Gå til innhold

Mister jeg alt?

sdn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Har planer om å kjøpe nytt Hk, cpu og minne (amd), har pentium 4 fra før.

Lurer på om jeg må formatere og reinstallere win xp etter oppgraderingen, eller kan jeg bruke harddisken som før?

Win xp innstillingene er vel lagt opp til den hardwaren jeg har nå?

Noen som vet?

(har en partisjon med media filer også, visst jeg evt. må formatere og reinstallere har vel det ikke noe å si for partisjonen....?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan bare sette inn de gammle hardiskene det går som regel fin det gjore eg men etter du har fått maskinen opp med nytt hk ogcpu så formarterte eg. det kan være greit i og med at det ligger en del gammle drivere til det gammle hk der. men husk å ta back up e-mails addresse bok ol

Skrevet

For meg så blir det som å sette en mopedmotor i en lastebil, du vil nok komme deg frem, men har en følelse av at det ikke går så fort. Jeg kunne aldri tenkt meg å gjort noe slikt, men så er jeg av typen som formaterer bare jeg bytter skjermkort også. Jeg tror jeg formaterer harddsiken 3 - 4 ganger i året. Har du litt rutine på det så mister du ikke noe som helst. Det er bare å kopiere over alle ting du vil ha på en engen partisjon eller en annen harddsik.

Skrevet

Det kommer hovedsaklig an på hvilket HK du har nå. Hvis brikkesettet er likt (eller nesten likt) trenger du ikke reinnstallsjon. Ellers er det normalt påkrevd med en "repair" eller fresh-install. Eventuelt kan du oppdatere "Hardware-abstraction-layer". Uansett vil du fort se om XP starter opp igjen eller ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...