Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny større SSD - ustabil Windows 10


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har en Asus UX301 som tidligere hadde en SSD på 250gb. Jeg kjøpte en på 525gb og overførte/klonet alt til denne via Acronis som fulgte med den nye SSDen. Jeg satt i den nye SSDen og alt så fint ut, helt til jeg begynte å bruke Windows litt aktivt.

 

Når jeg nå f.eks begynner å kopiere eller slette filer i Utforsker henger hele Windows seg. Får ikke opp oppgavebehandling eller noe som helst. Nå nettopp var det Word som hengte seg opp og førte til at jeg måtte restarte for å fortsette. 

Er det noen som har opplevd dette eller har en ide om hva det kan komme av?

 

PS: Opplevde ikke disse problemene før oppgradering av SSD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva sier eventloggen?

 

Hva vil du frem med dette? som regel når jeg ser noen be å gjøre dette så stopper det bare opp her and that's it.

 

Event Viewer til Windows er den største driten laget for Windows, isåfall så burde de lage denne sånn at folk forstår dette. En vanlig bruker, sender man en til å se på event viewer så er det masse errors, warnings osv, 99% av alle som blir sendt dit forstår ikke en crap av det.

 

Faktisk så sender "windows scammers" n00bs på dette området for å vise alle errors warnings. Det gjør jobben lettere for dem.

 

Event Viewer er nok for folk som kan bruke det, de fleste kan ikke det dessverre.

 

 

Mitt løsning på problemet? reinstall windows.

Lenke til kommentar

Å løse et windows problem alltid med å reinstallere er overkill i 9 av 10 tilfeller og siste utvei.

Det er veldig relevant å se og spørre etter errors i eventlog på samme tidspunkt uansett hvilket problem man har. Det er en grunn til at logger er der (lett eller vanskelig). Og det er ikke vanskelig å kopiere tekst derfra eller ta skjermbilde for å legge inn på et forum. Eventloggene kan også saves til .evt filer .

Problemet med feil assistanse over et forum som dette er at man ikke har tilgang og innsyn til gjeldende pc og at trådstartere ikke legger med nok opplysninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...