Gå til innhold

Samsung Galaxy S8 kommer trolig i monsterutgave med heldekkende skjerm


Anbefalte innlegg

Har hatt Note i 4 år før jeg gikk over til S7 Edge i år. Syns det har vært behagelig å gå ned i størrelse og neste telefon blir 5,5" eller større skjerm hvis den fysiske størrelsen ikke overgår S7 Edge.

 

Jeg holder rett og slett mye bedre i denne enn Note, og syns det er bedre å bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung har jo en større utgave i form av Note, den har alltid vært noe større enn Galaxy serien

Ser ikke noe poeng i å ha Note serien lengre når Galaxy kommer i såpass stor utgave og jeg tror faktisk det er flere som begynner å bli lei skjermene som bare blir større og større

Ikke lenge til alle går med nettbrett på øret..

 

 

joda det er plass for note. Note gir oss alltid litt ekstra. Litt mer batteri. Litt større skjerm, ekstra ram.Pluss at den kommer med stylus penn.  Den siste note kom vel også med dual sim og sd card. Ja forresten la ikke note 7 være en målestokk ;)

 

Om jeg velger noe fra samsung så er det note, eller en tilsvarende modell om de nå faser ut hele note serien etter v7. 

 

Forresten er den nye trenden med kantløse skjermer perfekt for oss som ønsker størst mulig skjerm i minst mulig innpakning. Har hatt en 5.5" skjerm de siste årene og kunne ikke tenkt med mindre skjerm. Det som er kjekt nå fremover med kantløse skjermer er at vi får 6"+ skjermer i en innpakning som er mindre enn gårsdagens 5-5.5". Tar gjerne en 6.5" skjerm så lenge det ikke blir en telefon i større fysisk format.  Og ja uten edge. 

 

Xiaomi går ikke all in med mix versjonen sin. Artig at de var først med så stor % skjermflate men synd og skam at den skjermen ikke har skikkelig oppløsning og DPI. På mobiler så hjelper høy DPI kraftig på lesbarhet. Og personlig så kunne jeg gjerne hatt en mobil som var et par tre millimeter tykkere for å få plass til et langt større batteri. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Buet skjerm ble helt feil for meg. Ingenting med dette bidro med noe bedre bortsett fra stilig design.

 

Etter et halvt år med edge er jeg nå på en Mi MAX, som er 6.44". Utvilsomt den kjekkeste saken noen sinne, at prisen bare er en brøkdel gjør det komisk fantastisk.

 

Nå er det overhode ikke aktuelt å vurdere noe som helst under 6", ei heller ned buet skjerm.

Lenke til kommentar

Så om den skal ha heldekkende skjerm, betyr det at samsung også vil lisensiere teknologi fra de norske utviklerene som leverer til Xiaomi?

 

Det betyr i så fall at de får en gigantkontrakt.

Med mindre Samsung putter den på baksiden f.eks, eller noen andre også tilbyr en lignende teknologi, så er det nok sannsynlig. Tipper de går for gjennom-glass fingeravtrykkleser, siden alle andre enheter har den fremme på mobilen.

 

Apple har jo og hatt lyst til å gjøre det samme ifølge rykter. Det er jo en naturlig progresjon. Så de har en mulighet for å tjene godt her :)

Lenke til kommentar

 

Så om den skal ha heldekkende skjerm, betyr det at samsung også vil lisensiere teknologi fra de norske utviklerene som leverer til Xiaomi?

 

Det betyr i så fall at de får en gigantkontrakt.

Med mindre Samsung putter den på baksiden f.eks, eller noen andre også tilbyr en lignende teknologi, så er det nok sannsynlig. Tipper de går for gjennom-glass fingeravtrykkleser, siden alle andre enheter har den fremme på mobilen.

 

Apple har jo og hatt lyst til å gjøre det samme ifølge rykter. Det er jo en naturlig progresjon. Så de har en mulighet for å tjene godt her :)

Snakker ikke om fingeravtrykkleser, men nærhetssensor. I dag benyttes IR-lys for å avgjøre om personer holder mobilen opp mot øre, og de fungerer ikke så alt for greit igjennom skjermer. Den norske sensoren jeg snakker om er en ultrasonisk nærhetssensor som ikke krever klart sikt, og derfor ikke krever et lite hull i frontplaten til å se ut igjennom.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg byttet denne uken fra S6 Edge+ til S7 Edge. Og grunnen til at jeg gikk for Edge også denne gangen er skjermen. Synes 5.5" til 5.7" er den størrelsen jeg foretrekker på dagens mobiler. Utenom da jeg hadde den første vanlige S6 Edge (ikke +) bruker jeg ikke Edge funksjonene, og f.eks nattklokke etc er skjult siden jeg bruker Clear View LED cover, som jeg både har hatt på Edge+ og nå S7 Edge.

 

Ser frem til S8. En ting er sikkert, det er at jeg aldri har angret på å gått over til Samsung telefoner. Og nå med minnekort mulighet også, var valget enkelt å gå for et 128 GB kort for å ikke gå tom med det første ;)

 

Men for oss som sverget til Samsung da de hadde både minnekort og utbyttbart batteri, er dagens løsning skit. Jeg fatter ikke at alle velsigner batteridrevne enheter hvor batteriet i praksis ikke kan byttes når det blir defekt etter et par år, det er ikke logisk. Dette er "planned obsolescence" som Samsung også er kjent for på sine TVer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...