andre typiske (lugubre) mlm selskaper...

 

Jeg vet du er ny, Jacob99, men andre mlm selskaper har vært oppe til diskusjon og sammenligning før i denne tråden. Dvs vi har avsporet nok ganger. Nå er vi forhåpentligvis i sluttfasen og alle ønsker svar. Vil du lese om andre mlm selskaper/lignende pyramideselskaper, foreslår jeg at du går et par 50-100 sider bakover og starter derfra. Eller leser tråden fra begynnelse til nå. Ganske underholdende og interessant lesning.

Endret av Tåketrollet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes en form for kontroll på galskapen Jacob. Og det takket være alle her inne som bidrar med tips til tilsynet. Jeg vet du vil ha de mer på banen, men det de gjør er nettopp det.

Så hjelp tilsynet med tips om brudd på deres direksjoner om du har noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg med litt forståelse om disse rabattkupongene?

 

Slik jeg forstår det så må man som markedsfører betale minst 400 kroner i måneden for å være berettiget utbetalinger. Disse 400 kronene rettferdiggjøres ved at det er dine egne penger, og at Lyoness fungerer som en slags bank. Du vil altså få disse pengende tilbake, men det e ret veldigstort MEN her, det må omsettes for 10.000 i lojalitetsbutikkene for å få disse ut igjen.

 

Det vil jo aldri skje, og er det disse pengene, som folk aldri klarer å cashe ut igjen som forsvinner oppover i pyramiden? Når skifter de i så fall eier, når kan Duesund ta disse ut?

 

Om man leker litt med tall fra 2016 så er det solgt rabattkuponger for 112 773 224 kroner. Om man deler det på 400 så sitter man igjen med 281 993 "andeler" som hver enkelt skal omsette for 10.000 kroner, for så returnere til sine opprinnelige eiere?

 

Da er vi i så fall oppe på en omsetning på 28 193 306 000 som skal omsettes hos frisører og neglebutikker, for at disse innskuddene til folk ikke skal fordufte.

 

Er jeg inne på noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg med litt forståelse om disse rabattkupongene?

 

Slik jeg forstår det så må man som markedsfører betale minst 400 kroner i måneden for å være berettiget utbetalinger. Disse 400 kronene rettferdiggjøres ved at det er dine egne penger, og at Lyoness fungerer som en slags bank. Du vil altså få disse pengende tilbake, men det e ret veldigstort MEN her, det må omsettes for 10.000 i lojalitetsbutikkene for å få disse ut igjen.

 

Det vil jo aldri skje, og er det disse pengene, som folk aldri klarer å cashe ut igjen som forsvinner oppover i pyramiden? Når skifter de i så fall eier, når kan Duesund ta disse ut?

 

Om man leker litt med tall fra 2016 så er det solgt rabattkuponger for 112 773 224 kroner. Om man deler det på 400 så sitter man igjen med 281 993 "andeler" som hver enkelt skal omsette for 10.000 kroner, for så returnere til sine opprinnelige eiere?

 

Da er vi i så fall oppe på en omsetning på 28 193 306 000 som skal omsettes hos frisører og neglebutikker, for at disse innskuddene til folk ikke skal fordufte.

 

Er jeg inne på noe?

Du er inne på noe vesentlig og som du skjønner går ikke matematikken opp og det er også et kjent fenomen ang pyramide selskap.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Press til forbruk på over 10 000 i måneden er vel neppe noe Halgeir fra luksusfellen hadde jublet for.

Vi får håpe at det dukker opp en lyconet/ My world episode i luksusfellen i neste sesong. Kanskje de tar inn eksperthjelp for å vise hvorfor bransjen ikke funker.

Sverrige haddevel en episode i deres luksusfellan, hvor en som hadde kastet bort mye penger på mlm var med?

 

 

NB! Ikke for å utnytte noens tragedie, men for opplyse hva en ikke bør gjøre med privatøkonomien.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Press til forbruk på over 10 000 i måneden er vel neppe noe Halgeir fra luksusfellen hadde jublet for.

Vi får håpe at det dukker opp en lyconet/ My world episode i luksusfellen i neste sesong. Kanskje de tar inn eksperthjelp for å vise hvorfor bransjen ikke funker.

Sverrige haddevel en episode i deres luksusfellan, hvor en som hadde kastet bort mye penger på mlm var med?

Den kunne jeg tenkt meg å se.. :)

Lenke til kommentar

Press til forbruk på over 10 000 i måneden er vel neppe noe Halgeir fra luksusfellen hadde jublet for.

Vi får håpe at det dukker opp en lyconet/ My world episode i luksusfellen i neste sesong. Kanskje de tar inn eksperthjelp for å vise hvorfor bransjen ikke funker.

Sverrige haddevel en episode i deres luksusfellan, hvor en som hadde kastet bort mye penger på mlm var med?

 

 

NB! Ikke for å utnytte noens tragedie, men for opplyse hva en ikke bør gjøre med privatøkonomien.

La oss leke litt ned tall

Det er ca 200 tusen markedsførere med på verdens basis og alle har selvsagt ESP pga den blir til en enhet et sted i verden som på sikt skal dryppe fra handel og samtidig funker den som retten til få utbetaling fra systemet.

De fleste hadde en ESP på 400 kr men en del også på 800 og på 1200 pr måned ! Dette blir så store tall og så mye enheter rundtomkring at jeg orker ikke heller gidder regne på det engang.

Poenget mitt er at vi må legge til grunn det er det samme ang handel også i de andre land som bevist i Norge som er 10 % og resten som kjent verve PM og selge skyer osv.

Med så lite butikker med og så lite handel vil ESP aldri kunne funke som " tenkt "

Selv vår svenske venn som var innom innrømmet ESP var gunstig for de på toppen som Duesund og kompani og vi må nok regne med den rett og slett forsvinner i systemet som lønn og bonus og vil aldri gi noe til de på gulvet. Tross kontraktfestet gevinst X med 10 også her !

Et tankekors den enda er i full drift i Norge tross lotteritilsynet sitt vedtak

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Jeg skal avslutte ESP foredrag med også opplyse at dette var tiltenkt også alle som ikke hadde råd til kjøpe skyer og da rettet mot land med befolkning med dårlig råd! De skulle få en billig utgave ved betale inn penger pr måned kr minimum 400 og få tilbake X med 10 om 3 år ( Ikke estimert tall her ) ESP var lagt opp til passiv inntekt UT LIVET

Jeg mener jeg hørte på et møte ESP ble etablert i 2016 og vil ikke gi noe før i 2019. Det samme med den første store sky som er Polen.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg med litt forståelse om disse rabattkupongene?

 

Slik jeg forstår det så må man som markedsfører betale minst 400 kroner i måneden for å være berettiget utbetalinger. Disse 400 kronene rettferdiggjøres ved at det er dine egne penger, og at Lyoness fungerer som en slags bank. Du vil altså få disse pengende tilbake, men det e ret veldigstort MEN her, det må omsettes for 10.000 i lojalitetsbutikkene for å få disse ut igjen.

 

Det vil jo aldri skje, og er det disse pengene, som folk aldri klarer å cashe ut igjen som forsvinner oppover i pyramiden? Når skifter de i så fall eier, når kan Duesund ta disse ut?

 

Om man leker litt med tall fra 2016 så er det solgt rabattkuponger for 112 773 224 kroner. Om man deler det på 400 så sitter man igjen med 281 993 "andeler" som hver enkelt skal omsette for 10.000 kroner, for så returnere til sine opprinnelige eiere?

 

Da er vi i så fall oppe på en omsetning på 28 193 306 000 som skal omsettes hos frisører og neglebutikker, for at disse innskuddene til folk ikke skal fordufte.

 

Er jeg inne på noe?

Du er absolutt inne på noe...En artig vri til regnestykket ditt:

 

En rabattkupong har en levetid på 5 år, så er den verdiløs...

 

Utenom det vil jeg tro at de fleste Lyonessmedlemmer for tiden biter negler...Men kanskje de er innom å pusser på stumpene, hva vet jeg ;)

Lenke til kommentar

Du er absolutt inne på noe...En artig vri til regnestykket ditt:

 

En rabattkupong har en levetid på 5 år, så er den verdiløs...

 

Utenom det vil jeg tro at de fleste Lyonessmedlemmer for tiden biter negler...Men kanskje de er innom å pusser på stumpene, hva vet jeg ;)

Den vannlige casback medlem driter nok i om My World blir stengt og følger nok ikke så nøye med heller .

De har et kort et sted som støve ned og forlengst byttet mobil uten laste ned app ang my world.

De som biter negler er nok lyconett markedsførere på under level 6 og de som har alt tygget neglene inn til rota er på level fra 1 til 5 .

Og det med god grunn

De passive ( ligger mitt hjerte nært ) som kun har ESP og kjøpt skyer og ikke hoppet av enda burde virkelig gjøre det og kreve sine penger tilbake !

Løpet er over og det gikk galt også denne gangen ang pyramide virksomhet.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Som Golfnissen skrev avslutningsvis i sitt innlegg:

 

Da er vi i så fall oppe på en omsetning på 28 193 306 000 som skal omsettes hos frisører og neglebutikker, for at disse innskuddene til folk ikke skal fordufte.

 

Er jeg inne på noe?

 

Jeg prøvde meg da på en tørrvittighet basert på hans neglebutikk-kommentar, men jeg forstår at man må trø varsomt med den slags her inne... ;):D

Lenke til kommentar

Som Golfnissen skrev avslutningsvis i sitt innlegg:

 

Da er vi i så fall oppe på en omsetning på 28 193 306 000 som skal omsettes hos frisører og neglebutikker, for at disse innskuddene til folk ikke skal fordufte.

 

Er jeg inne på noe?

 

Jeg prøvde meg da på en tørrvittighet basert på hans neglebutikk-kommentar, men jeg forstår at man må trø varsomt med den slags her inne... ;):D

Du lyktes bra og selv menn som er med lyconett vil trenge negle pleie utpå høsten.

Men fort dere for snart får dere ikke lengre casback mer

Endret av Petter100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og for ha det helt klinkende klart! Jeg er mest sint på meg selv som kunne finne på tro på My World og presidenter på møter.

Jeg må ha vært helt blåst og fy faen jeg har tenkt mye på dette. En ting er sikkert den neste som ber meg ut på kaffe pga sitter på noe spennede og vise meg burde tenke seg godt om føre vedkommende tar kontakt. Hører jeg ordet MLM kommer jeg til og tilte og dere vil lese om det i avisen. God helg dere som er her og dere som enda er med som PASSIVE Kom dere ut

Endret av Petter100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og for ha det helt klinkende klart! Jeg er mest sint på meg selv som kunne finne på tro på My World og presidenter på møter.

Jeg må ha vært helt blåst og fy faen jeg har tenkt mye på dette. En ting er sikkert den neste som ber meg ut på kaffe pga sitter på noe spennede og vise meg burde tenke seg godt om føre vedkommende tar kontakt. Hører jeg ordet MLM kommer jeg til og tilte og dere vil lese om det i avisen. God helg dere som er her og dere som enda er med som PASSIVE Kom dere ut

Den innsatsen du har gjort i etterkant veier mer enn opp for de feilstegene du skulle ha tatt:)
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...