Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelpe til oppkobling av nettverk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken utgang på Zyxel? Du må bruke en av ethernetkontaktene. Deretter er det bare å følge standardoppsett for Asusen med DHCP. Trenger ikke noe passord el. Om det ikke funker, forsøk med en annen ethernetkabel og/eller fabrikknullstill Asusen.

 

Hvis det ikke funker, så kan det være du bør skru av både zyxel, asus og la de være av i minst 1 time. Pass på at trådløs er deaktivert på 8702en først (blå knapp på fremsiden). Om trådløs fortsatt er aktiv på Zyxelen kan det hende andre enheter får en av de 2-4 tilgjengelige IPadressene fra Telenor. Etter 1 time skal leasen på de IPadressene være gått ut.

 

Hos meg får jeg betydelig bedre rekkevidde og overføringshastighet på 5GHz med 8702 enn ac66u. Noe av årsaken er nok at det ikke lenger går å bruke kanaler over 100 på 5GHz på ac66u :(

Lenke til kommentar

Jeg lot dsl ledningen gå til zyxel som før, fulgte Telenor sin instruksjon for å sette den i bridge modus. Fra zyxel utgang kablet jeg til asus wan inngang. Koblet alle kabler fra Asus'n.

Fikk da melding om at internet var frakoblet. Så nå har jeg koblet alt tilbake til zyxel igjen.

 

Bruker du en PC for å "styre" med disse greiene?

Var PC'en koblet med kabel til Asus-routeren?

Var det på PC'en du fikk beskjed om at internet fra frakoblet?

 

Det trenger ikke å være noe verre enn at den internet-adressen (IP) som PC'en opprinnelig hadde, ikke matchet den internet-adressen (gateway) som Asus-routeren var satt opp til å bruke. I de fleste tilfeller vil det være nok å restarte PC'en, og da vil den be om en ny IP-adresse fra Asus-routeren.

 

Det er ikke sikkert du får internet-forbindelse med en gang, men du skulle i det minste få forbindelse med routeren.

 

Deretter kan du følge bruksanvisningen til Asus-routeren og logge deg inn på den i et browser-vindu.

Der kan du endre på alskens ting, inkludert hvordan routeren skal snakke med modemet (og resten av internet).

Lenke til kommentar

Telenormodemet skal være koblet som vanlig.

 

Kabelen ifra veggkontakten skal inn på DSL in zyxelmodemet

Deretter går du ut fra zyxelmodemet fra en av de gule ethernetutgangene (1,2,3 eller 4) og inn i WAN på Asusroutern. Telenormodemet skal ikke settes i bridge.

 

Det du beskriver her vil gi deg en seriekobling av 2 routere, med et aktivt trådløst aksesspunkt i begge to.

Det er neppe optimalt på noen som helst måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...