Gå til innhold

Er politikken til Trump virkelig så ille?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+921324

deportere millioner av ulovlige innvandrere, lykke til sier jeg   :lol:

Nå har jeg bare skumlest tråden, så med fare for en gjentakelse her: Visste du at over 2 millioner mennesker er deportert under administrasjonen til Obama? Obama får nok skryt av andre, så jeg nøyer meg med å si at deportering i stor skala er fullt mulig å gjennomføre. Ihvertfall når det ligger andre lovbrudd til grunn, annet enn den ulovlige innvandringen i seg selv.

 

Hva muren angår vet jeg ikke hvor enkelt det vil bli for Trump å sikre grensen ytterligere. Men langs grensen til USA er det sterke ønsker om bedre sikring. Jeg leste en tekst delt av Dr. Ben Carson, hvor det gikk frem at den ulovlige innvandringen er et stort problem for bønder i grenseområder; forsøpling, ødeleggelser av dyrket mark, og utrygghet i en grensestat var noe av det en bonde bekymret seg over. Også fagforeninga til USA sine grensevakter har ytret ønsker om bedre sikring av grensene, og følgelig gitt sin tilslutning til Donald Trump. Selvfølgelig, en mur og delvis gjerder ville ikke stoppe all ulovlig innvandring. Politifact har skrevet noe om det, at det er noe over halvparten av all ulovlig innvandring som skjer til lands eller via sjøveier. 

 

Fra ABC news: "In fact, they have deported more than the sum of all the presidents of the 20th century."

http://abcnews.go.com/Politics/obamas-deportation-policy-numbers/story?id=41715661

 

 

#MAGA

Endret av Slettet+921324
Lenke til kommentar

Det største problemet med kretsen rundt Donald Trump er de fanatiske anti-Iran holdningene.

 

Det kommer vi til å se tegn på så fort de tiltrer, med ulike provokasjoner. Deretter eskalerer det til militær konflikt og krig.

Han har allerede skapt unødvendig diplomatisk uro med å snakke med Taiwan direkte som om det var et uavhengig land. Manglende kunnskap og selvkontroll kan ødelegge diplomati og starte kriger. I tillegg hans narsissisme gjør han lettere å manipulere (Putin)
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

Er politikken til Trump virkelig så ille?

 

Hvilken politikk?

 

For å forstå Trump må en tenke forretning og ikke politikk.

 

Hans telefoner rundt til statsledere viser hvordan Trump driter i gammel og utdatert tankegang i hvordan en omgås som statsleder og kjører på med en Boris Jeltsin. Hvis Trump, og det er en stor hvis her, lykkes med å drive USA som et konsern, så vil han gå inn i historien som den mest progressive politiker på denne siden av Jesus. Hvis han ikke lykkes, og det er det mest sannsylige utkommet, så vil han gå inn i historien som en flopp og den tradisjonelle politikeren vil (dessverre) få styrket sin posisjon.

 

Revolusjon vil det bli uansett slik som det er stadig økende forskjeller mellom fattig og rik.

Lenke til kommentar

 

Det største problemet med kretsen rundt Donald Trump er de fanatiske anti-Iran holdningene.

 

Det kommer vi til å se tegn på så fort de tiltrer, med ulike provokasjoner. Deretter eskalerer det til militær konflikt og krig.

Han har allerede skapt unødvendig diplomatisk uro med å snakke med Taiwan direkte som om det var et uavhengig land. Manglende kunnskap og selvkontroll kan ødelegge diplomati og starte kriger. I tillegg hans narsissisme gjør han lettere å manipulere (Putin)

 

 

Det er forsåvidt riktig, men når det gjelder Iran, vil det i tilfelle ikke være manglende selvkontroll eller sviktende diplomati, men en bevisst doktrine som har eksistert lenge i neo-con miljøet.

Alt kan føres tilbake til "The Project for the New American Century"

http://rightweb.irc-online.org/profile/project_for_the_new_american_century/

 

Dette ble skrevet i 2003

"På utkikk etter neste krig"

https://www.nrk.no/urix/pa-utkikk-etter-neste-krig-1.677360

Siden den gang har vi Libya og Syria.

Neste "prosjekt" er da å ødelegge Iran strukturelt, under dekke av å være "regime-change"

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...