Gå til innhold

Opera sier opp mange ansatte, og hardest går det ut over Oslo-kontoret


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cirka 85 medarbeidere, hvorav omtrent 50 personer ved hovedkvarteret i Nydalen i Oslo har fått beskjed om at jobbene deres forsvinner.

 

 

- Vi håper at [...] kompetansen kommer styrket ut av prosessen.

 

Ouch. Twist the knife a little bit more, won't you? Den må være spesiell å få slengt etter seg for de som blir berørt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg går på det sterkeste ut fra at alle de det gjelder er klar over det allerede, men jeg tenkte jeg kunne for sikkerhets skyld klippe ut følgende lille tekstbit fra en annen nettside:

 

 

 

 

We're hiring!
Join the exciting venture of developing the most advanced and customizable web browser on earth. We're currently looking for two developers.



Open positions:

C++ and JavaScript developers
Location: Oslo, Norway or Reykjavik, Iceland

Join the exciting venture of developing the most advanced and customizable web browser on earth. We are looking for two talented, passionate and experienced developers to join our Oslo or Reykjavik team. One C++ developer and one JavaScript developer with React experience.


 

 

https://vivaldi.com/team/?lang=en#we-want-you

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og vi trenger flere teknologer i landet? når flere selskap outsourcer og kutter i it avdeling, pluss at man kutter i statsbudsjett fra norsk innovasjon. Så grunder har vanskeligheter og få penger, pga baby boomers i Norge forstår seg ikkje på teknologi, og vil ikkje invester i noe dem ikkje forstår seg på.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har nesten mistet tellingen, har det ikke kommet 5 snapshot-oppdateringer av Vivaldi nå i november?

 

Savner synkronisering av bokmerker og instillinger siden jeg har (alt for) mange datamaskiner.

 

Daglig føler jeg, men det er vel også fordi jeg holder det oppdatert på flere forskjellige maskiner. 

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor er jeg ikke overrasket? Er det noen som egentlig er det? Hvorfor er de i så fall det? Hvis det som er overrasket i tillegg er av dem som måtte ta hatten sin og gå: REALLITY CHECK!

 

Reality check i forhold til hva?

Overrasket over hva?

 

Roll 3D8 for reality check : (4) Failed.

 

Er det bare roboter med ubrukelige svar her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...