Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så ansett trente vakter da. Det er uansett ingen dum ide med bevæpning på skolene.

Kan man ikke heller bare sende alle barna til frontlinja nede i Irak? Der er det jo masse bevæpning?

Vil du sammenligne en krig med samfunnet i USA?

Om alle etterhvert skal gå rundt med hver sin AR-15 så kan det etterhvert bli vanskelig å se forskjellen.

Det er da ingen som har sagt det.

At en person nylig brukte dette våpenet betyr ikke at alle gjør det. Personlig ville jeg gått rundt med pistol.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Selvfølgelig. Hvordan kunne jeg ta så feil. Når man finner det forkastelig å støtte opp om en figur som Donald som nærmest kronisk lyver om alt han sier, da er det selvsagt de som *ikke støtter* slike løgner og slik oppførsel som "ikke evner å se lenger enn sin egen nesetipp" :roll: Det er "alt-right" som plutselig har skjønt hele greia nå! Ikke vanskelig å skjønne at du "har sansen for klovnen" med den holdningen...

Mener du det er galt å forsøke å se en sak fra begge sider?

Det meste George W Bush gjorde var galt slik jeg ser det, men han gjorde noe bra også.

Skrevet

Grunnloven. Bedre enn deg.

Så forklar det istedet for å komme med tullekommentarer.

Forklar hva? At du ikke visste at "the second AMENDMENT" ikke var en del av den opprinnelige grunnloven?

• Liker 4
Skrevet

Det meste George W Bush gjorde var galt slik jeg ser det, men han gjorde noe bra også.

Kan vel si det slik. Men så løy ikke Bush konstant om alt og allting heller, og selv om han fremsto som litt "dum" noen ganger så hadde han hvertfall evne og vilje til forbedring. Han fremsto heller aldri som en fullstendig usympatisk drittsekk på 12 år slik Donald gjør daglig.
  • Liker 2
Skrevet

Om alle etterhvert skal gå rundt med hver sin AR-15 så kan det etterhvert bli vanskelig å se forskjellen.

At en person nylig brukte dette våpenet betyr ikke at alle gjør det. Personlig ville jeg gått rundt med pistol.

Var det vanskelig å skjønne meningen der fordi jeg nevnte AR-15?

Jeg prøver igjen: Om alle etterhvert skal gå rundt med hvert sitt skytevåpen så kan det etterhvert bli vanskelig å se forskjellen.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Siste: Nye siktelser for Manafort og Gates.

Gates skal ha vært i forhandlinger med Mueller om en plea-deal og evt. samarbeid mot Manafort, med en flipping av Manafort som mål slik at han kunne bli et redskap i den videre granskningen.

Disse forhandlingene med Gates ser nå ut til å ha brutt sammen. Mueller responderer med 32 nye tiltalepunkter som bla. inkluderer skattesvindel og bankbedrageri. Dette kan gi langt mer omfattende strafferammer i saken mot de to, dersom de ikke inngår en avtale før sakene går for retten senere i år.

Strafferammen i tiltalen mot Manafort i de første 12 tiltalepunktene som kom i fjor var allerede på mange ti-års fengsel. De nye tiltalepunktene som kommer nå gjør at han med sikkerhet vil tilbringe resten av livet bak murene om han blir dømt. Rick Gates strafferammer er også på mange ti-år, og selv om han er yngre enn Manafort risikerer også Gates å tilbringe resten av livet i fengsel om han ikke inngår en avtale og samarbeider.

Special counsel Mueller files new charges in Manafort, Gates case
https://www.washingtonpost.com/world/national-security/special-counsel-mueller-files-new-charges-in-manafort-gates-case/2018/02/22/7db99c9c-1716-11e8-8b08-027a6ccb38eb_story.html?utm_term=.a6ff5c595308
"A new indictment has long been expected in special counsel Robert S. Mueller III’s prosecution of Manafort and his right-hand man, Rick Gates, on fraud and money laundering charges. Manafort served as President Trump’s campaign chairman from June to August 2016. Gates also served as a top official on Trump’s campaign. The new indictment contains 32 counts, including tax charges."

Som nevnt tidligere i tråden var de til da kjente tiltalepunktene neppe det eneste man hadde på disse, kun de eneste som var gjort kjent i tiltalen mot dem slik den var da. Mueller har fortsatt mer krutt i pungen, og her kommer altså 32 nye tiltalepunkter i det som kalles "superseding charges", eller forutgående tiltalepunkter som var tilbakeholdt inntil videre iht. aktors tiltalediskresjon. 

Endret av xRun
Skrevet

At det er i grunnloven betyr ikke at det ikke kan fjernes

Så er spørsmålet om det burde...

Forøvrig blir det ikke fjernet med republikansk flertall i Kongressen og republikansk president!

Skrevet

Kan vel si det slik. Men så løy ikke Bush konstant om alt og allting heller, og selv om han fremsto som litt "dum" noen ganger så hadde han hvertfall evne og vilje til forbedring. Han fremsto heller aldri som en fullstendig usympatisk drittsekk på 12 år slik Donald gjør daglig.

Synes du virkelig løgnene til Donald Trump er verre enn løgnene til George W Bush ang. Irak-krigen?

Skrevet

Var det vanskelig å skjønne meningen der fordi jeg nevnte AR-15?

Jeg prøver igjen: Om alle etterhvert skal gå rundt med hvert sitt skytevåpen så kan det etterhvert bli vanskelig å se forskjellen.

Da vil jeg virkelig vite hva din definisjon av "krig" og "slagmark" er!!!

Skrevet
Trump vil gi bonus til lærere som bærer våpen

Donald Trump vil gi lærere med våpenerfaring en bonus om de velger å bære våpen på jobb.

– Disse menneskene er pyser. De kommer ikke til å gå inn på en skole der 20 prosent av lærerne har våpen. Det kan være ti prosent eller 40 prosent. Og det jeg anbefaler å gjøre, er å gi de som har våpen en bonus. En liten bonus.

– Jeg vil ikke at lærere skal ha våpen. Jeg vil at enkelte, svært dyktige mennesker, som forstår våpen og har evnen til å håndtere et våpen skal ha tillatelse til å bære våpen som lærere, og la folk vite at det er folk i bygningen som har våpen. Da vil man ikke ha disse skoleskytingene, sier Trump.

https://www.nrk.no/urix/trump-vil-gi-bonus-til-laerere-som-baerer-vapen-1.13930474

DET er den rette ånd!  :thumbup:

Skrevet (endret)

Synes du virkelig løgnene til Donald Trump er verre enn løgnene til George W Bush ang. Irak-krigen?

Donald lyver nærmest konstant om alt og allting. Ja. Vesten har aldri før sett lignende lavnivå. Har du forresten lest deg opp på "Whataboutism" ??? Er ditt eneste argument fortsatt at andre republikanere også har blitt tatt i løgn? Endret av Vice
  • Liker 2
Skrevet

Da vil jeg virkelig vite hva din definisjon av "krig" og "slagmark" er!!!

Et sted hvor alle går rundt bevæpnet med skytevåpen er godt på vei til en krigssone. Det hører hvertfall ikke hjemme i et sivilisert samfunn.
  • Liker 2
Skrevet

Gates skal ha vært i forhandlinger med Mueller om en plea-deal og evt. samarbeid mot Manafort, med en flipping av Manafort som mål slik at han kunne bli et redskap i den videre granskningen.

Jeg var litt skeptisk i begynnelsen, men begynner jeg sannelig å få litt sansen for Donald og hans støttespillere :rofl:

Skrevet

Gi lærere bonus for å gå rundt bevæpnet høres ut som en god ide, jeg har hatt en lærer som var vikar i Engelsk, gjennom 1 helt skoleår så var ikke han i klasserommet en hel time, da måtte "ordne noe" (alkoholiker som satt på kontoret sitt å drakk). Hun han erstattet fikk nervøst sammenbrudd i en annen klasse året før, så utruste disse med våpen høres virkelig gjennomtenkt ut.

Så har man igjen påstanden om at dataspill er en av årsakene til at slikt skjer. Pussig at dette ikke skjer i større skala på resten av kloden, for de samme spillene spilles da stort sett i alle land som har tilgang til en ok EDB maskin og internett.

Minner meg igjen om Columbine High, hvor Rammstein og Marilyn Manson rullet over amerikanske tv-skjermer bare noen timer etter tragedien.

Er det virkelig ingen grenser for langt ned det landet klarer å synke?

Noen som vet hva nordiske Vikinger så på før de rodde over til England i sin tid ? MTV ?

• Liker 4
Skrevet

Jeg var litt skeptisk i begynnelsen, men begynner jeg sannelig å få litt sansen for Donald og hans støttespillere :rofl:

Pussig at de tøffeste av de tøffe er de som alltid sitter anonymt foran en skjerm. Nesten så rygghåra mine reiser seg i beundring

Og der gikk det over.

Skrevet

Pussig at de tøffeste av de tøffe er de som alltid sitter anonymt foran en skjerm. Nesten så rygghåra mine reiser seg i beundring

Og der gikk det over.

Neida, bare utstyr dem med skytevåpen så skal du se at alt blir så bra så :)

Skrevet (endret)

Siste:
Wayne Lapierre (leder i NRA) holdt en tale på CPAC torsdag, hvor han demagoget pressen, politikere, føderale politimyndigheter, og klandret elevene fra skolen hvor 17 ble drept forrige uke for å forsøke å slå politisk mynt på tragedien, samme uke de er i gang med å begrave vennene sine etter skoleskytingen.
Lapierre gjentok også en rekke av talking pointsene han har servert i mange år nå, og som ble gjentatt av bla. Trump i WH både onsdag og torsdag.

Nå har det begynt å komme reaksjoner mot NRA.

Three major car rental companies dump the NRA

- The backlash is growing.
https://thinkprogress.org/alamo-national-enterprise-dump-nra-35d326965744/
"Until Thursday, Enterprise Holdings, which operates Enterprise, Alamo, and National, had a partnership with the NRA to provide discounts to members of the gun lobby. The discounts were available to NRA members once they paid the $40 annual fee, and the companies were among the 22 corporations offering discounts and “five star savings” to the gun lobby’s members.
On Thursday, however, all three brands announced that they would be ending the program on March 26.
"

Også landets største privatbank "First National Bank of Omaha", som er NRA's bankforbindelse og utsteder av deres NRA-brandete kredittkort, melder nå at de kutter bånd med NRA.

First National Bank of Omaha will stop issuing NRA Visa card
http://money.cnn.com/2018/02/22/news/companies/nra-visa-card-first-national-bank-of-omaha/index.html
"Customer feedback has caused us to review our relationship with the NRA. As a result, First National Bank of Omaha will not renew its contract with the National Rifle Association to issue the NRA Visa Card," spokesperson Kevin Langin said in a statement Thursday. The bank declined further comment."

NRA-kredittkortet ser slik ut:

nracard.jpg

Vi har sett lignende ting før. Når kundene er misfornøyde med hvem visse typer bedrifter assosierer seg med, reagerer iblant disse bedriftene med å kutte bånd. Dette er en av kundemassens påvirkningsmuligheter i det de fleste gjerne kaller et fritt kommersiellt marked. Tidligere har vi f.eks. sett kansellering av en rekke selskapers reklameavtaler hos Fox News, til et spesifikt programs reklamepauser, til de kvittet seg med Bill O'Reilly, som dermed skadet kanalens inntekt for en periode. Akkurat nok til at de måtte gjøre noe med det, og det de gjorde var å la O'Reilly gå.

Hvem vet, kanskje reduksjon i sponsorinntekter, samarbeidsavtaler og partnerskap med NRA har en effekt. Kanskje det når smertegrensen før eller senere. Det vil bare tiden vise, men presset har startet.

Endret av xRun
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...