Gå til innhold

Trenger ny PC-skjerm anbefalinger ?


MrAw3some

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger ny skjerm til gaming.

>144 Hz

 

Bør jeg gå for 27" eller 24"? Spiller mest FPS (BF1, H1Z1, LOL og alt mulig annet).

IPS eller TN? Sitter mye i mørkt rom. Testet PG279Q pg XB271HU, men mine eksemplarer hadde glow selv om jeg så rett på skjermen.

Jeg ønsker meg 1440p. 4k blir for drøyt for pcen min og vil ikke kjøpe 2x 1080ti når den tid kommer for å dra dette greit.

 

Budsjett?

Most bang for buck

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Trenger ny skjerm til gaming.

 

>144 Hz

 

Bør jeg gå for 27" eller 24"? Spiller mest FPS (BF1, H1Z1, LOL og alt mulig annet).

IPS eller TN? Sitter mye i mørkt rom. Testet PG279Q pg XB271HU, men mine eksemplarer hadde glow selv om jeg så rett på skjermen.

Jeg ønsker meg 1440p. 4k blir for drøyt for pcen min og vil ikke kjøpe 2x 1080ti når den tid kommer for å dra dette greit.

 

Budsjett?

Most bang for buck

 

Du kan ta en titt på denne siden.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke likte glow på skjermen du fikk av de 2 skjermene der så kan det godt hende du ikke blir fornøyd med IPS i år. De fleste får IPS glow, men noen er mildere enn andre. Du kan jo f.eks. se på denne hvis du da vil ha noe lignende, men med TN panel i stedenfor (litt svakere farger, dårligere innsynsvinkler, men raskere responstid enn IPS panelene)

https://www.prisguide.no/produkt/asus-rog-swift-pg278q-200482

 

Om du bør gå for 27" eller 24" er det ikke så mye vi kan si noe om. Noen syns 27" blir for stort, i praksis blir skjermen bare ca 7cm bredere enn 24". Men går du for 24" kan du fint leve med 1080p, så får du noe mer FPS ut av skjermkortet enn med 1440p

 

Forskjellen på TN og IPS har både fordeler og ulemper om hverandre. IPS har problemer med glow og er litt tregere enn TN, men TN har problemer med fargegjengivelse og innsynsvinkler, men IPS panelet er blitt ganske nære TN i forhold til hva det var før.

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt denne og er svært fornøyd www.komplett.no/product/902871/datautstyr/skjermer/skjermer/acer-27-led-g-sync-xb271hua

 

Fargene er mer enn gode nok til spilling rett ut av esken, skjermen oppleves svært rask

Er en 144Hz skjerm som kan overklokkes til 165Hz med et par tastetrykk i skjerm meny.

 

Skjermen har 2 menyer som nåes på knapper i front av panelet nede til høyre. En normal meny og en hurtig meny som dekker det viktigste.

 

Av/på bryter lyset kan dimmes eller slåes helt av i skjerm meny, bagatell kanskje men veldig kjekt.

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt denne og er svært fornøyd www.komplett.no/product/902871/datautstyr/skjermer/skjermer/acer-27-led-g-sync-xb271hua

 

Fargene er mer enn gode nok til spilling rett ut av esken, skjermen oppleves svært rask

Er en 144Hz skjerm som kan overklokkes til 165Hz med et par tastetrykk i skjerm meny.

 

Skjermen har 2 menyer som nåes på knapper i front av panelet nede til høyre. En normal meny og en hurtig meny som dekker det viktigste.

 

Av/på bryter lyset kan dimmes eller slåes helt av i skjerm meny, bagatell kanskje men veldig kjekt.

 

Ahh du har TN versonen. Åssen er innsynsvinkelen?

Lenke til kommentar

 

Har nettopp kjøpt denne og er svært fornøyd www.komplett.no/product/902871/datautstyr/skjermer/skjermer/acer-27-led-g-sync-xb271hua

 

Fargene er mer enn gode nok til spilling rett ut av esken, skjermen oppleves svært rask

Er en 144Hz skjerm som kan overklokkes til 165Hz med et par tastetrykk i skjerm meny.

 

Skjermen har 2 menyer som nåes på knapper i front av panelet nede til høyre. En normal meny og en hurtig meny som dekker det viktigste.

 

Av/på bryter lyset kan dimmes eller slåes helt av i skjerm meny, bagatell kanskje men veldig kjekt.

 

Ahh du har TN versonen. Åssen er innsynsvinkelen?

 

 

 

Skal ikke så mye avvik fra ideell vinkel for at en kan se bildet endrer seg så vidt.

Eks til nettsurfing kan man uten problemer svinge skjermen helt til den ene siden, samtidig svinge helt opp eller ned uten det gjør noe i det hele tatt. Har ikke testet dette i spill.

 

Vet ikke helt om det sier så mye men: Kjørte akkurat nå Firestrike og måtte da svinge skjermen helt til den ene siden før det opplevdes litt negativt, vippet så i tillegg skjermen helt opp, da ble det verre.

Utgangs punkt var senter av skjerm i øyehøyde.

 

Både på farger og innsynsvinkel er dette uten tvil den beste TN skjermen jeg har hatt,  etter og ha byttet fra IPS skjermen gjør jeg det nå merkbart bedre i spill som Crysis3 og Warface, nesten som før IPS skjermene  :ph34r:

 

Må dog XB27oHU min er sendt tilbake til Acer, trolig noe feil med G-syncen på den. Når jeg sjekker service status på den kommer det opp: "Saksstatus: Avventer Kreditnota". Enkelt om jeg får kronene tilbake så slipper jeg og selge den, på den andre siden hadde det vært interessant og fått en feilfri tilbake for sammenligningens skyld. :dremel:

 

Jeg bruker kun rett ut av boksen settings, unntatt aktiver OC til 165Hz, må nok ha en Spider etc for og gidde og justere ting, bra nok som det er på lysstyrke og farger(veksler dog mellom Eco og standard alt etter som hvilket spill jeg spiller)

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Jeg testet Acer sin Predetor skjerm.. Jeg likte ikke helt kvaliteten på selve foten. Skjermen var vinglete når jeg kom borti bordet så står skjermen og svinger en god stund før den stopper. Likte at det var litt mer motstand "dempning" av en slik effekt i foten på Asus.

 

Jeg er veldig fornøyd med min Benq 2420z, men fargene er jo begredelig.

 

Sliter veldig med valg av skjerm, om det beste er å bare gå for en billigere sekundærskjerm til min Benq foreløpig til ny teknologi er på plass.

 

Takk for tips om DELL. Har sett på denne litt før. Dell virker som har bedre kvalitetskontroll enn de flest andre atm. Synd dem ikke har et eget gaming "IPS" panel enn det møkket fra AU Optronics.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...