Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Det er jo hypen og grådigheten som holder disse gående så lenge det er mulig, og selvsagt sitter det folk på toppen som forsvarer dette med nebb og klør, samt tjener penger så lenge folk er ukritiske - det er jo det som er pyramider.

Hadde man bare sluppet de tomskallene som i ETTERTID skal advare andre mot slikt, noe som er gjort i årevis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

. Som nevnt over, vi oppererer enda fordi vi kan - uavhenging av hva et par dokumenter sier. Det er så mye mer som må til for at et selskap skal slutte å oppererer dersom man vet hvodan man driver.

.

Fortsatt like opptimistisk kanelbollen? :

 

Hei.

 

Det er nylig avsagt en kjennelse i den midlertidige forføyningen Lyoness anla mot Lotteritilsynet. Den er tilgjengelig hos Lotteritilsynet for de som er interessert - jeg får av en eller annen grunn ikke lastet den opp til forumet her, men kort fortalt så taper Lyoness :w00t:

Kanelbollen:

Jeg har tro på at en kan diskutere uten å ty til personangrep eller latterliggjøring. Jeg er også en tilhenger av å kunne diskutere annonymt og saklig uten å bli forsøkt avslørt/uthengt. Så ikke la deg skremme bort av de innleggene.

 

I nettpoker er det et utrykk som heter: If you can’t see the sucker on the table, then your it.

Du tror kanskje det er vi og lotteritilsynet som tar feil, men hva om det faktisk er deg? If it walks like a «pyramidspill» , talks like a «pyramidespill» , then it’s a “pyramidespill»

Du virker ganske sikker i din sak og det er ikke unormalt å få tunellsyn i noe en brenner for. Spesielt ikke dersom en også har invistert mye penger i det (buyers bias eller no)

 

Det finnes damer i 50årene som fortsetter å sende penger til «sin amerikanske soldat nettkjæreste» selv om både kripos og banken har kontaktet dem og advart om at det er svindek. Det finnes også folk som faller for MLM selskaper selv i 2018.

Det var også flere som tviholdte på troen ved T5PC, WGI , Natures Own og investeringene i Selskapet til Charles Ponzi.

 

Det at du har tjent penger på det gjør det gjør det ikke mer legitimt.

En narkodealer kan også tjene seg rik. Det gjør det ikke til noe som er riktig.

 

Flere i styret i Norbrew og ansatte ved utestedet UNA i Bergen var vel heller ikke akkuratt så veldig happy for lyoness innvolveringen.

Det overasker meg heller ikke om det skulle være flere utesteder eller kaffeer lyoness benyttet seg av som følte det samme.

Jeg har selv sittet og nytt en kaffe på en kafe og plutselig hørt en pyramidespill pitch ved nabo boret. Jeg var ikke den eneste i den kafeen som gav et skjevt blikk mot dem etterpå ? Det skal også nevnes at offeret også dro frem «er ikke dette et pyramidespill?» frasen. Folk flest er mer opplyste en du skulle tro. Noe som også vil ha noe å si på markedsmulighetene for MLM bedrifter.

 

Så igjen: er du sikker på at du har rett? Er du sikker på at det ikke er du som sitter med svarteper?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Fortsatt like opptimistisk kanelbollen? :

 

Kanelbollen:

Jeg har tro på at en kan diskutere uten å ty til personangrep eller latterliggjøring. Så ikke la deg skremme bort av de innleggene.

 

I nettpoker er det et utrykk som heter: If you can’t see the sucker on the table, then your it.

Du tror kanskje det er vi og lotteritilsynet som tar feil, men hva om det faktisk er deg? If it walks like a «pyramidspill» , talks like a «pyramidespill» , then it’s a “pyramidespill»

Du virker ganske sikker i din sak og det er ikke unormalt å få tunellsyn i noe en brenner for. Spesielt ikke dersom en også har invistert mye penger i det (buyers bias eller no)

 

Det finnes damer i 50årene som fortsetter å sende penger til «sin amerikanske soldat nettkjæreste» selv om både kripos og banken har kontaktet dem og advart om at det er svindek. Det finnes også folk som faller for MLM selskaper selv i 2018.

Det var også flere som tviholdte på troen ved T5PC, WGI , Natures Own og investeringene i Selskapet til Charles Ponzi.

 

Det at du har tjent penger på det gjør det gjør det ikke mer legitimt.

En narkodealer kan også tjene seg rik. Det gjør det ikke til noe som er riktig.

 

Flere i styret i Norbrew og ansatte ved utestedet UNA i Bergen var vel heller ikke akkuratt så veldig happy for lyoness innvolveringen.

Det overasker meg heller ikke om det skulle være flere utesteder eller kaffeer lyoness benyttet seg av som følte det samme.

Jeg har selv sittet og nytt en kaffe på en kafe og plutselig hørt en pyramidespill pitch ved nabo boret. Jeg var ikke den eneste i den kafeen som gav et skjevt blikk mot dem etterpå ? Det skal også nevnes at offeret også dro frem «er ikke dette et pyramidespill?» frasen. Folk flest er mer opplyste en du skulle tro. Noe som også vil ha noe å si på markedsmulighetene for MLM bedrifter.

 

Så igjen: er du sikker på at du har rett? Er du sikker på at det ikke er du som sitter med svarteper?

Nå er du ganske på latterliggjøring siden du også ang fyren men helt greit for jeg tror ikke du skal ta denne fyren seriøst :) Det lar seg ikke gjøre og x 800 tusen kr med 7 uten verve en haug PM og selge en haug skyer og ESP ! Ikke i my world og Duesund sin eventyr verden . Fyren lyver så det renner av han og han ville ikke gi oss noe dokumentasjon ang sine investeringer heller hva han jobber med for få dette regnestykke til gå opp og jeg tror aldri vi heller får noe slikt fra han pga da måtte han rett og slett vært ærlig og fortalt fakta at han er på level 8 minst og da ville hele hans snille fromme vesen få seg en knekk . Han gjør narr av oss så litt spøk og moro tilbake er helt på sin plass og tror ikke han akkurat er skremt bort pga det . Det er nok mer han sliter med overbevise oss om hans unike prosjekt som han er blitt millionær på . les 800 tusen kr X 7 .

Lenke til kommentar

Heisann, lagde meg en konto her fordi det virker som om mange her har en del kunnskap om saken og hva som kommer til å skje videre.

 

Jeg er ansatt i en liten uavhengig bedrift med færre enn ti ansatte som ble Cashback-partner med eget fordelskort for litt under ett år siden. Stemmer det at det fremdeles er lov å dele ut kort og registrere salg på disse kortene? Vi får jevnlig besøk av disse Lyoness-evangelistene som fastholder at denne saken ikke er noe å uroe seg over og at en anke er rett rundt svingen. Personlig syntes jeg dette stinket pyramidespill med en gang det ble presentert for meg og jeg er glad for at jeg snart er kvitt hele dritten. 

 

Jeg vet at det ble brukt en betydelig sum penger på å sette opp datasystemet, trykke opp kort, etc. Jeg så det ble nevnt at et advokatbyrå hadde tatt på seg jobben med å representere folk som ville gå til erstatningssak. Er dette noe som kan være relevant i dette tilfelle eller gjelder det kun de som har investert i kundeskyer?

 

Jeg tror arbeidsgiveren min ikke helt klarer å svelge at han har blitt lurt siden han fikk solgt inn dette konseptet fra en nær venn... 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er nok flere her som kan svare bedre på det enn meg (Per Pleks? PgUp? )

 

Såvidt jeg har forstått har det ikke vært lov å dele ut kort i denne perioden? Kun bruk av kortet?

Og nå er vel også den perioden over?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Heisann, lagde meg en konto her fordi det virker som om mange her har en del kunnskap om saken og hva som kommer til å skje videre.

 

Jeg er ansatt i en liten uavhengig bedrift med færre enn ti ansatte som ble Cashback-partner med eget fordelskort for litt under ett år siden. Stemmer det at det fremdeles er lov å dele ut kort og registrere salg på disse kortene? Vi får jevnlig besøk av disse Lyoness-evangelistene som fastholder at denne saken ikke er noe å uroe seg over og at en anke er rett rundt svingen. Personlig syntes jeg dette stinket pyramidespill med en gang det ble presentert for meg og jeg er glad for at jeg snart er kvitt hele dritten.

 

Jeg vet at det ble brukt en betydelig sum penger på å sette opp datasystemet, trykke opp kort, etc. Jeg så det ble nevnt at et advokatbyrå hadde tatt på seg jobben med å representere folk som ville gå til erstatningssak. Er dette noe som kan være relevant i dette tilfelle eller gjelder det kun de som har investert i kundeskyer?

 

Jeg tror arbeidsgiveren min ikke helt klarer å svelge at han har blitt lurt siden han fikk solgt inn dette konseptet fra en nær venn...

Brutte relasjoner og tap av venner er kjernen i alle pyramidespill. Det skjer uansett fordi pyramiden er dømt til å kollapse på et tidspunkt. Ta kontakt med advokatfirmaet Brækhus og hør hvordan de kan hjelpe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hele opplegget var dømt fra starten.

 

- Det at hvem som helst i selskapet kan ukritisk “ansette” uendelig nye ansatt, som igjen kan gå ut å rekrutere bedrifter, burde få alle varsellamper til å lyse. Ingen seriøs bedrift gjør dette.

- En trenger heller ikke ha lest forumet er for å få “pyramidespill følelsen” under en av pitchene deres. Dette blir bekreftet av både UNA artikkelen på ba.no og Pyotrvich i posten over her.

 

 

Det som er skremmende med denne bransjen er at folk ikke lærer av det. Om en først er frelst på konseptet så børster en bare av det som en konkurs og hopper over på neste svindel.( kognitiv dissonans? , stocholmsyndrom?)

 

Kanskje på tide med litt utdeling av fengselstraffer og forbud mot å drive virksomhet de neste 5-10årene eller mer?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Brutte relasjoner og tap av venner er kjernen i alle pyramidespill. Det skjer uansett fordi pyramiden er dømt til å kollapse på et tidspunkt. Ta kontakt med advokatfirmaet Brækhus og hør hvordan de kan hjelpe.

 

Smertelig klar over det.. Noen år tilbake var det en del i min omgangskrets som ble involvert i Nu Skin og Herbalife og det gikk ikke ann å treffe dem uten at de skulle lokke deg med på seminarer eller kjøpe noe søppel av dem. De endte opp med å tape både penger og venner. 

 

Jeg skriver her uten å ha tatt det opp med arbeidsgiver først, så jeg venter litt med å ta kontakt med advokatfirmaet. Jeg regner med de ikke kan gi meg noen gode svar uten å få litt mer spesifikke opplysninger. Jeg vil helst ikke bli tatt i gå bak arbeidsgivers rygg.

Lenke til kommentar

- En trenger heller ikke ha lest forumet er for å få “pyramidespill følelsen” under en av pitchene deres. Dette blir bekreftet av både UNA artikkelen på ba.no og Pyotrvich i posten over her.

 

Vi hadde en del møter med disse cashback-folkene og de virket totalt hjernevasket. Dette kom til å endre verden, vi måtte henge oss på og bli mer involvert før toget var gått, etc, etc, etc. 

 

Under et kurs i hvordan vi skulle pushe kortene på kundene presterte en av dem å tegne en trekant mens hun forklarte at det ikke var et pyramidespill.  

Endret av Pyotrvich
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vi hadde en del møter med disse cashback-folkene og de virket totalt hjernevasket. Dette kom til å endre verden, vi måtte henge oss på og bli mer involvert før toget var gått, etc, etc, etc.

 

Under et kurs i hvordan vi skulle dele ut kortene presterte hun ene som skulle forklare businessmodellen presterte hun å tegne en trekant mens hun forklarte at det ikke var et pyramidespill.

Utspillte det seg noe ala slikt?

 

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Vi hadde en del møter med disse cashback-folkene og de virket totalt hjernevasket. Dette kom til å endre verden, vi måtte henge oss på og bli mer involvert før toget var gått, etc, etc, etc.

 

Under et kurs i hvordan vi skulle dele ut kortene presterte hun ene som skulle forklare businessmodellen presterte hun å tegne en trekant mens hun forklarte at det ikke var et pyramidespill.

Jeg har vært med på dette selv 1 år og har litt peiling på dette konseptet og hvordan de jobber og tenker ! På møter var det mye mas om verving av PM og man var bondefanget pga kjøp av skyer og hadde rullende en ESP. Du burde ta dette opp med din arbeidsgiver at toget er nå gått i Norge ang svindel og bedrag les My World og vise han rapport fra lotteri og det siste som ble lagt ut litt lengre opp i tråden . Hvis jeg ikke tar mye feil er din arbeidsgiver selv vervet som PM og kansje kjøpt skyer og ESP og dermed i deres makt.

Jeg pratet i dag selv med en butikkeier som er med og hun fortalte hun nesten ble truet til forsette ha sin butikk i casback programmet og det pga hun som de fleste butikkeiere er PM og sauset inn i sytem og de ser ingen vei ut . Hvis din arbeidsgiver vil ut og ha igjen sine penger er det flere på dette forum som kan hjelpe han og kan vise til andre de har fått ut ..Jeg er en av de som fikk hjelp ut og pengene tilbake

Vedlegg er som dere ser hvordan legge til SME og de oppfordrer butikkeiere til bli PM pga da få fortjeneste fra egne casback medlemmer i sin egen butikk

post-474374-370700_thumb.png

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Heisann, lagde meg en konto her fordi det virker som om mange her har en del kunnskap om saken og hva som kommer til å skje videre.

 

Jeg er ansatt i en liten uavhengig bedrift med færre enn ti ansatte som ble Cashback-partner med eget fordelskort for litt under ett år siden. Stemmer det at det fremdeles er lov å dele ut kort og registrere salg på disse kortene? Vi får jevnlig besøk av disse Lyoness-evangelistene som fastholder at denne saken ikke er noe å uroe seg over og at en anke er rett rundt svingen. Personlig syntes jeg dette stinket pyramidespill med en gang det ble presentert for meg og jeg er glad for at jeg snart er kvitt hele dritten.

 

Jeg vet at det ble brukt en betydelig sum penger på å sette opp datasystemet, trykke opp kort, etc. Jeg så det ble nevnt at et advokatbyrå hadde tatt på seg jobben med å representere folk som ville gå til erstatningssak. Er dette noe som kan være relevant i dette tilfelle eller gjelder det kun de som har investert i kundeskyer?

 

Jeg tror arbeidsgiveren min ikke helt klarer å svelge at han har blitt lurt siden han fikk solgt inn dette konseptet fra en nær venn...

 

Det er kun eksisterende medlemmer som kan bruke kortet i bedrifter som allerede er med i programmet. Så ingen nye kort, ingen nye medlemmer, ingen nye medlemsbedrifter inntil en evt anke er behandlet og avgjort. Om Lyoness ikke kommer med noe, så er det bare å begynne å klippe kort innen kort tid. Da står vedtaket.

 

Selvfølgelig er Brækhus en mulighet dere eller andre bedrifter også kan benytte dere av.

Endret av Moskasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og jo det er faktisk noe å følge opp og til dels uroe seg for. De leker med andre folks investeringer/penger i tro på egne ferdigheter som både investorer, grundere osv (selvtittuleringsferdighetene er store her) etter kanskje bare ett «seminar» og noen timer med Worre på Spotify..

Endret av Moskasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Another one bites the dust;)

https://lottstift.no/om-oss/aktuelt/staten-frikjent-i-soksmalet-fra-worldventures/

 

Dette lover vel ikke bra for anken til Lyoness ? :)

 

Saken i worldventures har kommet litt lengre enn lyoness, men de venter nok samme kjebne ;)

 

Saken til WorldVentures er ferdig i Norge... Høyesterett har sagt sitt, og vedtaket fra Lotteritilsynet mot Lyoness/MyWorld kom etter dommen i lagmannsretten hvor WV tapte ankesaken sin... Klart løpet er kjørt for Lyoness også... spesielt siden retten avviste den midlertidige forføyningen som Lyoness/MyWorld rettet mot vedtaket fra Lotteritilsynet...den er omtrent som en blåkopi av saksgangen til WV...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Another one bites the dust;)

https://lottstift.no/om-oss/aktuelt/staten-frikjent-i-soksmalet-fra-worldventures/

 

Dette lover vel ikke bra for anken til Lyoness ?:)

 

Saken i worldventures har kommet litt lengre enn lyoness, men de venter nok samme kjebne ;)

Ironisk nok fallt WV dommen mens Lyoness startet treneringen av svar til tilsynet ??

Den skapte presedens i rettssystemet så det har vært enklere for tilsynet å føre saken gjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Saken til WorldVentures er ferdig i Norge... Høyesterett har sagt sitt, og vedtaket fra Lotteritilsynet mot Lyoness/MyWorld kom etter dommen i lagmannsretten hvor WV tapte ankesaken sin... Klart løpet er kjørt for Lyoness også... spesielt siden retten avviste den midlertidige forføyningen som Lyoness/MyWorld rettet mot vedtaket fra Lotteritilsynet...den er omtrent som en blåkopi av saksgangen til WV...

 

Nettopp :) Anke til høyesterett blir trossalt neste steg for lyones? etter det ferske tapet i tingretten(?)?

 

Jeg er ikke glad i fotball, men dette er ermye mer spennende ? Da er det vel 2 -0 til Lotteritilsynet for øyeblikket?

 

Så igjen blir spørsmålet:

...

....Har du fortsatt trua?
Lenke til kommentar

Nettopp :) Anke til høyesterett blir trossalt neste steg for lyones? etter det ferske tapet i tingretten(?)?

 

Jeg er ikke glad i fotball, men dette er ermye mer spennende ? Da er det vel 2 -0 til Lotteritilsynet for øyeblikket?

 

Så igjen blir spørsmålet:

....Har du fortsatt trua?

Det er nå 2 gule kort til my world og som kjent i fotball er 2 gule det samme som rødt og løpet og kampen er over :)

Lenke til kommentar

Det er nå 2 gule kort til my world og som kjent i fotball er 2 gule det samme som rødt og løpet og kampen er over :)

 

Siden de fikk avslag på begjæring om midlertidig utsettelse, er det riktig å si at de fikk gult for å drøye tiden?   :hmm:

Endret av Pyotrvich
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...